صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
کد خبر: 19947
گزارشگر: 2
۴۰۸
۰
۱
۱
خرید سه نظام تراشکاری

فروش سه نظام تراشکاری و انواع آن

فروش سه نظام تراشکاری و انواع آن
سه نظام قطعه ای است که روی دستگاه تراش است که از جنس فولادی که بسیار محکم است. وظیفه این قطعه فولادی گرفتن قطعاتی است که قصد کار بری آن را دارید. به سه نظام، یونیورسال نیز می‌گویند.

بصورت کلی عملکرد سه نظام به این صورت است که این قطعه بر روی دستگاه تراشکاری نصب می‌شود تا مانع تکان خوردن و لغزیدن قطعات در حین کار باشد و به نتیجه بهتر کار نیز کمک می‌کند. سه نظام تراشکاری دارای انواع مختلفی است که هرکدام برای تراش قطعه خاصی بکار برده می‌شود و کاربرد آن ها متفاوت است.

اجزای تشکیل دهنده سه نظام تراشکاری

  • فک‌های نگهدارنده:

این فک ها قطعه کار رو در مرکز سه نظام دربرمیگیرند که دارای دو نوع هستند. رو و وارو که رو برای قطعات با قطر کم استفاده می‌شود و وارو برای قطعاتی که قطر زیادی دارند.

  • حلزونی:

نوعی چرخ دنده است که موجب باز و بسته شدن پارچه ها یا همان یونیورسال می‌شود.

  • قرقری:

قرقری قطعه ای است که با حلزونی درگیر می‌شود. در واقع قرقری به شما این امکان را می‌دهد که با آچار مخصوص این کار فک‌های سه نظام رو باز یا بسته کنید.

در نهایت این قطعات و یکسری قطعات دیگر که به یکدیگر متصل می‌شوند سه نظام تراشکاری را تشکیل می‌دهند.

انواع سه نظام تراشکاری

  • سه نظام‌های مغناطیسی
  • سه نظام مستقل چهار فک
  • سه نظام ترکیبی
  • سه نظام یونیورسال سه‌فک
  • سه نظام گیره‌ای
  • سه نظام مته
  • سه نظام هوا
  • سه نظام هیدرولیک

سه نظام آچاری چیست؟

از نوع ساده سه نظام می‌توان به سه نظام آچاری اشاره کرد. همانطور که از اسمش پیداست برای اتصلات مکانیکی استفاده می‌شود و برای انجام این کار به آچار مخصوص خود نیاز دارد. سه نظام آچاری برای کارهای سنگین و صنعتی مناسب است و سرعت تعویض در سه نظام آچاری بیشتر از سه نظام اتوماتیک است.

سه نظام اتوماتیک چیست؟

سه نظام اتومات در تعویض مته سرعت بالایی دارند و کار بصورت دقیق و درست انجام می‌شود. همچنین باز و بسته شدن آن بصورت دستی است. توجه کنید که سه نظام اتوماتیک برای کارهای صنعتی و سنگین مناسب نیستند و بهتر است از سه نظام آچاری برای این کار استفاده کنید. سه نظام اتوماتیک خود دارای سه مدل می باشد، سه نظام اتومات تمام فلز، سه نظام اتومات نیمه فلزی و سه نظام اتومات SDS.

سرویس سه نظام دستگاه تراش

توجه کنید که دستگاه تراش حساس و پرکاربرد است که مانند همه دستگاه‌های صنعتی نیاز به سرویس و رسیدگی دارد اگر سرویس دستگاه تراش به موقع و بصورت درست انجام نشود به مرور با جرم گرفتگی در سه نظام عمر دستگاه کاهش پیدا می‌کند و این موضوع موجب می‌شود که چرخ دنده ها به سختی حرکت کنند و در روند کار مشکل ایجاد می‌شود.

نحوه تعویض سه نظام دستگاه تراش

با توجه به اینکه این قطعه بصورت خیلی محکم باز و بسته می‌شود و کار حساسی هم هست حتما باید دستورالعمل صحیح این کار را داشته باشید تا به درستی آن را تعویض کنید به این صورت است که ابتدا با آچار مخصوص دهانه آن را کامل باز می‌کنید پیچی که روی آن بسته شده را با کمک پیچ گوشتی یا آچار آلن در جهت عقربه ساعت باز کنید.
سپس آچار را در جای خود بگذارید و چند ضربه به آن وارد کنید بعد از اینکه شل شد آن را تا انتها باز کنید و حالا سه نظام قبلی را که می‌تواند اتوماتیک یا آچاری باشد را در جای سه نظام قبلی بگذارید و پیچی که باز کردید را سفت کنید و حالا از شل نبودن آن مطمئن شوید. برای اینکار می‌توانید از یک قطعه چوب استفاده کنید.

سرویس سه نظام دستگاه تراش

نحوه عملکرد سه نظام در دستگاه تراش چگونه است؟

سه نظام‌های دستگاه تراش معمولا از نوع جمع رو (منظم) هستند، به این معنی که با باز و بسته کردن یکی از فک‌ها، فک‌های دیگر نیز باز و بسته می‌شوند. سه نظام‌های نامنظم نیز در بازار موجود هستند که برای گرفتن اجسام با هندسه‌های متنوع کاربرد دارند. بطوری که هر یک از فک‌ها در آن به صورت مستقل از یکدیگر باز و بسته می‌شوند.
مکانیزم فک‌های مستقل در سه نظام‌ها کم کاربرد است و بیشتر در سیستم‌هایی با تعداد فک بیشتر مانند چهار نظام‌ها استفاده می‌شود. این ویژگی سه نظام را قادر می‌سازد تا قطعات کار با اشکال مختلف را در خود جای دهد. در یک سه نظام با فک‌های مستقل (سه نظام نامنظم)، هر فک را می‌توان به صورت جداگانه تنظیم کرد که در هنگام نگه داشتن قطعات کار با هندسه‌های مختلف، انعطاف پذیری بالاتری را فراهم می‌کند.

تفاوت بین سه نظام دستگاه تراش و چهار نظام

مواد استفاده شده در این دو محصول متفاوت است. سه نظام مناسب مقاطع شش ظلعی و دایره‌ای است و چهار نظام نیز برای کار با بلوک های مربعی مناسب تر است. طراحی این دو مدل نیز تفاوت دارند چهار نظام حرکت مستقل فک‌ها را ارائه می‌دهد، در حالی که یک سه نظام اینگونه نیست.

سرعت سه نظام با چهار نظام

ماهیت خود محوری سه نظام آن را به گزینه‌ای طبیعی برای تنظیم و پردازش سریع تبدیل می‌کند. از آنجا که یک چهار نظام بصورت فک مستقل است، سرعت پردازش را کاهش می‌یابد. دقت سه نظام نسبت به چهار نظام بیشتر است هرچند که دقت بالا بر اساس تکنیک مرکزیت متفاوت خواهد بود.

قیمت دستگاه سه نظام تراشکاری

خرید سه نظام تراشکاری

قبل از خرید سه نظام تراشکاری به نکات مهم و قابل توجه‌ای باید اشاره کرد که در زیر شرح داده‌ایم:

اولا باید توجه داشت که شکل باز و بسته شدن فک های سه نظام مدنظر شما چگونه است. این فک ها دو مدل منظم (جمع رو) و نا منظم (تک رو) و تفاوت اصلی این دو نوع هم در تعداد فک هایی که باز و بسته میشود. در سه نظام جمع رو فک های بطور همزمان باز و بسته میشود و در مدل تک رو این قابلیت وجود دارد که فک ها را بصورت جداگانه باز و بسته کنید.

مورد دومی که باید توجه کرد اندازه سه نظام تراشکاری است زیرا اندازه آن تاثیر زیادی نیز بر روی قیمت دارد، شما باید با توجه به نوع قطعات تراشکاری خود، دستگاه را بین اندازه های ۸۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر انتخاب کنید.

سومین مورد قابل توجه در خرید سه نظام تراشکاری حداکثر بازدهی دستگاه تراش است که شما برای بهروری بهتر و بیشتر از دستگاه تراش علاوه بر سه نظام با کیفیت به دستگاه ها و ابزارهای دیگری نیاز دارید.

مورد چهارم عمق برش در سه نظام است. از نکات مهمی که می تواند تاثیر زیادی در کیفیت برشکاری داشته باشد، عمق برش است. در مواردی که تراشکارها نیاز به عمق بیشتری دارند، بهتر است به سراغ چهار نظام بروند، چون سه نظام عمق نسبتا کمتری را ایجاد می کند.

پنجمین مورد و مورد آخر برند تولید کننده سه نظام تراشکاری است. قطعا در خرید ابزارآلات صنعتی تولید کننده تاثیر زیادی بر روی کیفیت محصول دارد. پس حتما هنگام خرید به برند محصول توجه کرده و اصالت آن را نیز در نظر بگیرید و در آخر برای خرید بهترین سه نظام تراشکاری بهتر است قبل از خرید اطلاعات کاملی را در مورد این محصول بدست آورید.

https://www.asianews.ir/u/e46
اخبار مرتبط
مقاله حاضر به بررسی نقش و اهمیت اپراتور CNC در صنعت تولید و ماشین‌کاری می‌پردازد. با پیشرفت فناوری و فرآیند اتوماسیون درزمینه تولید و ماشین‌کاری، استفاده از دستگاه‌های CNC به‌عنوان ابزاری برتر برای قطعه‌سازی و ساخت قطعات پیچیده روزبه‌روز افزایش یافته است. افراد شاغل در شغل اپراتور CNC نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح و بهینه این دستگاه‌ها دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید