صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۳:۲۰
کد خبر: 20714
گزارشگر: 464
۲۷۸
۰
۰
۱
با هدف تشویق کشورها به محافظت از حقوق بشر؛

تصویب اولین قطعنامه هوش مصنوعی توسط سازمان ملل متحد

تصویب اولین قطعنامه هوش مصنوعی توسط سازمان ملل متحد
هدف از این قطعنامه کمک به کاهش شکاف دیجیتالی بین کشورهای ثروتمند و کشورهای فقیر و در حال توسعه و در عین حال تضمین حضور تمامی طرفین در مذاکرات هوش مصنوعی است.

به گزارش آسیانیوز؛ قطعنامه سازمان ملل منعکس کننده آخرین تلاش ها برای تأثیرگذاری بر توسعه هوش مصنوعی است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌اتفاق آرا اولین قطعنامه جهانی درمورد هوش مصنوعی را با هدف تشویق کشورها به محافظت از حقوق بشر و داده‌های شخصی و زیر نظر گرفتن خطرات تصویب کرد.

این قطعنامه نشان‌دهنده جدیدترین تلاش در میان ابتکارات مختلف دولت‌ها در سراسر جهان با هدف تنظیم توسعه هوش مصنوعی است، در این میان، نگرانی‌ها در مورد پتانسیل این فناوری برای برهم زدن سیستم‌های دموکراتیک و تشدید فعالیت‌های متقلبانه یا منجر به جابه‌جایی شغلی قابل‌توجه وجود دارد.

هدف از این قطعنامه کمک به کاهش شکاف دیجیتالی بین کشورهای ثروتمند و کشورهای فقیر و در حال توسعه و در عین حال تضمین حضور تمامی طرفین در مذاکرات هوش مصنوعی است.

این قطعنامه همچنین به دنبال آن است تا بهره‌مندی از منافع هوش مصنوعی از جمله در تشخیص بیماری، پیش‌بینی سیل، کمک به کشاورزان و آموزش کارکنان نسل جدید، را در کشورهای در حال توسعه تضمین کند.

دکتر فاطمه باعثمان، اولین زن سعودی دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی، در گفت و گو با «الشرق الاوسط»، بر اهمیت تعریف و شفاف سازی مسئولیت توسعه دهندگان و شرکت‌های هوش مصنوعی در هر مرحله از توسعه محصولات هوش مصنوعی تأکید کرد.

وی توجه به ارزش‌ها، شفافیت و توضیح پذیری را ارکان مهم این توسعه هوش مصنوعی دانست و اولویت بندی اقدامات هوش مصنوعی مسئولانه، شفاف و اخلاقی را برای حمایت از انصاف، شفافیت، مسئولیت پذیری و توضیح پذیری در طول چرخه عمر توسعه هوش مصنوعی توصیه کرد.

https://www.asianews.ir/u/egA
اخبار مرتبط
جوانترین مشاور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، سوفیا کیانی است. دختر ۲۲ ساله‌ی ایرانی که چند سالی‌است به آمریکا مهاجرت کرده. اما با وجود سن کم و مسائل مربوط به مهاجرت توانسته است با تاسیس یک شرکت، خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی کره زمین را به ۱۰۰ زبان ترجمه کند. در برنامه‌ی چهره‌های موفق و تاثیرگذار با فرشاد فرهادی به معرفی سوفیا کیانی می‌پردازیم. در دو بخش دیگر:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید