صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
کد خبر: 20162
گزارشگر: 2
۱۵۱
۰
۰
۱
حقوق کارفرما

نقش وکیل اداره کار برای کارفرما

نقش وکیل اداره کار برای کارفرما
وکیل اداره کار به وکیلی گفته می‌شود که نسبت به تمام قوانین مربوط به اداره کار و حقوق کارگران و کارفرمایان اطلاع دارد و تنها در این حوزه به وکالت می‌پردازد. وکیل اداره کار میتواند از سوی کارگر یا کارفرما انتخاب شود. کارفرمایان اغلب به خاطر شکایت از کارگر بابت عدم تحویل به موقع کار، وارد کردن ضرر و زیان‌ مالی و غیره به سراغ اخذ وکیل اداره کار می‌روند. حال بهتر است ببینیم نقش وکیل اداره کار برای کارفرما دقیقا چیست و چگونه میتوان به بهترین وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین دسترسی پیدا کرد.

قانون کار و روابط کارگر و کارفرما

در تعریف کارگر در قانون کار آمده است که کارگر شخصی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند. در خصوص تعریف کارفرما هم میتوان گفت کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌السعی کار می‌کند.
حال اگر برایتان سوال است که قانون کار بیشتر طرفدار کارگران است یا کارفرمایان، باید اشاره شود که قانون کار به گونه‌ای تنظیم شده است که بیشتر طرفدار حقوق کارگران است. با این حال امکان شکایت کارفرما از کارگر بابت موارد مختلف وجود داشته و این موارد در قانون کار ذکر شده است. از این رو اگر کارفرمایان به فکر شکایت از کارگر یا کارگران خود باشند، میتوانند شخصا و یا به کمک وکیل اداره کار برای این کار اقدام نمایند.

نقش وکیل اداره کار برای کارفرما چیست؟

بهترین وکیل اداره کار، یک وکیل متخصص و کاربلد است که به تمام مواد قانون کار اشراف دارد. این وکیل میتواند از سوی کارگر یا کارفرما جهت رسیدگی به حق و حقوقشان انتخاب شود. وکیل اداره کار میتواند به کارفرما و پیمانکار در زمینه‌های مختلفی کمک نماید. برخی افراد تصور دارند که این وکلا تنها برای شکایت از طرف مقابل و حضور در دادگاه و رسیدگی به پرونده فعالیت می‌کنند. در صورتی که اینطور نبوده و وکیل اداره کار میتواند در نگارش متن قرارداد کاری به کارفرما نیز کمک نماید. نگارش قرارداد کار توسط وکیل اداره کار مزیت زیادی دارد. وکیل میتواند متن قرارداد را به دور از هرگونه ابهام و کاملا شفاف بنویسد و کلیه موارد قانونی و حق و حقوق طرفین را در آن رعایت نماید.

دلایل موجه شکایت کارفرما از کارگر

شکایت کارفرما از کارگر

قرارداد کاری یک قرارداد دو طرفه است. به این معنا که هر دو طرف نسبت به هم مسئولیت‌ها و وظایفی دارند که باید به آنها پایبند باشند. در صورتی که هر یک از بندهای قرارداد چه از سوی کارگر و چه از سوی کارفرما رعایت نشود، امکان پیگیری و شکایت از طرف مقابل وجود دارد. حال در خصوص دلایل موجه شکایت کارفرما از کارگر میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • سرپیچی از دستورات کارفرما در محیط کار
  • ترک کار یکباره و بدون عذر موجه کارگر
  • عدم رعایت قوانین انضباطی معین مطابق با قوانین کار
  • عدم رعایت امانت‌داری در اختیارات مالی و اعتباری
  • عدم اجرای صحیح کارها و وارد کردن خسارات مادی و معنوی به کارفرما

با اینکه شکایت کارفرما از کارگر دلایل زیادی دارد، اما معمولا کارفرمایان به دلیل عدم اجرای صحیح کارها و وارد شدن خسارات مادی و معنوی به شکایت از کارگر می‌پردازند. در صورتی که کارگر وظایف و کارهای محول شده را به خوبی انجام نداده و سبب وارد شدن خسارات زیادی به مال و اعتبار کارفرما شود، کارفرما میتواند شخصا و یا به کمک وکیل اداره کار از کارگر شکایت نماید.

بهترین وکیل اداره کار در تهران و کرج را چگونه پیدا کنیم؟

پیش از هر چیز بهتر است اشاره شود که صرفا هر وکیلی، وکیل اداره کار متخصص نیست. برخی تصور دارند دعاوی اداره کار بسیار راحت است و میتوان خیلی راحت مشکلات حقوقی میان کارگر و کارفرما را برطرف کرد. در صورتی که این تصور غلط است و پیگیری پرونده و احقاق حق و حقوق کارگر یا کارفرما تنها از عهده بهترین وکیل اداره کار برمی‌آید. بهترین وکیل اداره کار نسبت به کلیه قوانین کار، بیمه و تامین اجتماعی و بخش نامه‌های موجود آگاهی دارد و دانش خود را همواره به روز نگه می‌دارد. این وکلا توانایی تنظیم قرارداد کار طبق مفاد قانون کار را دارند و از تضییع حق و حقوق طرفین جلوگیری می‌نمایند. علاوه بر این بهترین وکیل اداره کار نسبت به نحوه ثبت شکایت، شعب حل اختلاف، نحوه تنظیم دادخواست و رسیدگی به پرونده کاملا آگاه است و تمام تلاش خود را در جهت احقاق حقوق موکل به کار می‌گیرد. حال برای پیدا کردن بهترین وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین باید تحقیقات زیادی انجام داده و به سراغ مراکز معتبر در این زمینه رفت.

اخذ وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین از مجموعه آسان کار

بهترین وکیل

در صورتی که به فکر اخذ بهترین وکیل اداره کار در تهران، کرج و یا قزوین هستید، میتوانید از طریق مجموعه آسان کار برای اخذ وکیل اقدام نمایید. مجموعه یا کلینیک اداری آسان کار به عنوان اولین و تخصصی‌ترین مجموعه در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی، در شهر کرج در حال فعالیت است و چندین شعبه دارد. این مجموعه خدمات متنوعی را در حوزه اداره کار ارائه می‌نماید که در این خصوص باید به پیگیری جرایم اداره کار، تنظیم قرارداد کار و خدمات منابع انسانی و تامین اجتماعی اشاره کرد. لذا کارفرمایانی که به دنبال اخذ وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین جهت شکایت از کارگر و یا تنظیم قرارداد کار هستند، میتوانند از خدمات این مجموعه استفاده نمایند.

هزینه وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین

هزینه وکیل اداره کار به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل موثر در تعیین قیمت و دستمزد وکیل اداره کار، خواسته و نیاز موکل از وکیل است. در صورتی که وکیل اداره کار پرونده پیچیده و زمان‌بری را به دست بگیرد، معمولا هزینه بیشتری را جهت وکالت دریافت می‌نماید. از سوی دیگر تخصص و تجربه وکیل اداره کار بر روی دستمزد دریافتی او تاثیر دارد. وکلایی که از تخصص و تجربه بیشتری در حوزه کاری خود برخوردار هستند و پرونده‌های بیشتری را به نتیجه رسانده‌اند، هزینه بالاتری را به عنوان دستمزد در نظر می‌گیرند. بنابراین جهت اطلاع از هزینه وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین بهتر است با مجموعه آسان کار تماس حاصل فرمایید.

https://www.asianews.ir/u/e7v
اخبار مرتبط
در متن حاضر سعی می‌کنیم تا برای زمان بررسی مراحل مختلف شکایت از کارفرما در اداره کار، راهنمای مناسبی را در اختیار داشته باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید