صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
کد خبر: 19634
گزارشگر: 464
۴۳۸
۰
۰
۶
یادداشت| مصطفی نوروزکاظمی

یک دهه مطالعات تحقیقاتی برای ریل گذاری تراموای بدون ریل؟

یک دهه مطالعات تحقیقاتی برای ریل گذاری تراموای بدون ریل؟
حدود یک دهه از اعلام تحقیقات برای ریل گذاری خط تراموای تهران می گذرد، خط تراموای تهران داستان مربوط به خود را دارد.

آسیانیوز - خط تراموای تهران قرار بود از آزادی تا سه راه تهرانپارس را تحت پوشش قرار دهد و درسال ۹۷ مطرح شد که مطالعات برای ایجاد خط تراموا از شهر جدید پرند تا تهران به پایان رسیده و پیمانکار طرح نیز انتخاب شده است! که البته تا امروز نه خبری از خط تراموا شده است و نه تراموایی دیده شده است. فقط جلسه ها برگزار شد و هزینه تحمیلی برای انجام طرح و زمان از دست رفته و...

مصطفی چمران رییس شورای شهر تهران به تازگی اعلام کرده که تراموای تهران بدون ریل گذاری و با استفاده ازچرخ های لاستیکی به راه خواهد افتاد.

سوالی که مطرح می شود این است که،بیش از یک دهه به روی چه چیزی تحقیقات انجام شد؟ این همه وعده برای ریل گذاری وشناسایی مسیرها و برگزاری جلسات و... برای سیاه نمایی بود؟ و آیا برای انجام طرح های مقدماتی یک عقل سلیم نبود که ببیند خیابان ها، پل ها و... توانایی اجرای همچین پروژه ای را دارند یا خیر؟

فرض بر اینکه پس از یک دهه تحقیقات به این نتیجه رسیده باشیم که امکان ریل گذاری وجود ندارد،آیا در خصوص معایب استفاده از چرخ های لاستیکی تحقیقی به عمل آمده است و آیا تامین تراموا با چرخ های لاستیکی توجیه اقتصادی دارد یا خیر و یا مضرات استفاده از چرخ های لاستیکی درکاهش آلودگی هوا و محیط زیست موثراست یا خیر؟

برآورد هزینه و مدت زمان اجرای طرح چه مدت خواهدبود و مزایا و معایب آن چیست،یک دهه دیگر باید صبر کرد

مصطفی نوروزکاظمی
https://www.asianews.ir/u/dYX
اخبار مرتبط
مهندس علی طبرستانی: صرف نظر از ظرفیت های جامعه مهندسی و ماهیت مشکلات کنونی این حوزه، این حقیقت که تعدد و تنوع مدیریت ها در حوزه های مستقل و جزیره ای، باعث کاهش کارآمدی و هدررفت توان ظرفیت های بخش های مختلف مهندسی اعم از خصوصی و دولتی شده است، حقیقتی انکارناپذیر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید