صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
کد خبر: 20536
گزارشگر: 2
۷۱۵
۰
۰
۴
خرید شرکت آماده

خرید شرکت بازرگانی؛ مراحل و شرایط + نحوه قیمت گذاری شرکت آماده

خرید شرکت بازرگانی؛ مراحل و شرایط + نحوه قیمت گذاری شرکت آماده
خرید شرکت ثبت شده بازرگانی یکی از راه‌ های ورود به دنیای تجارت بین الملل است. بازارهای بین‌ المللی پر از سودهای بزرگ هستند که با صدای بلند تمام کسانی را که قدرت ورود به آنها را دارند، فرا می‌ خوانند. همچنین نکته دیگری که مربوط به ورود به بازارهای بین‌المللی است را می‌توانیم در نوع پول آنها بدانیم. یعنی عرضه محصولات در بازار داخلی ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شود. مثلاً یکی از مشکلات مربوط به قیمتگذاری‌ های دستوری می‌ شود که موانعی را ایجاد می‌ کنند.

اما در بازارهای بین‌ المللی می‌توانید قیمت گذاری محصول را با در نظر گرفتن کیفیت آن انجام دهید. همچنین در زمان دریافت پول محصولاتتان، پول تومان دریافت نمی‌کنید؛ بلکه پول بین المللی را دریافت خواهید کرد.

اولین گام در خرید شرکت ثبت شده بازرگانی چیست؟

برای خرید شرکت ثبت شده بازرگانی می توانید از وب سایتهای درج آگهی رایگان که خدمات تخصصی انتقال شرکت و برند آماده انجام میدهند کمک بگیرید. برخی از این شرکتها عبارتند از: اداری چی، شهر برند، زیبرند و ... .
اولین گام برای خرید شرکت ثبت شده بازرگانی، شناسایی شرکت است. یعنی در ابتدا باید شرکت‌ هایی که در امور بازرگانی و تجارتی فعال هستند را شناسایی کنید. سپس باید میزان ارزش کل دارایی‌ های شرکت و ارزش واقعی آنها را محاسبه کنید. شاید این سوال برایتان مطرح شود و بپرسید:

آیا امکان دارد که ارزش واقعی دارایی های یک شرکت با میزان ارزش اعلام شده توسط آن، تفاوتی داشته باشند؟

بله، امکان دارد اختلاف‌ هایی در میزان ارزش‌ دارایی‌ های شرکت وجود داشته باشند. البته توضیحات مفصلی را در خصوص میزان اعتبار و دارایی شرکت در ادامه خواهیم گفت. بنابراین در این قسمت فقط لازم است بدانید که باید میزان ارزش کل دارایی‌ های شرکت را بدانید.
برای معامله شرکت بازرگانی امکان دارد که بعضی از شرکت‌ ها دارای قیمت‌ های کمتری باشند. یعنی بعضی از اشخاص تمایل داشته باشند تا شرکت‌ هایی را بخرند که قیمت‌ های کمتری دارند. استدلال اشخاص اخیر برای خرید شرکت‌ هایی با قیمت کمتر این است که بتوانند سود بیشتری را به دست بیاورند.
به عبارت دیگر، خریداران جدید معتقدند که بیشتر سرمایه را باید صرف توسعه زیرساخت‌ های شرکت کرد تا سود بیشتری به دست آورد. بنابراین هیچ نیازی نیست که هزینه‌ های زیادی را برای خرید یک شرکت به هدر داد. اما آیا استدلال اخیر درست است و واقعاً امکان سودسازی بیشتر با شرکت‌ های کوچک وجود دارد؟ به طور دقیق نمی‌ توانیم شرکت‌ های کوچک را به عنوان لیدرهای بازار بشناسیم.

مراحل خرید شرکت ثبت شده بازرگانی

هزینه خرید شرکت ثبت شده بازرگانی چقدر است؟

هزینه خرید شرکت ثبت شده بازرگانی برخلاف ثبت شرکت بازرگانی مطابق با ویژگی های شرکت می باشد. یعنی در قیمت گذاری شرکت ها از مؤلفه‌ های مختلفی استفاده می‌شوند که هر کدام به طور مستقیم یا غیر مستقیم در قیمت‌ گذاری تاثیر دارند. اما بعضی از مؤلفه‌ ها دارای ارزش زیادی هستند و به تنهایی می‌توانند عامل اصلی قیمت گذاری باشند. مثلاً یک شرکت به عنوان لیدر یک بخش از بازار محسوب می‌ شود و قیمت گذاری یک محصول بر عهده او است.
شرکت بازرگانی در صورت اخیر دارای قیمت زیادی خواهد بود؛ زیرا مشخص کننده قیمت بازار است و فروش ثابتی دارد. بنابراین شرکت‌ هایی که جزو دسته اخیر هستند به طور دقیق قیمت آنها مشخص شده است. همچنین شرکت‌ هایی وجود دارند که دارای اعتبار زیادی در بازار هستند. این اعتبار برای تمام شرکت ها همانند لیدری بازار عمل است.
دومین ملاک مهم در خرید شرکت ثبت شده بازرگانی مربوط به اموال واقعی شرکت می‌ شود. املاک واقعی را می‌توانید با در نظر گرفتن دو موضوع بیابید و ارزیابی کنید. اولین موضوع این است که املاک و دارایی های شرکت را بدون در نظر گرفتن قراردادها ارزیابی کنید که روش متداول خود شرکت‌ ها نیز بر همین منوال است.
اما روش دوم مربوط به زمانی است که در کنار دارایی‌ های شرکت از قراردادهای شرکت نیز استفاده می‌ شود. یعنی تمام حساب‌ ها و املاک در کنار دیون آن شرکت بررسی می‌ شوند و سپس نسبت به ارزیابی آنها اقدام می‌ شود. بررسی دقیق قراردادهای شرکت نیز اگر در مرحله قبلی انجام نشوند باید در یک مرحله به طور مستقل، رسیدگی و تعهدات معین شوند.

شرایط خرید شرکت ثبت شده بازرگانی

نقش تعهدات در خرید شرکت ثبت شده بازرگانی چیست؟

مسئله تعهدات و قراردادها در زمان معامله شرکت بازرگانی بسیار مهم است. زیرا تعهدات باید رعایت گردند و حسب مورد امکان پیگیری‌ های قانونی را دارند. حتی امکان دارد تعهداتی که در زمان مالکیت قبلی شرکت بازرگانی انجام شده باشند دچار اشکالاتی شوند که موجب پیگیری قانونی را فراهم کنند.
بنابراین مسئله تعهدات بسیار جدی است و می تواند مسئولیت‌ های قانونی و حقوقی را برای مدیریت شرکت ایجاد کند. شاید برای بعضی از شما خوانندگان گرامی این سوال مطرح شود که:

آیا مسئولیت تعهدات برای مدیریت جدید نیز باقی است؟

بله، قطعاً تمامی تعهدات شرکت برای تمام کسانی که سهام‌دار و یا مدیر شرکت می‌باشند الزام آور است. کیفیت انجام تمامی تعهدات یا محصولاتی که در زمان مدیریت قبلی شرکت تولید شده‌ اند باید برای مدیریت جدید نیز حائز اهمیت باشند.
با توجه به توضیحاتی که ارائه شدند، دانستید که در زمان معامله شرکت بازرگانی باید قراردادهای شرکت را نیز بررسی کنید. این قراردادها به منزله ی‌ دارایی های منفی یا مثبت شرکت در نظر گرفته می‌ شوند. مجدداً این نکته را باید تاکید کنیم که نه فقط قراردادهای لاحق، بلکه قراردادهای سابق شرکت را نیز باید بررسی کنید. زیرا احتمال به وجود آمدن دیون بسیار سنگین برای شرکت از بابت قراردادهای سابق وجود دارد.
مسئله بعدی که باید بررسی کنید، تمام ضمانت‌نامه‌ های بانکی و وام‌ هایی است که شرکت از بانک‌ های متعدد دریافت کرده است. البته وام‌ های شرکت را برخی از وکلا در همان قسمت دوم یعنی در دیون شرکت بررسی می‌ کنند.

زمان خرید شرکت ثبت شده بازرگانی

اساسنامه شرکت جدید را چگونه باید بررسی کنیم؟

مسئله بعدی که در خرید شرکت ثبت شده بازرگانی باید بدانید این است که اساسنامه شرکت را بخوانید. اساسنامه شرکت بازرگانی به طور دقیق تمام مسئولیت‌ ها و موضوعات کاری شرکت را بیان کرده است. یعنی اداره ثبت شرکت‌ ها دقیقاً مطابق همین اساسنامه با شرکت برخورد کرده و شناسایی شرکت از طریق همین اساسنامه خواهد بود.
البته بدیهی است که امکان تغییر این اساسنامه وجود دارد اما تا زمان عدم تغییر آن، نباید هیچ تخطی از اساسنامه صورت گیرد. بهتر است اساسنامه را همراه با مشاوران حقوقی و اداری بررسی کنید تا هیچ مشکلی از بابت تجارت‌ های آینده‌تان نداشته باشید.

همچنین به منبع فروش شرکت ثبت شده سر بزنید: سامانه درج آگهی اینترنتی رایگان

آیا امکان تغییر فعالیت شرکت بازرگانی وجود دارد؟

پس از خرید شرکت ثبت شده بازرگانی امکان تغییر فعالیت آن بر اساس قانون تجارت وجود دارد. بدیهی است که تغییر فعالیت شرکت مستلزم طی کردن زمان طولانی است که به طور دقیق نمی‌توانیم آن را مشخص کنیم.
یعنی موضوع اخیر نیاز به تشکیل مجمع فوق العاده دارد که در حقیقت تنها این مجمع می تواند نسبت به تغییر فعالیت شرکت، تصمیم گیری‌ های لازم را داشته باشد.

https://www.asianews.ir/u/edH
اخبار مرتبط
آیا با نحوه استعلام برند قبل از ثبت آشنایی دارید؟ ما در این مطلب به شما آموزش جستجوی علائم تجاری از سامانه های مربوطه را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید