صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۷
کد خبر: 20484
گزارشگر: 2
۱۵۶
۱
۰
۲
بهترین وکیل

قبل از خواندن این مطلب سراغ هیچ وکیلی نروید!⭐

قبل از خواندن این مطلب سراغ هیچ وکیلی نروید!⭐
گاهی اوقات ممکن است که برای هر یک از ما مشکلی پیش بیاید و مجبور باشیم به دادگاه رفته و از حق خود دفاع کنیم. در این زمان با توجه به پیچیدگی پرونده های قضایی، ما نیاز داریم که پیگیری امور پرونده خود را به یک وکیل مجرب بسپاریم.

وجود بهترین وکیل در تبریز، باعث می شود که ما به نتیجه دلخواه نزدیک تر شویم و از بروز بسیاری از مشکلات حقوقی، جلوگیری بشود. مجله وکیل تو (vakileto.net) در این مقاله نکات مهمی را درباره چگونگی انتخاب وکیل و همچنین شرایط فسخ قرارداد با وکیل را در اختیار شما قرار داده است. بنابراین بهتر است که قبل از خواندن این مطلب سراغ هیچ وکیلی نروید! و با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب یک وکیل خوب

انتخاب یک وکیل خوب برای رسیدگی به یک پرونده‌ ی حقوقی بسیار مهم است. هر چه این پرونده پیچیده تر باشد، تخصص بیشتری برای پیگیری آن، مورد نیاز است. بنابراین بهترین وکیل در اردبیل می تواند برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، تاثیر به سزایی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که قبل از انتخاب وکیل برای پرونده خود، نکاتی را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید. در ادامه برای شما توضیحاتی در مورد انتخاب وکیل خوب ارائه خواهیم داد:
در انتخاب وکیل، تعیین نوع پرونده بسیار مهم است. زمانی که نوع پرونده مشخص شد، می توانید به جستجوی وکیلی که تخصص لازم را در آن زمینه دارد، بپردازید. مورد مهم دیگر، مهارت و تجربه وکیل است. یک وکیل خوب باید توانایی های حرفه‌ ای در مذاکره، محافظه‌ کاری، تحلیل دقیق و تصمیم‌ گیری مناسب داشته باشد.
برای اطلاع از این ویژگی ها در وکیل، می توانید از افرادی که در گذشته وکالت پرونده خود را به وکیل مورد نظر شما داده اند، کمک بگیرید. همچنین سایت های معتبری وجود دارند که سعی می کنند وکلای حرفه ای را معرفی کنند که با مراجعه به آن ها می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. در هر صورت به شما پیشنهاد می کنیم که پس از انتخاب وکیل، به صورت حضوری نیز به دفتر او مراجعه کرده و سپس در این مورد تصمیم نهایی را بگیرید.

نکات حیاتی برای عقد قرارداد با وکیل

در مرحله اول و قبل از رسیدگی به امور پرونده، وکالت نامه ای بین وکیل و موکل امضا می شود. این قرارداد برای این است حقوق و تعهدات شما تضمین شود. وکیل معمولا در ازای دریافت حق الوکاله، متعهد می شود به اموری که موکل به او می سپارد، رسیدگی کند. قبل از امضای قرارداد باری سپردن وکالت به وکیل، لازم است که چند نکته را در نظر بگیرید چرا که عدم توجه به آن ها ممکن است فرد را دچار دردسر کند. در این قسمت از مقاله این نکات را برای شما توضیح می دهیم:

  • قبل از هر کاری سعی کنید که قرارداد را به خوبی مطالعه کنید؛ مشخصات وکیل و موکل به درستی باید در قرار ذکر شده باشد در غیر این صورت این قرارداد، معتبر نمی باشد.
  • در قرارداد باید تعهدات هر دو طرف مشخص شود؛ مسئولیت هایی که بر عهده وکیل یا موکل است، مدت زمان لازم برای رسیدگی به پرونده و...
  • مورد مهم دیگر، هزینه هایی است که وکیل در ازای وکالت، دریافت می کند؛ باید به طور واضح مشخص شود که این هزینه ها چگونه محاسبه شوند و شرایط پرداخت آن به چه صورت باشد.
  • شرایط فسخ قرارداد مورد دیگری است که باید حتما در قرارداد تعیین شود. با این کار مشخص می شود که در صورت نارضایتی یا عدم ارائه چه خدماتی، وکیل یا موکل می توانند قرارداد را فسخ کنند.
  • بعد از این که قرارداد را به خوبی مطالعه و امضا کردید حتما یک نسخه از قرارداد را از وکیل بگیرید و نزد خود نگه دارید. همچنین رسید پیش پرداختی را که به وکیل می پردازید، دریافت کرده و هر دو امضا کنید.

نکات حیاتی برای عقد قرارداد با وکیل

مواردی که سبب پایان وکالت می شود

مواردی وجود دارد که در صورت بروز آن ها، وکالت باطل می شود. این موارد عبارتند از:

عزل موکل: موکل می تواند هر زمانی که می خواهد وکالت را فسخ کند. مگر این که وکالت بلاعزل داده باشد. در این صورت فقط طبق تعدادی شرایط خاص امکان عزل وکیل وجود دارد.
استعفای وکیل: وکیل نیز هر گاه که بخواهد می تواند از وکالت استعفا داده و عقد قرارداد را منحل کند.
فوت وکیل یا موکل: هر گاه وکیل یا موکل، فوت کنند وکالت منحل می شود.
از دست دادن توانایی وکیل یا موکل: اگر وکیل یا موکل محجور بشوند حتی اگر مدت زمان آن کم باشد، باعث باطل شدن وکالت می شود. البته اگر ناتوانی وکیل یا موکل، مانع از اقدام برای امور مورد نظر نشود، وکالت منحل نمی شود.
جنون وکیل یا موکل: در صورت بروز جنون در وکیل یا موکل، فرد توانایی لازم برای پیگیری امور را از دست می دهد؛ در این صورت وکالت مورد نظر فاقد اعتبار است.
از بین رفتن مورد وکالت: گاهی موضوعی که جهت پیگیری مطرح شده، به دلایل مختلفی از جمله حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند تصادف، آتش سوزی یا... از بین می رود. در این صورت وکالت نامه فاقد اعتبار شده و منحل می شود.
انقضای مهلت وکالت: اگر قرارداد به صورت زمان دار تنظیم شده باشد به این معنی که برای وکالت، زمان مشخصی در نظر گرفته شده باشد، پس از رسیدن زمان مشخص شده، وکالت خود به خود از بین می رود.
باطل شدن پروانه وکالت: در صورتی که پروانه وکالت وکیل باطل شود و صلاحیت خود را از دست بدهد، قرارداد فسخ می شود.

مواردی که سبب پایان وکالت می شود

کلام آخر

از این که ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید سپاس گزاریم. ما سعی کردیم که در این مقاله نکات مهمی را درباره انتخاب وکیل و عقد قرارداد با او را برای شما ارائه کنیم. همچنین مواردی که موجب فسخ وکالت می شود را در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره مسائل حقوقی دارید و یا این که به دنبال بهترین وکلا برای انجام خدمات حقوقی خود هستید، پیشنهاد می کنیم که به سایت وکیل تو (vakileto.net) مراجعه کنید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهاد می توانید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

https://www.asianews.ir/u/ecO
اخبار مرتبط
در ایران و جهان، وکیل پایه یک دادگستری از طریق مطالعه قوانین، دستورالعمل‌ها و پیگیری تحولات حقوقی، به‌روزرسانی مهارت‌ها و دانش خود را حفظ می‌کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. آن‌ها باید اخلاقیات حرفه‌ای را رعایت کرده و در همه امور به عدالت و علم حقوقی پایبند باشند. وکلای پایه یک دادگستری به‌عنوان نمایندگان مشتریان خود، تمام تلاش خود را برای حل دعاوی و رسیدگی به امور حقوقی افراد به کار می‌گیرند و به‌منظور دستیابی به نتایج مطلوب، با دقت و حوصله به پرونده‌های حقوقی مشتریان خود پرداخته و تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را برای آن‌ها به دست آورند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
علی حسینی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
5
0
1

مطلب جالبی بود


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید