صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
کد خبر: 19621
گزارشگر: 464
۲۴۳
۰
۰
۱
یادداشت| سیدمحمدتقی هاشمیان

برای عزیزی که تنهایمان گذاشت

برای عزیزی که تنهایمان گذاشت
بدون شک ایرج جمشیدی یکی از تاثیرگذارترين چهره‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور است.

آسیانیوز - در دیدارهایی که با وی داشتم متوجه شدم با علاقه و نبوغش پس از چند شکستی که گذرانده، عاشقانه و مسئولانه به کارش ادامه داده است.

ایرج جمشیدی پس از جنگ متوجه شد که دوران جدیدی در کشور آغاز و اقتصاد اولویت سیاست‌های کشور است. به همین دلیل با تجربه‌ای که اندوخته بود، تأسیس یک روزنامه اقتصادی را به‌عنوان پلی دوسویه برای ارتباط مسئولان و فعالان اقتصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

نهایتا پس از تلاش‌های بسیار توانست نخستین ویژه‌نامه تخصصی اقتصادی را در روزنامه اخبار منتشر و در مدت کوتاهی آن را به یک روزنامه اقتصادی تبدیل کند. پس از آن روزنامه «ابرار اقتصادی» را راه‌اندازی کرد و با استقبال فعالان اقتصادی، به رسانه‌ای معتبر با تیراژی بی‌سابقه در مطبوعات کشور بدل شد.

پس از تلاش‌های بسیار جمشیدی توانست روزنامه «آسیا» را به صاحب امتیازی همسرش دکتر ساقی باقری‌نیا را در سال ۱۳۸۱ منتشر کند و در مدت کوتاهی آن به مطرح‌ترین روزنامه اقتصادی کشور تبدیل کند. نکته قابل توجه درباره سیاست‌های روزنامه «آسیا»، اهمیت دادن به فعالان بخش خصوصی بود که بر اساس شناخت و باورش اعتقاد داشت توسعه اقتصادی به دور از هر گونه تنگ‌نظری، بدبینی و نگاه سلیقه‌ای نسبت به بخش خصوصی و سرمایه گذار ممکن می‌شود.

در دیدارهایی که با ایرج داشتم شاهد علاقه، انگیزه و عشق به کارش بود. او شخصیت منحصربه‌فردی بود که هر مخاطبی را جذب می‌کرد. برای همین برایش احترامی خاص قائل بودم. زمانی که خبردار شدم پس از یک ‌بیماری سخت و کوتاه آسمانی شد، برایم غیرقابل‌ باور بود. باور نمی‌کردم کسی که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته بود و سرحال و باانگیزه پروژه‌هایش را پیگیری می‌کرد، بیماری بتواند در مدت کوتاهی او را از جامعه رسانه‌ای کشور بگیرد.

وی توانست در چند سال آخر عمر حرفه‌ای خود نخستین تلویزیون بخش خصوصی را در روزنامه «آسیا» راه‌اندازی کند و برنامه سرصفحه با ایرج جمشیدی توانست به‌عنوان یک‌ رسانه اقتصادی مخاطبان بسیاری را جذب کند. درگذشت ایرج جمشیدی را به خانواده، جامعه فرهنگی و رسانه‌ای و همچنین فعالان اقتصادی تسلیت می‌گویم.

در پایان آرزو دارم این ‌مجموعه که نتیجه سال‌ها تلاش و زحمتش بود، بتواند به کارش ادامه داده و آرمان‌های بلندش را در راستای خدمت به کشور محقق سازد.

در بی‌خبری از تو، صد مرحله من پیشم/ تو بی‌خبر از غیری، من بی‌خبر از خویشم

https://www.asianews.ir/u/dYK
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید