صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
کد خبر: 19150
گزارشگر: 464
۴۸۱
۰
۰
۳
به روایت از امیر زبده

سبکهای ناشنیدنی از مد و فشن

سبکهای ناشنیدنی از مد و فشن
امروزه مد سریع، فست فشن و مد خیابانی در دنیا بسیار گسترش یافته است.

آسیانیوز - بطوریکه که میبینیم تمامی برنددهای مطرح دنیا خیلی سریعتر از قبل کالکشن‌های ss و fw خود را ارایه میدهند تا سریعتر محصولات خود را به جهانیان عرضه کنند.

اما چیزی که در این مابین مهم است این است که استقبال جوانان و نوجوانان و حتی بعضی از افراد مسن از یکسری سبک‌های اوانگارد و غیر رسمی و ساختار شکن است و گویا پوشش دنیای امروز نکاهی عمیقی به اینده و دنیای فضایی دارد.

در اینجا برخی از این سبکها و ساختار انها را برای شما میگویم

  • سبک Aliencore (الین کر)


سبک به شدت گران قیمت که به اکسسوری هاش معروف شده است و خیلی نگاه آینده نگرانه و ترکیب های جالبی در درون خود را دارد ، معمولا طراح های فیلم در لباس های فیلم ها و شخصیت هایی که خیلی در آینده گم شده اند ،از این سبک استفاده میکنند و شناسه خیلی بارز این سبک رنگ های خواص و آهنی ای هست که در انها استفاده شده است.

 

  • سبک Opium (اپیوم)

این سبک برگرفته شده از پاپ کالتچر و خواننده های نسل های جدید تر هست ، مثلا کانیه وست و پلی بوی کارتی که از شناخته شده ترین رپر های امریکایی هستند .شناسه این سبک به عجیب بودن و سیاه بودنش و یا همان قوی سیاه .

امروزه یکی از پر طرفدارترین سبک های لباس خیابانی ( استریت ویر ) هستش و از زیر مجموعه های سبک شناخته شده ی آوانگارد.

طرح های این سبک به شدت خواص هستن و به خاطر اینکه زیبایی خودشون رو داشته باشند، جزییات زیادی در طراحیشون وجود داره و از قطعات گران قیمتی درون انها استفاده شده است و پارچه های اضافی و آویزون در خیلی مدل ها به کار رفته است.

  • سبک Techwear (تچ ویر)

این سبک برگرفته شده از لوازم و سلاح های جنگی مس وست ( جلیقه ) ، شنل ، لباس های بارونی بلند و کلا تجهیزات جنگی هست ، این سبک هم آینده نگرانه است و در فیلم های سایبرپانک یا همون جانر پاد آرمانشهر استفاده میشوند .معمولا توی این سبک شلوار هایی با طرح های مینی‌مالیست ولی خاص با جیب های زیاد استفاده شده و دستکش و قطعاتی از اکسسوری مثل چاقو و یا انگشتر و دست بند و کیف در این طرح های معمولا وجود دارد

ری اکشن اکثر مردم به این سبک تو خیابون های آمریکا مثل زمانی که یه تروریست دیدند ، ولی خب همچنان یکی از قوی ترین سبک های خیابانی زمان خود بوده است .

سبک های نزدیک زیادی بهش وجود داره از جمله وارکور که تقریبا تنها تفاوتی که با این سبک داره رنگ های طبیعی و جنگی است.

  • سبک Gothic ( avant garde) (گاتیک)

سبک گاثیک که یکی از پر استفاده ترین سبک های مد هستش و تقریباً خیلی از سبک های گفته شده زیر مجموعه این سبک هستند ، سبکی هستش که از راک نشات گرفته شده و متال ، لباس های پخش و پلا و بهم ریخته سیاه که در عین شلوغی قشنگن ، رنگ هایی با تونالیته تیره و غیر طبیعی در این سبک خیلی استفاده میشن و پر استفاده ترین رنگ ها درش قرمز و سیاه هستش ، این سبک تقریبا یه سبک اکستریمیسته و به طور کلی اگر علاقه به فشن یا فرهنگ راک یا خود این سبک نداشته باشید خیلی استفاده عام ندارند

  • سبک Punk (پانک )

پانک نوعی دیگر از. سبک خیابانی هستش که نشانه تمایز و تفاوت بودن هستش ... به عبارتی یاغی گری اجتماعی ، این سبک در برگیرنده چندی از سبک های خیابانی که مثال زدیم هستش و در کل استفاده زیادی در دنیای مدرن دارد .
خیلی‌ها این سبک و زیر مجموعه هاشو به عنوان لباس لش در ایران میشناسند .
ولی خب هدف این سبک و دوره این است که شما رو با عام فرق بدهد.

  • سبک Y2k (وای تو کی) هست

این سبک هم برگرفته شده از پاپ کالتچر بوده و خیلی سبک در بر گیرنده ای هست ، هم در زمینه مردانه و هم زنانه .

یکی از شناخته شده ترین آرتیست های موسیقی جهان madona از اولین کسانی هستش که آغاز به این سبک داد ولی این سبک در دوران Britney spears به اوج خودش رسید .

چون هیپ هاپ با ستاره ای هایی مثل انها جان تازه ای گرفت ولی چون این سبک خیلی وسعت داره تقریباً ممکن نیست ویژگی های خاصی بهش داد .

مثلا مشخص کنیم شلوار حتما باید این باشد یا ان باشد ، ولی پر استفاده ترین پارچه در این سبک معمولا دنیم هستش یا همون پارچه جین و تی شرت جین خودمان .

امیدوارم این مطالب مورد استفاده شما قرار بگیرید و برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://www.asianews.ir/u/dR8
اخبار مرتبط
یک کارشناس مد معتقد است حضور طراحان زبده لباس در سینما به باورپذیری و محبوبیت یک کاراکتر کمک شایانی می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید