صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
کد خبر: 20424
گزارشگر: 2
۳۰۴
۰
۰
۱
شیشه ساختمان

کاربرد انواع شیشه در ساختمان

کاربرد انواع شیشه در ساختمان
امروزه نسبت به گذشته شاهد پیشرفت بسیار گسترده تکنولوژی هستیم. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا استفاده از متریال‌هایی مانند شیشه در ساختمان‌‌ها افزایش یابد. استفاده از شیشه در ساختمان هم ظاهر زیبایی ایجاد‌‌ می‌کند و هم میزان نور و زاویه دید را ارتقا‌‌ می‌بخشد؛ ازاین‌رو، برای اکثر پروژه‌‌های ساختمانی مورد استفاده قرار‌‌ می‌گیرد. شیشه‌‌ها را‌‌ می‌توان هم در فضای داخلی ساختمان و هم در فضای خارجی آن، مورد استفاده قرار داد؛ برای مثال استفاده از بالکن شیشه‌ ای یکی از موارد کاربرد بسیار پرطرفدار شیشه در ساختمان است. در این مطلب قصد داریم راجع‌به کاربرد شیشه در ساختمان بیشتر صحبت کنیم.

درب شیشه‌ای

یکی از موارد کاربرد شیشه در ساختمان، استفاده از آن برای ساخت درب شیشه‌ای است. درب‌‌های شیشه‌ای دارای شفافیت، ظرافت و زیبایی بسیار زیادی هستند؛ به‌همین‌دلیل، امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه طراحان ساختمان قرار گرفته‌اند. درب‌‌های شیشه‌ای معمولا در دو مدل درب شیشه‌ای ریلی و لولایی، طراحی و ساخته‌‌ می‌شوند. درب‌‌های سرویس بهداشتی، سونا و اتاق مستر، اغلب به شکل لولایی طراحی‌‌ می‌شوند. از سویی دیگر، درب‌‌های ریلی بیشتر به‌شکل فریم لس، فریم‌دار و سیستم اسپایدر در بازار موجود هستند. برای ساخت درب شیشه‌ای‌‌ می‌توان از شیشه‌‌های رنگی، مات، سکوریت، لمینت و... استفاده کرد. برای انتخاب انواع شیشه برای درب، باید به نوع دکوراسیون داخلی خود توجه کنید. برای داشتن یک بالکن شیشه‌‌ ای زیبا در منزل هم‌‌ می‌توانید از انواع درب‌‌های ریلی شیشه‌ای بهره ببرید.
درب شیشه‌ای را‌‌ می‌توان در قسمت‌‌های مختلف ساختمان نصب کرد و از زیبایی آن بهره برد؛ به‌طور مثال برای درب ورودی منزل، ورودی اتاق اداره‌ها، درب پاساژ و مغازه، درب شیشه‌ای برای سونا، درب جداکننده حمام از سرویس بهداشتی و...، ازجمله موارد کاربرد درب شیشه‌ای است. طراحی و جنس شیشه با‌توجه‌به نوع کاربرد‌‌ می‌تواند متفاوت باشد. برای خرید انواع سازه‌های شیشه‌ای‌‌ می‌توانید به مجموعه بالکن سهند مراجعه کنید. این مجموعه از سال ۱۳۹۰ کار خود را آغاز کرده و تا به امروز توانسته انواع شیشه‌‌های متحرک بالکنی را از بهترین برندها به ایران وارد کند. این مجموعه به‌عنوان اولین تولیدکننده سیستم شیشه‌‌های ریلی تاشو در ایران شناخته‌‌ می‌شود. مجموعه سهند بالکن می‌تواند انواع بالکن شیشه‌‌ ای، کابین دوش، تراس شیشه‌ای و... را برای دکوراسیون شما طراحی و اجرا کند.

کابین دوش

زندگی در آپارتمان‌‌های امروزی، همراه با چالش کمبود فضا همراه است. در بسیاری از موارد در طراحی آپارتمان‌ها، حمام و سرویس بهداشتی در یک مکان واقع شده‌اند. این بدان معناست که هنگام استفاده از حمام، دیگر نمی‌توان از سرویس بهداشتی در آپارتمان استفاده کرد؛ زیرا مسئله حریم خصوصی فرد زیر سوال‌‌ می‌رود. برای اجتناب از این مشکل،‌‌ می‌توان از کابین دوش شیشه‌ای استفاده کرد. کابین دوش یک محفظه شیشه‌ای امن است که‌‌ می‌تواند فضای حمام را از سرویس بهداشتی به‌راحتی جدا کند. با نصب کابین دوش، فضای حمام به‌طور کامل از فضای سرویس بهداشتی جدا‌‌ می‌شود؛ بدین‌ترتیب، قطرات و بخار آب ناشی از حمام به فضای سرویس بهداشتی راه پیدا نمی‌کند؛ از‌این‌رو‌‌، می‌توان گفت نصب کابین دوش باعث ایجاد فضایی تمیزتر و با حریم خصوصی بیشتر در حمام‌‌ می‌شود.
برای خرید انواع بالکن شیشه‌ ای و کابین دوش،‌‌ می‌توانید به شرکت بالکن سهند مراجعه کنید. این شرکت محصولاتی ساخته‌شده از بهترین متریال را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار مشتریان قرار‌‌ می‌دهد. شرکت سهند روی انواع کابین حمام و دور دوشی، 5 سال گارانتی در نظر گفته است. با این توصیف‌‌، می‌توان این مجموعه را یکی از معتبرترین برندها برای خرید انواع شیشه بالکن و کابین دوش دانست.

آلاچیق شیشه‌ای

آلاچیق شیشه‌ای

تصور کنید در یک طبیعت زیبا قرار دارید؛ درحالی‌که، تنها حائل میان شما و طبیعت، فقط شیشه است. در این فضای زیبا می‌توان رنگ و نور طبیعت را بهتر حس کرد. زیرا شیشه‌ها همواره ظرافت و زیبایی خاصی به یک سازه می‌بخشند. آلاچیق‌‌های شیشه‌ای یکی از جدیدترین اید‌ه‌هایی هستند که برای خانه‌‌های ویلایی مورد استفاده قرار‌‌ می‌گیرند. اولین بار یک شرکت سوئیسی در سال ۱۹۶۴ این ایده زیبا را اجرا کرد. شرکت سهند در کنار ارائه انواع بالکن شیشه‌ ای، در طراحی و ساخت انواع آلاچیق‌‌های شیشه‌ای هم فعال است. شما‌‌ می‌توانید قبل از اجرای آلاچیق شیشه‌ای با کارشناسان این مجموعه به‌شکل رایگان مشورت کنید. بالکن‌‌های شیشه‌ای را‌‌ می‌توان در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، خانه ویلایی و... استفاده کرد. آلاچیق‌های شیشه‌ای می‌توانند انتخاب خوبی برای تراس‌های بزرگ هم باشند؛ زیرا با نصب آن‌ها می‌توان از محیط تراس بهره بیشتری برد؛ علاوه‌براین، استفاده از آلاچیق‌های شیشه‌ای در روف گاردن‌ها هم بسیار رایج است.
آلاچیق‌‌های شیشه‌ای در انواع مختلفی طراحی و تولید‌‌ می‌شوند. شما‌‌ می‌توانید با‌توجه‌به نیاز و دکوراسیون کلی ساختمان خود، نوع خاصی از آلاچیق شیشه‌ای را انتخاب کنید. آلاچیق‌‌های شیشه‌ای در انواع آلاچیق دور بسته، آلاچیق چوبی شیشه‌ای، آلاچیق شیشه‌ای تاشو، آکاردئونی، آلاچیق شیشه‌ای با درب بالارونده، آلاچیق شیشه‌ای با سقف متحرک و آلاچیق شیشه‌ای گرد در بازار وجود دارند. برای نصب بالکن یا آلاچیق شیشه‌ای‌‌ می‌توانید قبل از هر اقدامی با کارشناسان گروه سهند مشورت کنید. کارشناسان این مجموعه ضمن معرفی بالکن شیشه‌ ای و انواع آلاچیق و تراس‌‌های شیشه‌ای، بهترین متریال را با طراحی زیبا و متفاوت به شما پیشنهاد خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر‌‌ می‌توانید به وب‌سایت بالکن سهند به آدرس https://balkonsahand.com/ مراجعه کنید.

پارتیشن شیشه‌ای

امروزه از پارتیشن‌‌های شیشه‌ای مختلف برای تفکیک بخش‌‌های یک فضا و ایجاد امنیت بیشتر استفاده‌‌ می‌شود. پارتیشن‌‌های شیشه‌ای بهترین انتخاب برای به نمایش گذاشتن فضای خاصی در محل کار یا در منزل شما هستند. پارتیشن‌‌های شیشه‌ای را‌‌ می‌توان در طرح و رنگ‌‌های مختلف، سفارشی‌سازی کرد.

پارتیشن شیشه‌ای

کلام آخر

امروزه از شیشه‌‌ها در اجزای مختلف ساختمان استفاده‌‌ می‌شود. در این مطلب به کاربرد شیشه در بخش‌‌های مختلف ساختمان پرداختیم. شما‌‌ می‌توانید با سفارش بالکن شیشه‌ ای یا کابین دوش شیشه‌ای، نمای زیباتری را برای فضای خارجی و داخلی ساختمان خود، ایجاد کنید. شرکت بالکن سهند یکی از بهترین ارائه‌دهندگان انواع شیشه بالکن است. برای اطلاعات بیشتر‌‌ می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه به آدرس https://balkonsahand.com/ مراجعه کرده و با کارشناسان گروه سهند مشورت کنید. کارشناسان این مجموعه ضمن معرفی بالکن شیشه‌ ای، گزینه‌‌های مناسب برای شما را پیشنهاد خواهند داد. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، مجموعه بالکن سهند می‌تواند انواع حفاظ شاخ گوزنی، پنجره آلومینیومی و سندبلاست را هم برای شما با قیمتی مقرون‌به‌صرفه ارائه کند.

https://www.asianews.ir/u/ebP
اخبار مرتبط
بالکن‌های شیشه‌ای به عنوان یکی از عناصر جذاب در معماری مدرن به شدت به محبوبیت رسیده اند. از افزایش نور طبیعی گرفته تا بزرگتر دیده شدن فضا، بالکن‌های شیشه‌ای با مزایای زیادی همراه هستند. این سازه شیشه ای توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید