صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۵
کد خبر: 20094
گزارشگر: 464
۳۷۵
۰
۰
۱
پول‌سازترین کنگرۀ سالیانۀ صنعت قرن در بارسلونا؛

هوش مصنوعی پیشتاز در بزرگ‌ترین کنگرۀ جهانی موبایل

هوش مصنوعی پیشتاز در بزرگ‌ترین کنگرۀ جهانی موبایل
دوشنبه هفتم اسفندماه برابر با بیست و ششم فوریه ۲۰۲۴ کنگره جهانی موبایل MWC مهم‌ترین رویداد در زمینه فن‌آوری تلفن همراه در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد.


به گزارش آسیانیوز، ارسلان آریا ـ دوشنبه هفتم اسفندماه برابر با بیست و ششم فوریه ۲۰۲۴ کنگره جهانی موبایل MWC مهم‌ترین رویداد در زمینه فن‌آوری تلفن همراه در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد.

ارسلان آریا

این کنگره مهم قدمتی سی وهفت ساله دارد و شروع به کار آن در سال ۱۹۸۷ درشهر بروکسل بود که سال بعد از آن در رم و از سال ۱۹۹۶ به مدت ده سال در شهر کن در فرانسه هر ساله برگزار شد. درنهایت از سال ۲۰۰۶ میلادی برگزاری آن به شهر بارسلونا در اسپانیا انتقال یافت. قابل ذکر است که یک وقفه دو ساله به‌خاطر همه‌گیری کرونا در جهان تداوم آن را با مشکل مواجه ساخت.

اولین کنگره جهانی موبایل بیست و چهار هزار بازدیدکننده داشت که این رقم اندک‌اندک و در سال ۲۰۱۹ به یکصد و نه هزار نفر افزایش یافت و به علت عدم برگزاری دو ساله، این رقم برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ افت کرد و به شصت هزار نفر کاهش پیداکرد. برآورد شده است که امسال تعداد بازدیدکنندگان به رقم نود و پنج هزار نفر برسد و در طی یکی دو سال آینده این رقم قله یکصد و نه هزاری نفری خود را در سال ۲۰۱۹ بشکند و از آن فراتر رود.

به‌طور معمول برندهای معروفی که در این کنگره شرکت می‌کنند تلاش‌شان بر این است که تا آغاز به‌کار کنگره مشخصات گوشی‌های جدید خود را مخفی نگه دارند، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شیائومی بهترین گوشی تولیدی خود تا به امروز را در این کنگره ارائه خواهد داد، هم‌چنین قرار است سامسونگ در مدل جدید گالگسی هوش مصنوعی ارتقاءیافته در مدل‌های قبلی را به نمایش بگذارد. هم‌چنین زمزمه‌هایی‌ شنیده شده است که از پرقدرت‌ترین باتری موبایل رونمایی خواهد شد.

تلاش برگزارکنندگان این کنگره بر این است که بارسلونا را که محل برگزاری هیجده ساله این کنگره بوده و حداقل تا سال ۲۰۳۰ هم این روند ادامه خواهد داشت، به‌عنوان نمایشگاه اتصال جهانی معرفی کنند. شعار امسال کنگره ادامه راه پرسرعت فن‌آوری هوش مصنوعی است. همانند هر ساله رقم نخست شرکت‌ها و برندها مربوط به چینی‌ها و کره‌ای‌هاست.

شب گذشته پادشاه اسپانیا طبق روال معمول همه سال، در ضیافت شامی به همراه رئیس دولت محلی کاتالونیا و شهردار بارسلونا و تنی چند از دست‌اندرکاران این کنگره شرکت کرد. او هم‌چنین روز گذشته در آغاز به‌کار کنگره به همراه مقامات محلی بازدیدی از کنگره داشت.

کنگره امسال با حضور بیش از دو هزار و چهارصد شرکت از بیش از یک صد و نود کشور جهان و با بیش از یک هزار و یکصد سخنران برگزار می‌شود. قابل ذکر است که این کنگره همواره برای بازدید دست‌اندرکاران صنعت موبایل تدارک دیده شده و دسترسی افراد معمولی جدا از هزینه سنگین آن که برای هر نفر بین ۸۸۰ تا ۴۸۰۰ یورو است، بسیار سخت خواهد بود.

با توجه به بیکاری تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان که بارسلونا نیز از آن مستثنی نیست، در طی زمان برگزاری این کنگره تعداد انبوهی از بیکاران برای مدت محدودی شغل موقتی به‌دست می‌آورند. هم‌چنین ارقام کلانی همه ساله از راه برگزاری کنگره به اقتصاد بارسلونا تزریق می‌شود. رقمی که سال گذشته از این راه بارسلونا کسب نمود، بالغ بر۲۴۰ میلیون یورو بود. این کنگره روز پنجشنبه دهم اسفندماه به کار خود پایان خواهد داد.

https://www.asianews.ir/u/e6p
اخبار مرتبط
شاید نادرست نیست اگر بگوییم، هوش مصنوعی مهمترین تحول در عرصه فناوری‌های نو در هزاره سوم خواهد بود علاوه بر اثر انکارناپذیر آن بر دانش و صنعت، هنوز ابعاد تأثیر آن بر زندگی و معیشت مردم نامعلوم است به‌عنوان نمونه، مؤسسه McKinsey & Company سناریوهای گوناگونی را بررسی کرده و تخمین می‌زند، اتوماسیون و هوش ‌مصنوعی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون شغل را تا سال ۲۰۳۰ جابه‌جا خواهد کرد و ۳۷۵ میلیون نفر مجبور خواهند شد، به‌طور کامل گروه شغلی خود را تغییر دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید