صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
کد خبر: 20733
گزارشگر: 2
۳۰۹
۰
۰
۰
بهترین کلید و پریز

روش تشخیص کلید و پریز با کیفیت و مرغوب چگونه است؟

روش تشخیص کلید و پریز با کیفیت و مرغوب چگونه است؟
یکی از اصلی‌ترین لوازم الکتریکی در محیط های مسکونی، اداری و صنعتی کلید و پریز است. نقش این وسایل در محیط تنها به کنترل وسایل برقی محدود نشده و امروزه در زیبایی دکوراسیون داخلی نیز نقش بسیار مهمی دارند. به همین منظور امروزه انتخاب کلید و پریز مناسب با کیفیت بالا یکی از دغدغه‌های اصلی افراد به حساب می‌آید. برخی نکات وجود دارد که افراد با رعایت آن‌ها می‌توانند کلید و پریز مناسب را با بالاترین کیفیت انتخاب کرده و در محیط خانه یا اداره مورد استفاده قرار دهند.

یکی از اصلی‌ترین لوازم الکتریکی در محیط های مسکونی، اداری و صنعتی کلید و پریز است. نقش این وسایل در محیط تنها به کنترل وسایل برقی محدود نشده و امروزه در زیبایی دکوراسیون داخلی نیز نقش بسیار مهمی دارند. به همین منظور امروزه انتخاب کلید و پریز مناسب با کیفیت بالا یکی از دغدغه‌های اصلی افراد به حساب می‌آید. برخی نکات وجود دارد که افراد با رعایت آن‌ها می‌توانند کلید و پریز مناسب را با بالاترین کیفیت انتخاب کرده و در محیط خانه یا اداره مورد استفاده قرار دهند.

ویژگی‌های بهترین کلید و پریز

زمانی که از بهترین کلید و پریز صحبت می‌شود به این معنی است که باید دارای یک سری ویژگی‌ها و استانداردها باشد تا به این عنوان شناخته شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کلید و پریز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ایمنی بالا

کلید و پریزها جزو وسایل و لوازمی هستند که به صورت مستقیم با برق سروکار دارند به همین دلیل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها ایمنی بالا است. ایمنی بالا باعث می‌شود که تا حد زیادی از بروز حوادثی مانند برق‌گرفتگی یا اتصالی سیم برق و آتش‌سوزی جلوگیری شود.

اتصالی سیم برق

جنس بدنه با کیفیت

از مواد مختلفی برای ساخت بدنه کلید و پریزها استفاده می‌شود؛ استفاده از مواد با کیفیت در ساخت بدنه باعث می‌شود که طول عمر آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. از مهم‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای ساخت کلید و پریز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • پلاستیک: از مواد پرکاربرد است که مقاومت خوبی در برابر ضربه و خراش داشته و نسبت به سایر مواد مورد استفاده قیمت مناسب‌تری دارند.
  • برنج: یکی از موادی است که در برابر زنگ‌زدگی دوام بالایی دارد اما در مقایسه با سایر انواع از قیمت بالاتری برخوردار است.
  • چوب: یکی از مواد طبیعی است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما زیبایی زیادی دارد.
  • کریستال:‌ جزو مواد لوکس و شیک محسوب می‌شود که به همین دلیل از قیمت بالایی برخوردار بوده و همچنین به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

در مدل‌های لمسی و هوشمند جنس بدنه ترکیبی از فلز و شیشه است و دلیل شفافیت زیاد محصول نیز استفاده از این دو جنس است.

کیفیت قطعات داخلی و پیچ‌ نگهدارنده

قطعات داخلی و پیچ‌های نگهدارنده از مهم‌ترین قسمت‌های کلید و پریز هستند که به منظور نصب در دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین جهت این اجزا باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا نصب کلید و پریز به بهترین شکل انجام شود.

زیبایی در کنار مرغوبیت

یکی از مواردی که امروزه در مورد کلید و پریزها اهمیت دارد، زیبایی در کنار مرغوبیت و کیفیت بالا است. این وسایل امروزه نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی داشته و به همین دلیل باید از زیبایی و هماهنگی کافی با سایر وسایل برخوردار باشند.

قیمت مناسب

بدون شک قیمت یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید بهترین کلید و پریز به حساب می‌آید. از این رو باید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که در کنار کیفیت خوب و ایمنی بالا از قیمت مناسب و مقرون به صرفه برخوردار باشند.

برند

کلید و پریز از جمله وسایل پر استفاده در ساختمان‌ها به حساب می‌آیند و به همین دلیل امکان خرابی و اختلال در آن‌ها نیز زیاد است. از این رو باید نسبت به خرید محصولاتی اقدام کرد که از برندهای شناخته شده و باکیفیت هستند. کلید و پریز پارت الکتریک و دلند از جمله برندهای خوب ایرانی هستند که خدمات مناسبی نیز ارائه می‌دهند.

کلید و پریز لاکچری

راهنمای انتخاب کلید و پریز

غیر از مواردی که به عنوان ویژگی بهترین پریز و کلید مورد اشاره قرار گرفت، نکاتی وجود دارد که در زمان اقدام به خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.

انواع کلید و پریز را بشناسید

بر اساس نوع، کاربرد و نحوه نصب کلید و پریزها در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. از این رو اولین و مهم‌ترین اقدام برای خرید بهترین کلید و پریز آشنایی با انواع و کاربردهای هر کدام از آن‌ها است. از مهم‌ترین انواع کلید و پریز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلید سوئیچی
  • کلید لمسی
  • کلید و پریز تایمری
  • کلید هوشمند
  • کلید دیمر
  • کلید با سنسور حرکتی
  • پریز برق UPS
  • پریز برق ارت‌دار
  • کلید صلیبی
  • پریز تلفن
  • پریز شبکه
  • پریز آنتن
  • کلید برق حساس به صدا
  • کلید و پریز کارتی
  • پریز هوشمند

به شرایط آب و هوایی محل نصب توجه کنید

کشور ما یکی از مناطقی است که اقلیم‌های مختلفی در خود جای داده است. از این رو یکی از موضوعات مهمی که در زمان اقدام به خرید کلید و پریز باید مورد توجه قرار بگیرد، جغرافیای محل نصب است. امروزه تولید کنندگان مختلف در کشور، محصولات و قطعات برقی و الکتریکی را متناسب با محیط‌های مختلف از نظر جغرافیایی طراحی و تولید می‌کنند. دلیل اصلی این کار این است که بتوانند به میزان قابل توجهی آمارهای مربوط به سوانح را کاهش دهند.
یکی شدیدترین و خطرناک‌ترین سوانحی که ممکن است توسط کلید و پریزها رخ دهد، برق‌گرفتگی است. یکی از مهم‌ترین دلایل برق‌گرفتگی رطوبت است. به همین دلیل در مناطقی که از نظر جغرافیایی رطوبت هوای زیادی دارند و میانگین بارندگی در این مناطق بیش از حد معمول است، احتمال برق‌گرفتگی در اثر استفاده از کلید و پریز بالا است زیرا این ابزارها اصلی‌ترین عوامل ارتباط انسان به جریان برق هستند. البته که تنها عواقب رطوبت زیاد در یک محیط به برق‌گرفتگی محدود نشده و می‌تواند پیامدهای دیگری مانند اتصالی و قطع جریان برق به دنبال داشته باشند. به همین دلیل محصولاتی را باید خریداری کرد که با موقعیت جغرافیایی محل متناسب باشند.

به دکوراسیون داخلی توجه کنید

از دیگر مواردی که در زمان خرید کلید و پریز باید مورد توجه قرار گیرد، دکوراسیون داخلی محیط است. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید برای یک مکان با دکوراسیون داخلی مدرن کلید و پریز خریداری کنید، استفاده از محصولاتی که طراحی کلاسیک و سنتی دارند مناسب نخواهد بود. از این رو بهترین گزینه خرید کلید و پریز با طراحی مدرن و مدل‌های لمسی است.

مکانیزم کلید و پریز را در نظر بگیرید

در گذشته مکانیسم عمل کلید و پریزها به دلیل نوع طراحی ساده بودند اما امروزه با پیشرفت فناوری شاهد این موضوع هستیم که تغییرات زیادی در سبک طراحی آن‌ها و همچنین مکانیسم عمل آن‌ها رخ داده است. امروزه شاهد انواع مختلفی از کلید و پریز مانند کلیدهای حساس به حرکت، حساس به صدا، کارتی، فوتوالکتریک، لمسی، تایمردار و غیره هستیم که مکانسم عمل متفاوتی با یکدیگر دارند. مکانیسم عمل یکی از موارد مهم است که باعث تفاوت در کارایی و همچنین قیمت آن‌ها می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/egS
اخبار مرتبط
در این مقاله، به بررسی بهترین برند و جدیدترین مدل کلید و پریز در بازار می‌پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید