صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۵
کد خبر: 19461
گزارشگر: 464
۲۸۹
۰
۰
۰
یادداشت| پروفسور حسن امین

در سوگ ایرج جمشیدی روزنامه‌نگار

در سوگ ایرج جمشیدی روزنامه‌نگار
ایرج جمشیدی روزنامه‌نگار پیشکسوت، حرفه‌ای، خلاق و تأثیرگذار هم از میان ما رفت.


آسیانیوز -
او را می‌توان از بهترین چهره‌های رسانه‌ای ایران شناسایی کرد.‌ بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین روزنامه اقتصادی ایران «ابرار اقتصادی» را اول‌بار او‌ منتشر کرد. بعد از آن هم روزنامه اقتصادی «آسیا» و رسانه «آسیا نیوز» را راه انداخت.

ایرج جمشیدی، زندگی پر ماجرا و پر فراز و فرودی داشت. قبل و بعد از انقلاب طعم زندان سیاسی را چشیده بود. اتهامش در قبل از انقلاب توطئه و تبانی با عضویت در گروه خسرو گلسرخی برای گروگان‌گیری رضا پهلوی ولیعهد وقت بود. در این ماجرا گلسرخی اعدام شد و حکم اعدام ایرج به ده سال زندان کاهش یافت. با اعلام ندامت، زودتر از موعد از زندان بیرون آمد و در مجله «جوانان رستاخیز» وابسته به حزب رستاخیز به کار مشغول شد.

ایرج جمشیدی، با هوش سرشار و هنر ارتباطاتی که داشت، گزینه‌های فراوانی برای زندگی در داخل و خارج از کشور برای زندگی و کسب و کار داشت، اما او عاشق روزنامه‌نگاری بود و به هیچ قیمتی دست از روزنامه‌نگاری برنمی‌داشت. او به حق یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای کم‌نظیر بود و در این حوزه نامش ماندگار خواهد ماند.

درگذشت او را به همسرش دکتر ساقی باقری‌نیا و فرزندانش و نیز برادرانش اسماعیل جمشیدی و حسین جمشیدی و همچنین جامعه مطبوعاتی ایران و اصحاب رسانه تسلیت می‌گویم.

حسن امین
6 بهمن ۱۴۰۲

پروفسور حسن امین
https://www.asianews.ir/u/dW7
اخبار مرتبط
به‌یاد دارم در آن دورانی که روزنامه آسیا، پیشقراول و پیشگام روزنامه‌های اقتصادی بود، اگر می‌خواستیم روزنامه‌ای بخوانیم که به‌صورت مستقل و بی‌طرفانه به مباحث اقتصادی بپردازد، روزنامه آسیا بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید