صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
کد خبر: 19833
گزارشگر: 464
۴۴۰
۰
۰
۱
دکتر حسین چناری پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش

آموزش فنی و حرفه‌ای از راه دور ممکن و ضروری است

آموزش فنی و حرفه‌ای از راه دور ممکن و ضروری است
در جهانی که آموزش آنلاین روز به روز در حال پیشرفت است، ضرورت دارد آموزش فنی و حرفه‌ای درباره مهارتهای گوناگون مانند آموزش کامپیوتر و نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و طراحی سایت، حسابداری و مدیریت، آشپزی و شیرینی‌پزی نیز ارتقا یابد.




به گزارش آسیانیوز؛ به لطف جلسات ویدیویی آنلاین، شرکت در کلاس درس‌های مجازی اکنون بسیار آسان‌تر شده‌اند و دانش‌آموزان و کارمندان می‌توانند وارد اتاق جلسه مجازی شده و در کلاس‌های پخش زنده با یک مربی که درسی را ارائه می‌کند، شرکت کنند. ثابت شده است که این یک روش بسیار مؤثر برای ارائه آموزش از راه دور است. در طول همه‌گیری کرونا، ۲۳٪ از دانش‌آموزان در کلاس‌های پخش زنده شرکت کردند و ۶۷ درصد از والدین اظهار داشتند که از نتایج این سبک یادگیری راضی هستند.

با راه‌حل‌های پیشرفته سیستم‌های مدیریت یادگیری‌، اکنون برای معلمان آسان‌تر از همیشه است که مطالب آموزشی را با دانش‌آموزانی که می‌توانند از راه دور به آن‌ها دسترسی داشته باشند، به اشتراک بگذارند. فراتر از این، شبکه‌های فعالی نیز وجود دارد که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا دانش را بین خودشان به اشتراک بگذارند.

اکنون کلاس‌های درس مجازی اجازه می‌دهد یادگیری از راه دور و فعالیت‌های کلاسی در محیطی فراگیرتر و تجربی ارائه شود و دسترسی از راه دور به تجهیزات تخصصی، که ابتدا برای دانشمندان و دانشجویان دانشگاه ایجاد شده بود، اکنون به معلمان کارآموز و دانش‌آموزان مدارس گسترش یافته است.

یک کارگاه یا آزمایشگاه از راه دور با پشتیبانی مناسب می‌تواند با ارائه فضای ملموس کار عملی و فرصت‌هایی برای مشاهده مستقیم که مکمل یادگیری کتاب درسی است، درک را برای معلمان و دانش‌آموزان عمیق‌تر کند.

بنابراین با ایجاد کارگاههای مجازی آموزشی می‌توان کارآموزان بسیاری را جذب مهارتهای فنی و حرفه‌ای کرد و با آموزشهای پایه زمینه موفقیت آنها در آزمونهای عملی بعدی را ساخت.

دوره‌های آموزشی شغل محور فنی و حرفه‌ای از راه دور امروزه ضرورتی است که ارتقای کاری همه جوانان جویای کار را به دنبال خواهد داشت و البته رونق بیشتر کسب و کار را رقم خواهم زد.


https://www.asianews.ir/u/e2c
اخبار مرتبط
به تازگی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی، پیشنهاد شورای عالی آموزش با عنوان «چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی» از سوی هیات وزیران به تصویب رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید