صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
کد خبر: 20133
گزارشگر: 2
۴۴۷
۰
۰
۲
رفع عیوب ماشین لباسشویی

۷ علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن + راه حل

۷ علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن + راه حل
لرزش شدید ماشین‌ لباسشویی نه‌تنها منجر به تولید سروصدا و اذیت شدن شما می‌شود، بلکه می‌تواند قطعات داخلی دستگاه را معیوب کند. این موضوع حتی در محصولات ساخته‌شده توسط برند سامسونگ نیز قابل مشاهده است. برای یافتن علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن لازم است که موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم راهکار مناسبی را برای رفع آن انتخاب کنیم.

علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

لرزش کم ماشین‌های لباسشویی در زمان شستشو و خشک کردن البسه امری عادی است و نمی‌توان به آن خرده گرفت. این موضوع وقتی به یک مشکل اساسی تبدیل می‌شود که عملاً دستگاه از محل قرارگیری خود جابه‌جا شود. در این حالت باید سریعاً جهت یافتن دلیل لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ اقدامات لازم را انجام دهید. در این بخش به هفت دلیل اصلی برای این موضوع اشاره می‌کنیم.

عدم بارگذاری صحیح البسه در ماشین

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی و یا قرار دادن مقداری کمی لباس در درون آن می‌تواند منجر به ایجاد سروصدا و لرزش زیاد دستگاه شود.
یکی از عمده ترین دلایل لرزش همین بحث پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی است که در لباسشویی LG نیز این مورد صادق است که در مطلب علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی به آن پرداختیم.

" اولین علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی هنگام خشک کن که باید بدان اشاره کنیم، عدم توجه به ظرفیت دستگاه مدنظر است. همان‌طور که می‌دانید، همه ماشین‌های لباسشویی دارای یک ظرفیت مشخص هستند (هشت کیلو، چهار کیلو و…) "

با تنظیم میزان بار موجود در درون ماشین لباسشویی می‌توان از لرزش شدید آن جلوگیری کرد. در اکثر موارد با انجام همین امر ساده، لرزش نامناسب دستگاه به‌طور کامل حل می‌شود.

 

تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن باشد، تراز نبودن دستگاه است. این دستگاه‌‌ها نیز باید برای عملکرد صحیح به‌صورت کاملاً دقیق تراز شوند. در غیر این صورت، چه در زمان خشک کردن و چه در زمان شستشوی لباس‌ها، لرزش صدا را تجربه می‌کنند. برای رفع این موضوع باید از یک تراز استفاده کنیم و آن را در محل مناسب قرار دهیم. این کار به زمان یا هزینۀ زیادی نیاز ندارد.

فرسوده شدن فنرهای ساسپنشن

در ماشین لباسشویی شما فنرهای مختلفی وجود دارد که به آن‌ها فنر تعلیق یا ساسپنشن (suspension springs) گفته می‌شود. این فنرها وظیفۀ معلق نگه‌داشتن دیگ را بر عهده دارند. چنانچه با گذشت زمان چنین قطعاتی فرسوده شوند، نتیجۀ نهایی چیزی نخواهد بود جز لرزش شدید دستگاه و ایجاد سروصدا به شکل مداوم. راه حل اصلی در این شرایط، تعویض کردن فنرهای ساسپنشن است. این موضوع نیز تنها باید توسط مرکز مناسب تعمیرات لوازم خانگی صورت بگیرد.

خراب شدن بلبرینگ‌ها

تعمیر ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی چندین بلبرینگ مختلف وجود دارند که به آن‌ها درام برینگز (drum bearings) گفته می‌شود. این قطعات به دیگ اجازه می‌دهند تا بدون هیچ‌گونه اختلال خاصی برای مدت‌زمان طولانی بچرخد تا لباس‌ها شسته و یا خشک شوند. علاوه بر این، بلبرینگ‌ها به‌عنوان یک عامل کاهش اصطکاک نیز در گرفته می‌شوند و از این نظر نیز اهمیت بالایی دارند. اگر دلیل لرزش دستگاه این خرابی این قطعات باشد، باید بلافاصله نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنیم.

تراز نبودن پروانه

علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن ممکن است به تراز نامناسب پروانه یا agitator ارتباط داشته باشد. به‌طور معمول، وقتی که این موضوع دلیل اصلی شناخته شود، شاهد لرزش شدید قسمت بالایی ماشین لباسشویی هستیم. پروانه مهم‌ترین بخش از مکانیزمی به شمار می‌آید که لباس‌های شما را در درون دستگاه جابه‌جا می‌کند. قاعدتاً چارۀ کار در این شرایط آن است که یا پروانه به‌طور کامل تعویض شود و یا اینکه آن را به‌طور کامل تراز کنیم.

شل شدن مهره‌های مختلف

انبوهی از مهره‌های گوناگون در درون ماشین لباسشویی موجود در منزل شما به کار رفته‌اند. اگرچه در زمان مونتاژ‌ دستگاه از محکم بودن این مهره‌ها یا bolts اطمینان حاصل می‌شود، اما به‌هرروی احتمال دارد که با گذشت زمان و یا به‌دلیل آسیب‌های فیزیکی شاهد شل شدن آن‌ها باشیم. به‌منظور رفع کلیۀ مشکلات مربوط به مهره‌ها تعمیرکاران آن‌ها را به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر مهره‌ای فرسوده شده باشد و یا نتوان آن را به‌طور کامل در محل مربوطه جای داد باید تعویض شود.

خراب شدن سه شاخه نظام

تعمیرکاران حرفه‌ای علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن را به آسیب دیدن قطعه‌ای به نام سه‌شاخه نظام ارتباط می‌دهند. این قطعه در زبان انگلیسی با نام Drum spider یا درام عنکبوتی نیز شناخته می‌شود؛ زیرا از یک ساختار سه‌بخشی تشکیل شده است. سه‌شاخه نظام مهر‌ه‌های گوناگونی را در دل خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها به یک بخش از دیگ متصل می‌شوند. در صورت خراب شدن این قطعه (معمولاً به‌علت زنگ‌زدگی و یا فرسودگی) لازم است که تعمیرکاران آن را تعویض کنند.

سایر علت‌ها

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

علاوه بر مواردی که پیش از این گفته شد، می‌توان برای یافت دلیل لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ گزینه‌های دیگری را نیز در نظر گرفت. این علل شاید آن‌چنان شایع نباشند، اما درهرصورت تعمیرکاران موظف هستند تا آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهند تا از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

شل شدن تسمه

دیگ درونی ماشین لباسشویی در برخی از مدل‌ها به‌وسیلۀ یک تسمه یا belt می‌چرخد. استفادۀ مداوم از این ماشین‌ها برای مدت‌های متمادی به‌مرور زمان حالت اولیۀ تسمه را تغییر می‌دهد و در نهایت منجر به شل شدن آن خواهد شد. تسمه‌ای که شل شده باشد نیز از جای خود خارج می‌شود و همین امر لرزش شدیدی را در زمان شستشو و خشک کردن ایجاد می‌کند. با تعویض تسمه می‌توان این موضوع را حل کرد. خوشبختانه این قطعه قیمت چندان زیادی ندارد.

خراب شدن کوپلر موتور

اگر علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن آسیب دیدن کوپلر (coupler) یا کوپلینگ باشد با چالش بزرگی روبرو شده‌ایم. این قطعه به‌عنوان یک رابطه بین موتور و دیگ فعالیت می‌کند. آسیب شدید کوپلینگ قابل تعمیر نیست؛ زیرا این بخش ظرافت بالایی دارد؛ بنابراین در این حالت لازم است که به فکر خریداری یک قطعۀ جدید و جایگزینی آن با کوپلینگ قبلی باشیم. برای چنین اقدامی به تجهیزاتی احتیاج است که تنها در اختیار تعمیرکاران ماهر و مجرب قرار دارند.

باقی ماندن مهر‌ه‌های مخصوص حمل و نقل

پس از مونتاژ کامل ماشین لباسشویی،‌ یک سری مهره در قسمت پایینی دستگاه قرار می‌گیرد تا از آسیب دیدن آن در زمان حمل‌و‌نقل جلوگیری شود. پیش از نصب هر نوع ماشین لباسشویی لازم است که این مهره‌ها جدا شوند؛ در غیر این صورت، هنگام خشک کردن البسه شاهد لرزش دستگاه خواهیم بود. چنانچه دلیل لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ این موضوع باشد، تنها کافی است این مهره‌ها را از زیر بدنه جدا کنیم.

ماشین لباسشویی می‌لرزد، چکار کنم؟

همۀ ما دوست داریم ماشین لباسشویی موجود در منزل‌ بدون هیچ‌گونه سروصدای خاصی کار کند، اما در پاره‌ای از موارد به‌دلیل وجود یک سری مشکلات فنی این امر امکان‌پذیر نیست. به‌منظور یافتن علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام خشک کن و تعیین یک راهکار مناسب برای این موضوع باید به سراغ یک مرکز معتبر تعمیر لباسشویی در تهران بروید.

تعمیر لوازم خانگی

سلام ریپیر با برخورداری از پرسنل متخصص و باتجربه این آمادگی را دارد تا کلیۀ نیازهای شما در این زمینه را برطرف کند. اگر قصد دارید لرزش ماشین لباسشویی خود را به‌طور کامل متوقف کنید، حتماً با این مرکز تماس بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/e73
اخبار مرتبط
در این متن سعی داریم یخچال فریزرهای این دو برند را با هم مقایسه کنیم تا شما عزیزان بتوانید با خواندن این مطلب یک شمای کلی از کیفیت هر دو برند به دست بیاورید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید