صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۲:۱۱
کد خبر: 20465
گزارشگر: 464
۲۵۲
۰
۰
۲
اعتراضات بازنشستگان شوش خوزستان

کسری یک میلیونی از حقوق اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی

کسری یک میلیونی از حقوق اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی
حقوق اسفند ماه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، شوش خوزستان در شرایطی واریز شده که بدون اطلاع و کسب اجازه، مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر شد.


به گزارش آسیانیوز؛ در حالی که رسانه‌های داخل ایران گزارش داده اند که دولت حقوق اسفندماه بازنشستگان را با یک میلیون تومان کسری واریز کرده است، رئیس کانون بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی می‌گوید قرار بوده به بازنشستگان این سازمان «سهام پتروشیمی» بدهیم.

پارسینه در همین زمینه نوشت: حقوق اسفند ماه بازنشستگان در شرایطی واریز شده که بدون اطلاع و کسب اجازه، مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر و پیامک‌هایی از سوی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارسال شده که می‌گوید سازمان تامین اجتماعی با «هدف تقویت توان مالی بازنشستگان»، فرایند ایجاد شرکت تعاونی بازنشستگان و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها را در دست اقدام دارد، که فرایند مزبور از طریق شرکت در مزایده با اعطای ۱۵ میلیون تومان آورده نقدی قابل کسر از مستمری اسفند ماه محقق خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در واکنش به این خبر به خبرگزاری فارس گفت: «قرار بوده ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان این سازمان واگذار شود و گفته شده بود مستمری‌بگیرانی که به خرید این سهام تمایلی ندارند، می‌توانند با ارسال پیامک انصراف دهند.»

برخی کارشناسان می‌گویند اولا کانون عالی بازنشستگان حق ایجاد هیچ‌گونه نهاد سرمایه‌گذاری را ندارد و این اقدام خلاف اساسنامه آن است، دوم آن که این ترفند سرمایه‌گذاری می‌تواند با ایجاد لایه‌ای از سرمایه‌داران و با اعتبار یک تشکل صنفی، سوء استفاده‌های کلان به بار آورده و همین اندک حقوق بازنشستگان را هم به یغما ببرد.

این در حالی‌ است که بنا بر گزارش‌ها و مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری یکشنبه ۲۰ اسفند در تداوم اعتراض به وضعیت معیشتی، در چند شهر از جمله اراک، اصفهان، اهواز، شوش، و کرمانشاه تجمع کردند.

https://www.asianews.ir/u/ecu
اخبار مرتبط
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در خصوص علت تأخیر سازمان تأمین اجتماعی در اتصال به سامانه یکپارچه نوبت دهی الکترونیک بیماران، توضیحاتی داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید