صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۴
کد خبر: 20617
گزارشگر: 464
۲۳۳
۱
۰
۱
سخنگوی شورای نگهبان:

دوره سربازی ۱۴ ماه شد

دوره سربازی ۱۴ ماه شد
مصوبۀ کاهش مدت سربازی تایید شده است. طبق آخرین مصوبۀ مجلس، میانگین خدمت سربازی با احتساب دورۀ آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد.


سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که
سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکنون صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه مورد تأیید قرار گرفته است.

آخرین نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.
 
طحان نظیف گفت: ۹طرح و لایحه در شورای نگهبان بررسی شده است. صحت انتخابات مجلس ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱استان اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، قزوین، قم، لرستان و مرکزی توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: لایحه ساماندهی کوله‌بری با اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی داشته مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی، لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی ایران و دولت بحرین و لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: برخی ایرادت لایحه برنامه هفتم همچنان باقی مانده است. برخی ایرادات جدیدی به طرح شفافیت قوای سه‌گانه از سوی شورای نگهبان وارد شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه برطرف شد، اما هیأت عالی نظارت طی نامه‌ای اعلام کرد که همچنان ایراداتی را نسبت به این مصوبه وارد می‌داند.

طحان نظیف در پاسخ به سئوالی درباره تاثیر تنوع کاندیدا‌های انتخاباتی در میزان مشارکت در انتخابات گفت: حضور نمایندگانی با سلایق مختلف و تعلق به جریانات سیاسی مختلف نشان‌دهنده تنوع کاندیدا‌های انتخاباتی است که در همه ادوار مجلس هم این تنوع وجود داشته و در این دوره هم وجود داشته است. عوامل مختلفی در مشارکت مؤثر هستند و بعضی از این عوامل بحث اقتصادی و معیشتی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توصیه‌های مقام معظم رهبری به منتخبان مجلس درباره کنار گذاشتن اختلافات و تلخ نکردن کام مردم اظهار کرد: همانطور که رهبری فرمودند حضور مردم یک جهاد بود و این موضوع باید مورد نظر همه به ویژه منتخبان باشد. منتخبان باید به وعده‌ها و قول‌هایی که دادند عمل کنند و خود را نماینده همه مردم بدانند. همانطور که مردم بصورت جهادی در انتخابات حضور یافتند ان‌شاءالله منتخبان هم بصورت جهادی مشکلات مردم را برطرف کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس که ایرادت وارده شورای نگهبان شفافیت قوای سه‌گانه بود، گفت: مهم‌ترین ایراد شورای نگهبان این است که در این طرح استثنائاتی ذکر شده بود که ما ساز و کاری که برای تشخیص این استثنائات پیش‌بینی شده بود را مورد ایراد قرار دادیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره پاسخگو بودن قانون جدید انتخابات عنوان کرد: نظام انتخاباتی ما همچنان به اصلاحات نیاز دارد و رسانه‌ها نقش موثری برای نزدیک کردن این نظام به یک نظام انتخاباتی مطلوب دارند.

طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره گزارشات تخلفات انتخاباتی و احتمال باطل اعلام شدن انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه تاکید کرد: انتخابات مانند گذشته با کمال سلامت برگزار شد و با مشکل خاصی مواجه نبودیم البته گزارشاتی را دریافت کردیم که در حال بررسی آن‌ها هستیم؛ برای برخی از حوزه‌های انتخاباتی تیم‌های میدانی جهت رسیدگی اعزام شد و همچنین در حوزه‌هایی که اختلاف فرد منتخب با نفر بعدی بسیار نزدیک بود، تیم‌هایی اعزام شدند و این اختیار را داشتند تا آرا را بازشماری کنند. ان‌شاءالله به مرور نتایج این بررسی‌ها اعلام می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/ef1
اخبار مرتبط
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات کاهش سه ماهه طول مدت سربازی را تشریح کرد و به برخی ابهامات و پرسش‌ها در این خصوص پاسخ داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد بیات
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
0
0
0

سلام . تیتر زده بودین که خدمت سربازی شد 14 ماه . اما در متن خبر هیچ جزئیاتی از این کاهش موثر مدت خدمت سربازی دیده نشد . چند ده هزار خانواده که فرزندان آنها از رفتن به خدمت سربازی خودداری کرده بودند ، چشم انتظار اصالت خبر بودند . از شما بعید بود که برای جذب مخاطب از تیترهای فاقد محتوا ، ایتفاده ابزاری کنین . ارادتمند .


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید