صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
کد خبر: 20531
گزارشگر: 2
۳۲۵
۰
۰
۱
بازسازی کابین آسانسور

نکاتی که به هنگام بازسازی کابین آسانسور باید بدانیم؟

نکاتی که به هنگام بازسازی کابین آسانسور باید بدانیم؟
ضرورت وجود آسانسورها در جریان زندگی روزمره ما به حدی است که خرابی یا اختلال در عملکرد آن‌ها می‌تواند به نحوی جوانب مختلف زندگی هر روزه یا کاری ما را تحت تأثیر قرار دهد. می‌توان گفت که آسانسورها پرکاربردترین بخش یک ساختمان هستند و بدون شک استفاده مداوم و مکرر از آن‌ها بعد از مدتی موجبات فرسودگی قطعات و بخش‌های مختلف آسانسور را فراهم می‌کند.

درست است که سرویس و نگهداری آسانسور به صورت منظم و نگهداری درست از آن می‌تواند تا حد زیادی از فرسودگی کابین آسانسور مقابله کرد اما در نهایت آسانسور هم مثل هر وسیله‌ی دیگری دارای عمر مفیدی است که پس از سپری شدن آن به تعمیر، بازسازی و گاهاً تعویض احتیاج پیدا خواهد کرد.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های آسانسور کابین آسانسور است که با توجه به متریال محکم آن و به صرفه نبودن معمولا به تعویض کامل احتیاج پیدا نمی‌کند بلکه بیشتر دکور و تعویض اجزای آن مد نظر است.
در فرایند بازسازی کابین آسانسور علاوه بر توجه به زیبایی ظاهری، مواردی مانند ارتقای سیستم ایمنی و افزایش راحتی کاربران و عملکرد بهینه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است و کاربران به هنگام جابه‌جایی با آسانسور تجربه‌ی بهتری خواهند داشت.

بازسازی کابین آسانسور شامل چه مواردی است؟

بخش‌هایی که معمولاً به هنگام نوسازی و بازسازی کابین آسانسور، با توجه به نیاز مشتریان و تشخیص افراد متخصص، مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • بازسازی کف آسانسور: کفپوش آسانسور می‌تواند از جنس سنگ، سرامیک یا پلاستیک باشد و برای تعویض یا بهبود کیفیت آن لازم است به نوع آسانسور و قدرت آن توجه شود. کف آسانسور به علت استفاده بسیار بیش از سایر بخش‌ها در معرض فرسودگی است و طبیعتاً بیش از سایر بخش‌ها نیاز به بازسازی خواهد داشت.
  • بازسازی دیواره‌ها و سقف کابین آسانسور: برای بازسازی دیواره‌های آسانسور معمولاً متریال محکم و مقاوم مانند استیل، MDF و فرمیکا استفاده می‌شود. علاوه بر این از آینه‌های مات یا براق، به صورت قدی یا دسته دار، در فضای داخل کابین استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی ظاهری باعث عمق بخشیدن به فضا هم می‌شود. در نوسازی سقف کابین آسانسور هم معمولا از ورقه‌های استیل یا آینه‌ها استفاده می‌شود.
  • بازسازی دکمه‌ها و پنل‌های کنترل: برای بازسازی پنل‌های کنترل قدیمی یا تعویض آن‌ها ناچار باید با تکنولوژی روز همسو شده و این بخش را با صفحات دیجیتال و لمسی یا سیستم‌های کنترل هوشمند به‌روزرسانی کرد. این کار برای افزایش کارایی و ایمنی آسانسور بی تأثیر نخواهد بود.
  • نورپردازی کابین آسانسور: برای ارتقای سیستم نورپردازی کابین می‌توان از لامپ‌های ال ای دی یا فلورسنت استفاده کرد که علاوه بر زیبایی ظاهری، مصرف انرژی کمتری دارند.
  • به روزرسانی سیستم ایمنی آسانسور: در این بخش از بازسازی کابین به نصب یا به‌روزرسانی سیستم‌های ایمنی جدید مانند دوربین‌های مدار بسته یا سیستم‌های ارتباطی اضطراری پرداخته می‌شود.
  • سیستم تهویه آسانسور: به هنگام بازسازی کابین آسانسور، استفاده از سیستم تهویه مناسب و جدید جهت برخورداری از هوای تازه و مطبوع و جلوگیری از افزایش دما و رطوبت، ضرورت دارد.
  • تعویض دستگیره کابین آسانسور: این دستگیره‌ها به صورت روکار و توکار عرضه می‌شوند و به هنگام بازسازی کابین آسانسور به علت عدم دسترسی به پشت کابین معمولاً از نمونه‌های روکار استفاده می‌شود.
  • تعویض درب آسانسور: در صورت خرابی یا فرسایش درب آسانسور لازم است به تعمیر با تعویض آنها توجه کرد. این بخش شامل تعویض درب‌های داخلی و خارجی و نیز نصب سنسورهای به‌روز، پیشرفته و سالم می‌شود.

بازسازی داخل کابین اسانسور

همانطور که می‌بینید بازسازی کابین آسانسور هم شامل بازسازی داخل کابین آسانسور می‌شود و هم بازسازی پاره‌ای از بخش‌های بیرونی. لازم است که به هنگام بازسازی کابین آسانسور توجه داشته باشید که نوع تغییرات و تزئینات با نوع و اندازه آسانسور شما تناسب داشته باشد و مطمئن شوید که افراد متخصص انجام این کار را بر عهده بگیرند.

مزایای نوسازی و بازسازی کابین آسانسور

بی تردید بازسازی و نوسازی کابین آسانسور مزایای متعددی برای کاربران آن خواهد داشت. پاره‌ای از مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • افزایش ایمنی و اطمینان خاطر کاربران: مهم‌ترین مسأله به هنگام استفاده از آسانسور تأمین ایمنی کاربران آن است. همانطور که گفتیم بخشی از فرایند بازسازی کابین آسانسور شامل به‌روزرسان سیستم‌های امنیتی و کنترلی است که تا حد زیادی بر افزایش ایمنی آن اثر می‌گذارد.
  • افزایش زیبایی ظاهری: ما هر روز مجبور به استفاده از آسانسورها هستیم. توجه به طراحی داخلی و تزئینات کابین آسانسور به هنگام بازسازی و استفاده از نورپردازی مناسب باعث می‌شود فضای داخل کابین برای کاربران چشم نواز باشد و به آنها احساس راحتی بیشتری بدهد.
  • افزایش ارزش ملک: آسانسورها از اولین بخش‌های ساختمان هستند که به هنگام ورود توجه افراد را جلب می‌کنند و مسلماً برخورداری از آسانسور به‌روز و پیشرفته بر جذابیت ظاهری ساختمان خواهد افزود و خریدارن حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری برای خرید یا اجاره آن خواهند بود.
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری از آسانسور: استفاده از قطعات یا متریال مقاوم و بادوام به هنگام بازسازی کابین آسانسور نیاز به تعمیر مکرر آنها را حد بسیاری کاهش می‌دهد و این امر خود کاهش هزینه‌های مربوطه را در پی خواهد داشت.
  • بهبود تجربه کاربری: تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره شد از جمله اضافه کردن امکاناتی مانند سیستم‌های لمسی و دیجیتال یا توجه به طراحی داخلی کابین به هنگام بازسازی، همه و همه سبب بهبود و تجربه کاربران به هنگام استفاده از آسانسور خواهند بود.
  • کاهش مصرف انرژی: استفاده از تجهیزاتی مانند لامپ‌های LED یا متریال جدید و بهینه و... در عین کال که کارایی آسانسور را افزایش می‌دهد تا حد زیادی به مصرف بهینه‌ی انرژی کمک خواهد کرد.
  • پیشرفت فناوری: بازسازی کابین آسانسور ما با پیشرفت‌های فناوری همراه‌تر و همسوتر خواهد کرد. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند اتصال به اینترنت، سیستم‌های هوشمند، کنترل و دسترسی از راه دور و... کارایی آسانسور را بسیار بهبود خواهند بخشید.

نوسازی کابین اسانسور

عوامل مؤثر بر هزینه بازسازی کابین آسانسور

مهم‌ترین عواملی که به هنگام بازسازی کابین آسانسور، در تعیین هزینه‌ها نقش بسزایی دارند عبارتند از:

  1. متریال: یکی از مهم‌ترین عواملی که به هنگام بازسازی کابین آسانسور بر میزان هزینه‌ها بسیار اثر می‌گذارد نوع متریالی است که به کار می‌رود. همانطور که پیشتر هم اشاره شد این متریال اغلب شامل استیل، MDF، فرمیکا و... است. قیمت این متریال متفات خواهد بود؛ برای مثال استیل گران‌تر از سایر موارد است.
  2. ابعاد آسانسور: از دیگر عوامل مهم برای تعیین هزینه بازسازی کابین آسانسور، ابعاد آسانسور است. آسانسورها در ابعاد و ظرفیت‌های گوناگونی عرضه می‌شوند و بدیهی است که هر چه ابعاد آن بزرگ‌تر باشد هزینه بازسازی کابین آسانسور هم بیشتر خواهد بود زیرا در این صورت آینه‌های بزرگتر، لامپ‌های بیشتر، کفپوش وسیع‌تر و... مورد نیاز خواهند بود.
  3. سلیقه مشتریان: سلیقه مشتریان در تعیین هزینه بازسازی کابین آسانسور بی تأثیر نخواهد بود. مثلا افرادی که قصد بازسازی کابین آسانسورهای یک برج تجاری را دارند در مقایسه با کسانی که می‌خواهند کابین آسانسور یک ساختمان مسکونی را بازسازی کنند، معمولاً خواهان متریال لوکس‌تر و باکیفیت‌تر هستند و طبعاً انتخاب چنین متریالی هزینه بازسازی را افزایش خواهد داد.
  4. اجراء کابین آسانسور: همانطور که دیدیم کابین آسانسور شامل بخش‌های مختلف است که برای هر کدام از آن‌ها هزینه مشخصی و متفاوتی باید صرف شود و این که چه بخش‌هایی از کابین آسانسور قرار است در فرایند نوسازی دخیل باشند بر هزینه نوسازی تأثیر می‌گذارد.

کار را به کاردان بسپارید

حال که به مهمترین نکات درخصوص بازسازی کابین آسانسور اشاره کردیم لازم است به این امر نیز به اندازه کافی توجه کنیم که بسیار مهم است که برای انجام این کار به افراد متخصص مراجعه کنیم و شرکتی را پیدا کنیم که بتوانیم با خیال راحت صفر تا صد کار را به آن بسپاریم. شرکت آمانج یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در تعمیر آسانسور، سرویس آسانسور و بازسازی آسانسور است که با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار سعی می‌کند کار بازسازی را در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت و کارایی انجام دهد.

انجام پروژه‌های موفق در زمینه بازسازی آسانسور این شرکت را به یک گزینه مناسب برای انجام این کار تبدیل کرده و تخصص و تجربه تیم متخصصانش آسودگی خاطر شما از هر جهت تأمین خواهد کرد. استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت و استفاده از فناوری به‌روز و پیشرفته باعث شده که این شرکت کار بازسازی آسانسور را به شکل بهینه و مطابق با استانداردهای جدید انجام دهد.
همه‌ی این عوامل و نیز تعهد بالای این مجموعه به تحویل پروزه در مهلت زمانی و موعد مقرر آمانج را به یکی از بهترین گزینه‌ها در این حوزه تبدیل کرده است. این شرکت در تمامی مناطق تهران دارای تعمیرکاران فعال است که در تمامی روزهای هفته و به صورت ۲۴ ساعته آماده‌ی ارائه‌ی خدمات هستند، پس اگر قصد بازسازی آسانسورهای قدیمی را دارید همین حالا و بدون فوت وقت با تیم متخصص آمانج تماس بگیرید. برای ارتباط با این شرکت کافی است با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید و همچنین با ثبت درخواست در سایت،کارشناسان مجموعه در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

https://www.asianews.ir/u/edA
اخبار مرتبط
پیشرفت تکنولوژی در ساختمان‌سازی، نیاز به استفاده از سیستم‌های جدید بالابر را بیش از پیش پررنگ کرده است. آسانسور روملس یکی از جالبرترین و پیشرفته‌ترین نوع آسانسور است که امروزه در ساختمان‌ها می‌توان بکار نصب کرد. در این مقاله کوتاه به ویژگی‌های آسانسورهای روملس خواهیم پرداخت. همچنین به این سوال پاسخ خواهیم داد که در چه ساختمان‌هایی بهتر است از آسانسور روملس استفاده شود. تا انتها با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید