صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
کد خبر: 20565
گزارشگر: 464
۳۲۴
۱
۰
۵
برای حل بحران کم‌آبی

دکتر حسن خانی از طرح‌ها و روش‌های نوین کشاورزی خبر داد

دکتر حسن خانی از طرح‌ها و روش‌های نوین کشاورزی خبر داد
در یک نشست تخصصی که با حضور مدیران ارشد کالج ابن سینا و کشت و صنعت مغان سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، مدیر مرکز شمالغرب کالج ابن سینا با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در کشت محصولات کشاورزی و دامی و لزوم بهره‌مندی از دانش روز دنیا اظهار امیدواری کرد که با پدید آوردن یک تیم تحقیق و توسعه علمی و استفاده کاربردی و مناسب از تجارب اساتید و مقالات برتر همایش‌ها و سمینارها و جلسات تخصصی بتوان اقدامات موثری در ارتقا کمی و‌کیفی محصولات این مجموعه انجام داد .

به گزارش آسیانیوز؛ دکتر حسن خانی با اشاره به بحران کم آبی در کشور بیان داشت می‌توان با اصلاح الگوهای کشتی و تغییر روش‌های آبیاری در مصرف آب صرفه‌جویی کرد. دکتر خانی افزود: همچنین به علت مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی کیفیت خاک به سطح پایینی تنزل یافته است که با اصلاح نژاد بذر و بهره‌برداری از برخی محلول‌های تولیدی در کشور به جای سموم آفات نباتی می‌توان اقدام مثمر ثمری انجام داد.

دکتر حسن خانی

دکتر صمد بهزاد مدیرعامل کشت و صنعت مغان در این دیدار همکاری با دانشگاه علمی و تخصصی ابن سینا گرجستان را یک اتفاق جدید و مهم در شرکت دانست. ایشان همچنین دیدگاه مدیران ارشد حاضر در جلسه را قابل تحسین و همراه با تفکرات کشت و صنعت ارزیابی کرد و از اعتقاد راسخ به همراهی و همکاری با طرح‌های ارائه شده توسط کالج سخن گفت.

با توافق طرفین تصمیم تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای شاخه‌های مختلف امور کشاورزی و دامپروری و پرورش اسب و اصلاح نژاد آن اتخاذ شد و مقرر گشت طرح‌های ارائه شده از سوی کالج به صورت جزئی‌تر مورد ارزیابی و در قالب طرح‌های تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این مقرر شد گروه تحقیق و توسعه در خصوص اهداف و برنامه‌های آتی در کشت صنعت مغان نیز تشکیل گردد.

جواد لگزیان
https://www.asianews.ir/u/ee9
اخبار مرتبط
به تازگی باز قصه‌ همیشگی تکرار شده است و براساس برخی اخبار میدانی، لودر و کامیون به عرصه باغ امین اسلامی سرازیر شده اند تا خیابان احداث شود!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
دکتر عطا
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
5
0
1

👍👍👍👍👍


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید