صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۷
کد خبر: 19991
گزارشگر: 464
۳۸۲
۰
۰
۱
گفت‌وگوی آسیا با احسان ترکمن، مؤسس و مدیر پلتفرم مارُک؛

مارُک؛ اولین پلتفرم بازارمحور ایران

مارُک؛ اولین پلتفرم بازارمحور ایران
بی‌تردید نمایشگاه‌ها و رویدادهایی که به معرفی عرصه‌های گوناگون می‌پردازند، فرصتی یگانه است تا علاوه بر شرکت‌هایی که در این رویدادها حاضر شده و به ارائه محصولات و خدمات‌شان می‌پردازند، بستری برای تعامل و گفت‌وگوی فعالان حوزه‌های مختلف ایجاد می‌شود.


به گزارش آسیانیوز؛
در این راستا، صنعت گردشگری با توجه به فرصت‌های بیشماری که می‌تواند پیش پای اقتصاد ایران بگذارد و زمینه اشتغال، ارزآوری و گسترش این صنعت را ایجاد کند، امکانی قابل‌توجه است.

محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در آخرین روزهای بهمن‌ماه، میزبان هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته بود، رویدادی که با استقبال چشمگیر استان‌های مختلف و شرکت‌های شناخته‌شده در این عرصه روبه‌رو شد. در حاشیه این نمایشگاه به گفت‌وگو با احسان ترکمن، مؤسس و مدیر پلتفرم مارُک پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:


* اگر ممکن است، درباره پلتفرم مارُک برای مخاطبان توضیح بفرمایید؟

پلتفرم مارُک، پروژه‌ای جدید است که با هدف دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در صنعت گردشگری و سرگرمی ایجاد شده است. در این پلتفرم به معرفی عرضه‌کنندگان حوزه‌ گردشگری و سرگرمی مثل تورها، چارترکنندگان و خدمات گردشگری پرداخته‌ایم. کاربران می‌توانند با ورود به دنیای نامحدود مارُک، امکانات عرضه‌کنندگان را ببینند و با ایشان به‌طور مستقیم در ارتباط باشند. همچنین مجریان تورها و خدمات گردشگری با ورود به صفحه‌ اختصاصی خود می‌توانند تصاویر، ویدیوها، محتوا و امکانات گروه و شرکت خودشان را به نمایش بگذارند.

* یعنی شما به‌نوعی با حذف واسطه‌ها، امکان ارتباط مستقیم را فراهم کرده‌اید؟

بله، در واقع هدف ما تسهیل برقراری ارتباط میان کاربر یا همان مسافر و برگزارکنندگان رویدادهای مختلف گردشگری، سرگرمی، آموزشی، علمی، مذهبی و… است. به این ترتیب با مسنجری که در اختیار طرفین قرار می‌گیرد، فضای بی‌واسطه‌ آشنایی و حتی پرسش و پاسخ ایجاد کرده‌ایم. در طراحی بخش‌ مسیریاب، امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و آپلود عکس‌ها و نظرات را فراهم آورده‌ایم. همچنین در مارُگرام، شبکه‌ی اجتماعی انحصاری مارُک، فرصت‌های متنوع تبلیغات و برندسازی ایجاد شده است.

پلتفرم‌هایی که در گذشته در حوزه‌ گردشگری فعالیت می‌کرده‌اند، چندان به بحث بازارمحوری و برندسازی برای عرضه‌کنندگان این حوزه نپرداخته‌اند، اما تیم مارُک در نظر دارد از طریق تولیدمحتوا به معرفی کامل عرضه‌کنندگان بپردازد و بستر رابطه‌‌ای مطمئن و بی‌واسطه میان مشتریان و مجریان مختلف را همراه با ایده‌‌پردازی خلاق ایجاد کند.

* هفدهمین دوره نمایشگاه گردشگری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، همچون سال‌های گذشته با حمایت و استقبال مردم در حالی برگزار شد که متأسفانه بسیاری از عرضه‌کنندگان در این رویداد شرکت نداشتند، البته حضور پررنگ استان‌ها را شاهد بودیم.

خوشبختانه کشورهایی همچون ترکیه و عربستان هم در میان بازدیدکنندگان حاضر بودند. با توجه به پتانسیل بالای گردشگری در ایران، اگر به تعداد هر فرد ایرانی در کشور، یک تور گردشگری تعریف شود، به‌‌طور قطع پتانسیل آن وجود دارد. ایران از لحاظ کثرت مناطق و جاذبه‌های دیدنی در میان کشورهای خاورمیانه سرآمد است و امید که برگزاری این نوع نمایشگاه‌‌ها بتواند به معرفی صنعت گردشگری کمک کند و به‌زودی شاهد تغییرات محسوس در این حوزه باشیم.

https://www.asianews.ir/u/e4L
اخبار مرتبط
معامله در بازارهای مالی دنیا، نیازمند دانش و اطلاعات خوب در این زمینه است. باید بتوانید تمامی چم و خم‌‌های فارکس در پلتفرم بینگ ایکس را یاد بگیرید تا بتوانید معاملات درست و سودمندی را انجام دهید. بازار فارکس، نوسانات خاص خود را دارد. شاید به اندازه ارزهای دیجیتال دارای نوسان نباشد اما باز هم به نسبت سایر بازارها مانند بورس و سکه و طلا و . . .، نوسان خوبی دارد. شما با تکمیل کردن دانش و آموزش در این مسیر، می‌توانید بهتر و سریع‌تر از برخی از بروکرها معاملات خود را به انجام برسانید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید