صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۴
کد خبر: 19399
گزارشگر: 464
۵۲۴
۰
۰
۱
یادداشت| امیر زبده

شرایط وخیم صنعت مد در ایران!!!

شرایط وخیم صنعت مد در ایران!!!
باید این را دقت داشته باشیم که صنعت مد وفشن یک حرفه و شغل برای فاعلانش محسوب می شود و فشن مثل سینما نیست که عوایدش از فروش روی گیشه و توسط عوام مردم بدست آید و در واقع بایستی از سمت کارفرمایان و یا اسپانسران این حوزه کسب درآمد صورت گیرد.

 

آیا سینما به رشد صعنت مد در ایران کمکی میکند یا بلعکس؟


آسیانیوز - برای همین پیشرفت اقتصادی در این صنعت در ایران نوسان آنچنانی نداشته و پیشرفت هنری بسیاری داشته است.

طبیعا هر دوی آنها رو لحاظ می کنیم چرا که یک هنرمند بایستی بسته به شرایط جامعه اش زیست کند تا بتواند اهداف هنری خودش رو به گوش مخاطبانش برساند تا اینکه حواشی کارش به گوش آنها برسد .

شغل فشن در ایران فعلا در حال نقد هست و عده ای به دنبال ایرادگیری های سخت گیرانه از آن هستند برای این هست که ما به استاندارد های جهانی اصلا نزدیک نیستیم .به عنوان مثال چند سال پیش یکی از هنرجویان قدیم من که در سوئد مشغول کار مد و فشن هست برای من ست لباسی از یک برند معتبر فرستاده بود که من از قضا در یک همایش آموزشی در شهرستان پوشیده بودم که ناگهان فرد برگزارکننده از من تقاضای تعویض لباسم و به تن کردن یک کت و شلوار فرمال کرد و در توضیح عدم پذیرش این نوع پوشش ها را در این منطقه و جغرافیای ایران اعلام کرد .

با این شرایط ما هم باید به آرامی زیبایی شناسی را در این صنعت برای مردم فرهنگ سازی کنیم.

روند مد در ایران روبه جلوست و آینده مد در ایران می تواند به دستیابی بازارهای منطقه نیز منجر بشود ، اما تعامل سازنده تمام فعالان این حوزه با مسولان برای پیشرفت این صنعت شرط لازم است .

مثلا وقتی که به ترکیه که همسایه ما هست توجه میکنیم که حمایت رسمی و دولتی در توسعه صنعت مدشان به صورت سالانه انجام می شود طبیعی است که ما همیشه یک سر و گردن از صنعت مد آنها عقب تر هستیم،چه برسد به مد ایتالیا و فرانسه که قابل قیاس نیست.

من در این سالها در تلاش برای ایجاد لاین تبلیغاتی این صنعت بودیم تا برای مدلها درآمدزا باشد و در مورد میزان تقاضای بالا برای حرفه مدلینگ ما مدل ترویجی یا همان لایو مدل را به عنوان راه حل این ازدیاد قرار دادیم. لایو مدلی است که مدلی است که در بازار گرم تبلیغات دهان به دهان می کند، این مدل بایستی در زمینه مارکتینگ و تبلیغات هوشمند اطلاعات جامعی داشته باشد و درواقع این حرفه گرایشات و تخصص های گوناگونی به غیر از مدل دارد که همه ی این مهارت ها در کنار هم مد و فشن را رقم می زنند.

امیر زبده
https://www.asianews.ir/u/dV9
اخبار مرتبط
امیر زبده، کارشناس مد و مدلینگ در گفت‌وگو با آسیانیوز گفت: برای انتخاب مدل باید به روانشناختی رنگ‌ها، چهره و بسیاری پارامترها دقت کرد تا به ست‌ریختِ مناسب برسیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید