صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 20260
گزارشگر: 2
۳۵۲
۰
۰
۱
اطلاعات کافی راجع به المنت

المنت میله ای چیست؟ کاربرد و مزایا

المنت میله ای چیست؟ کاربرد و مزایا
المنت میله ای یکی از پرمصرف ترین المنت های موجود در بازار می باشد که دارای انرژی گرمایی بسیار خوبی می باشند و دارای اشکال مختلفی است و نوع شکل آن بر اساس سفارش مشتری ساخته می شود.

جنس پوسته این المنت نیز با یکدیگر متفاوت است وقابلیت تحمل دمایی بالایی دارد جنس این نوع المنت از آلومینیوم، استیل و مس بوده و داخل آن یک سیم مقاومتی از جنس نیکل و نیکل کروم می باشد و عایق استوانه یا همان فن آن از سرامیک و خاک نسوز تشکیل شده تا بدنه المنت و لوله با یکدیگر هیچ اتصالی نداشته باشند و در نهایت دو انتهای این استوانه توسط پیچ به یکدیگر متصل شده اند که به دلیل اینکه هیچوقت این پیچ ها سرد و گرم نمی شوند به آن نقطه سرد می گویند.

مراحل ساخت المنت میله ای

در اولین مرحله متخصصان مواد اولیه المنت میله ای را بر اساس نیاز مشتریان و استانداردهای لازم طراحی می کنند. در مرحله دوم بعد از طراحی مواد مناسب و مورد نیاز را که شامل: سیم، پیچ گوشتی، ولت متر و پوسته را تهیه می کنند اکثرا از مواد های فولاد و آلیاژهای محکم و مقاومی برای تحمل کردن بار ها به کار می برند.
بعد از تهیه کردن مواد های مورد نیاز شکل اولیه المنت میله ای را درست می کنند و موادهایی مثل پیچ و میله ها را به یکدیگر متصل می کنند، سپس در مرحله بعد پس از شکل دهی و متصل کردن آن ها المنت میله ای را امتحان می کنند تا از گرمایش آن و قدرت کشش آن اطمینان حاصل کنند این کار به افزایش استحکام و انعطاف پذیری المنت میله ای نیز کمک می کند. سپس در اخرین مرحله المنت های میله ای را بسته بندی کرده و برای مشتریان ارسال می کنند.

مزایا المنت میله ای

  • یکی از نکات مثبت این المنت عدم آلایندگی آن است و هیچگونه آلودگی تولید نمی کنند.
  • یکی دیگر از مزیت های این المنت ها طول عمر و دوام بالای آن می باشد.
  • از نکات مثبت این المنت می توان به قیمت مناسب آن نسبت به دیگر المنت ها اشاره کرد.
  • نصب کردن این نوع المنت ها بسیار کار راحتی می باشد.
  • دارای ظاهری نسبتا زیبا و اندازه کوچکی می باشند.
  • از مزایای دیگر این المنت ها گرما و حرارت توزیع شده یکنواخت آن می باشد.
  • این المنت ها دارای دقت بالا در تنظیم و کنترل دما می باشند و به افراد کمک می کنند که دمای المنت را با توجه به شرایط محیط تنظیم کنند.
  • اندازه المنت های میله ای قابل تنظیم هستند یعنی براساس نیاز مشتریان می توان هر طرحی و هر اندازه ای با توجه به نیازشان را انتخاب و خریداری کنند.
  • المنت های میله ای دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و بسیار مقاوم هستند.
  • اگر المنت میله ای خراب شود به راحتی می توان المنت نیاز به تعویض را از محل نصب خارج کرد و المنت جدید را جایگزین کنید.

انواع المنت میله ای

  • المنت لوله ای ساده:

این المنت فقط از یک فلز و سیم ساده درست شده است.

  • المنت فین دار پره ای:

این المنت برای سرعت بخشیدن به گرما در صنایع کاربرد دارد و در سیستم های تهویه هوا استفاده می شود و گرمای یکنواختی تولید می کند.

  • المنت میله ای ضد آب یا ضد اسید:

این المنت از روکش آلومینیوم و مس تولید شده و اکثر مواقع برای حوض های آب سرد و صنایع آب کاری استفاده می شود و دمای بالایی را میتواند تحمل کند.

  • المنت میله ای یک سر:

یک سر این المنت به بدنه وصل است و یک سر دیگر آن جدا است.

  • المنت میله ای فلنج دار:

این المنت از فلز، شیشه و سرامیک ساخته شده است و یکی از اجزای اصلی این المنت فلنج است و دارای قیمت پایینی است.

المنت میله ای چیست؟ انواع آن

  • المنت میله ای استخری:

این المنت از آلومینیوم، مس، نیکروم ساخته می شود در این المنت بدنه و سیم هیچ ارتباطی باهم ندارند و بیشتر برای گرم کردن استخر ها کاربرد دارد و آن را در گوشه ای از استخر قرار می دهند.

  • المنت میله ای دو سر:

دو سر این نوع المنت به بدنه وصل می باشد.

جنس و ساختار داخلی المنت میله ای

این المنت ها به دلیل ساختمان داخلی و نحوه ساختشان که تغییر شکل می دهند و دارای شکل های مختلف است هرچقد آنیل شدن این المنت ها بیشتر شود میزان انعطاف پذیری آن هم در موقع شکل دادن افزایش می یابد.
المنت های میله ای قابلیت انتقال دمای زیادی برای رسانش به منظور افزایش حرارت گازها و مایعات سطح های مختلفی دارند. المنت ها به صورتی طراحی می شوند که دارای شکل های گوناگون گرد، پرس شده، سه گوش و فلت می باشند همچنین خمیدگی این المنت ها بر اساس نیاز مشتریان ایجاد می شود و جنس و پوسته این المنت ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که توانایی تحمل دمای بالا را دارند و همچنین توانایی انتقال گرما تا ۶۰۰ ولت را دارند.

کاربرد المنت میله ای

  • المنت میله ای یک سیستم گرمایشی مانند سیستم های گرمایش برقی، سیستم های گرمایش مسکونی و صنعتی، سیستم های گرمایش کلاژ در مکان های گوناگون به کار می رود.
  • این المنت در دستگاه های خشک کننده برای خشک کردن در صنایع مختلف مانند صنایع پوشاک، صنایع غذایی و همچنین مواد ساختمانی کاربرد دارد.
  • این نوع المنت در تجهیزات حرارتی مانند دستگاه پخت و پز، دستگاه های تولید بخار و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی به کار برده می شود.
  • از المنت میله ای در صنایع داروسازی، جهت گرمایش و پرس داروها و محصولات دارویی نیز استفاده می کنند.
  • یکی دیگر از کاربردهای المنت میله ای در تصفیه آب و فاضلاب، به عنوان یکی از عناصر گرمایشی و خنک کننده بکار برده می شود.
  • از المنت میله ای در یخ زدایی و جلوگیری از تراکم های بالا استفاده می شود.
  • این المنت به دلیل خمیدگی که دارد در بسیاری از وسایل منزل مثل آبگرمکن، بخاری های برقی، لباسشویی، اتو ، سماور، یخچال و... استفاده می شود.

المنت میله ای چیست؟ و کاربرد های آن

قیمت المنت میله ای

المنت میله ای به عامل مختلفی بستگی دارد از جمله میتوان به اندازه و ابعاد المنت اشاره کرد هرچقد ابعاد المنت بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.
یکی دیگر ازعوامل تغییر قیمت می توان به نرخ ارز و دلار اشاره کرد. همچنین جنس و کیفیت المنت میله ای هم در قیمت آن نیز نقش بسیار مهمی دارد. در نتیجه نمی توان به قیمت نهایی این المنت اشاره کرد جهت اطلاع از قیمت این المنت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هنگام خرید المنت میله ای به چه نکاتی توجه کنیم

در مواقع خرید المنت میله ای، اول باید با توجه به فضا و محیطی که دارید اندازه مد نظر المنت مورد نیازتان دقت و سپس با توجه به نیازتان آن را خریداری کنید. دومین چیزی که باید به آن توجه کنید جنس و کیفیت المنت مد نظرتان می باشد زیرا هرچه جنس المنت شما مستحکم تر باشد طول عمر آن هم نیز افزایش می یابد و سومین چیزی که برای شما مهم است قیمت المنت می باشد دقت کنید که با توجه به قیمت المنت کیفیت آن هم نیز خوب باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوعاتی در مورد المنت میله ای پرداختیم که المنت میله ای چیست؟ کاربردهای آن چه چیزهایی می باشد و به برخی از مزایای مهم آن نیز اشاره کردیم. امیدواریم از مقاله ما اطلاعات کافی راجع المنت میله ای را دریافت کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

https://www.asianews.ir/u/e98
اخبار مرتبط
در دنیای امروز انواع متفاوت صنایع در حال پیشرفت هستند و یکی از این صنایع در حال پیشرفت، صنعت ساخت المنت های حرارتی است. همانطور که میدانید یکی از تجهیزات مهم و کاربردی که وظیفه آن تولید گرما بوده، المنت های صنعتی میباشند و وظیفه آنها تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی است. در ادامه قرار است به معرفی یکی از سازندگان انواع المنت بپردازیم و به شما در امر تهیه المنت حرارتی کمک کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید