صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۳
کد خبر: 19078
گزارشگر: 464
۶۵۴
۰
۰
۱
شعبه پنجم دادگاه نظامی یک تهران:

حکم قصاص برای مامور اطلاعات سپاه به اتهام قتل محمد جامه‌بزرگ

حکم قصاص برای مامور اطلاعات سپاه به اتهام قتل محمد جامه‌بزرگ
محمد جامه‌بزرگ بامداد دوم مهر ۱۴۰۱ در بحبوحه اعترضات سراسری با ورود نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به منزلش و با شلیک مستقیم آن‌ها کشته شد.



به گزارش آسیانیوز؛ شعبه پنجم دادگاه نظامی یک تهران، در پرونده قتل محمد جامه‌بزرگ که در جریان اعتراضات سال گذشته ایران کشته شد،‌ یک مأمور اطلاعات سپاه را به اعدام و سه مامور دیگر را به حبس و جزای نقدی محکوم کرد.

پیام درفشان،‌ وکیل خانواده جامه‌بزرگ،‌ به گروه خبری «امتداد» گفت که حکم این دادگاه روز چهارشنبه، ۲۰ دی به وکلای پرونده و اولیاء دم ابلاغ شد و بر اساس آن «متهم ردیف اول یعنی شلیک‌‌کننده با سلاح گرم و مرتکب قتل محکوم به قصاص نفس شده است.»

محمد جامه‌بزرگ بامداد دوم مهر ۱۴۰۱ در بحبوحه اعترضات سراسری با ورود نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به منزلش و با شلیک مستقیم آن‌ها کشته شد.

وکیل خانواده جامه‌بزرگ در گفت‌وگو با امتداد اعلام کرد متهم ردیف دوم که «مسئولیت فرماندهی میدان را بر عهده داشته» و متهم ردیف دهم، «ریاست دفتر فرماندهی»، با نظر دادگاه به حبس محکوم شده‌اند.

همچنین متهم ردیف سوم به دلیل «ابراز ندامت و حسن سابقه به پرداخت جزای نقدی» محکوم شده‌ است.

به گفته درفشان یکی دیگر متهمان این پرونده نیز حکم برائت دریافت کرده و پرونده فرمانده یگان به صورت جداگانه در شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر نظامی تهران در حال رسیدگی است.

روزنامه شرق اردیبهشت امسال نوشت که محمد جامه‌بزرگ، متولد سوم فروردین ۴۲ و صاحب مغازه‌ای در شهر ملارد، دو روز پس از تظاهرات این شهر، با ورود شبانه نیروهای سپاه پاسداران به منزلش در اثر «شلیک با سلاح ساچمه‌زن از فاصله یک متری به چشمش» کشته شد.

این روزنامه به نقل از پیام درفشان نوشته بود به دستور بازپرس دادسرای نظامی، برای ۱۴ نفر از نیروهای مهاجم به منزل جامه‌بزرگ، قرار نهایی صادر شده است.

به نوشته شرق، آنچه این پرونده را «دست‌کم تا اینجا متفاوت کرده» و منجر به بازداشت نیروهای سپاه پاسداران به عنوان عامل کشتار شده، عملکرد «بازپرس نظامی» است.

https://www.asianews.ir/u/dPW
اخبار مرتبط
۴ نفر محکوم به اعدام شده‌اند فروشنده‌ای که الکل را به فروشندگان جزء فروخته و ۳نفری که الکل را بدل به مشروبات الکلی کرده و به مصرف‌کنندگان فروخته‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید