صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
کد خبر: 20864
گزارشگر: 2
۳۰۷
۰
۰
۱
مانیتور کامپیوتر

راهنمای خرید مانیتور اداری | مانیتور خوب چی بخرم؟

راهنمای خرید مانیتور اداری | مانیتور خوب چی بخرم؟
برای مانیتور اداری عملکرد قابل اطمینان و مقرون به صرفه بودن اهمیت زیادی دارد. مانیتورهای زیادی قابلیت استفاده برای کارهای اداری را دارند اما از آنجا که تنوع مدل در بازار زیاد است و همچنین مانیتور اداری در رنج قیمت های مختلفی در دسترس هستند، باید با دقت انتخاب خود را انجام دهید. از طرفی نیز کارمندان مدت زیادی از مانیتور خود استفاده می کنند و در روز ساعت ها به تماشای صفحه نمایش آن می پردازند، بنابراین انتخاب بهترین مانیتور اداری امری ضروری است.

در واقع انتخاب مانیتور اداری می تواند به میزان قابل توجهی بر بهره وری و راحتی کار شما تاثیر گذار باشد. برای انتخاب مانیتور اداری چندین فاکتور مهم وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین مدل را با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. در ادامه برای کمک به شما فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید مانیتور اداری را بررسی می کنیم که با توجه به آنها می توانید بهترین مانیتور اداری را برای خود تهیه کنید.

اندازه صفحه نمایش

اولین موردی که در هنگام خرید مانیتور اداری باید در نظر داشته باشید اندازه صفحه نمایش مانیتور است. بهترین مانیتور اداری باید به اندازه ای بزرگ باشد که بتوانید چندین برنامه را همزمان باهم اجرا کنید و دید وسیعی از نمایش داشته باشید. این یعنی اندازه مانیتور هرچقدر بزرگ تر باشد نمایش بهتری برای شما خواهد داشت اما باید در نظر داشت که اندازه نمایشگر روی قیمت مانیتور کامپیوتر نیز تاثیر گذار است.
البته مانیتور با اندازه بزرگ برای محیط اداری که فضای کاری نیز مهم است می تواند چالش برانگیز باشد و علاوه بر نمایش، باید اندازه میز کاری خود را نیز در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن موارد مذکور پیشنهاد می کنیم انتخاب شما برای مانیتور اداری اندازه ۱۹ اینچ تا ۲۴ اینچ باشد و از انتخاب مانیتورهای زیر ۱۹ اینچ به طور کلی خودداری کنید.

وضوح صفحه نمایش مانیتور اداری

مورد دیگری که در راهنمای خرید مانیتور اداری به آن می پردازیم وضوح صفحه نمایش است. امروزه، 1920 × 1080 پیکسل متداول ترین رزولوشن برای مانیتورها است که برای کارهای اداری نیز می تواند بهترین انتخاب باشد و رزولوشن از این کمتر اصلا پیشنهاد نمی شود. البته اگر از مانیتور برای کارهای گرافیکی و طراحی استفاده می کنید بهتر است مدلی با رزولوشن های بالاتر همچون 1440p و یا حتی 4K را انتخاب کنید.

مانیتور خوب

نرخ رفرش مناسب برای مانیتور اداری

نرخ رفرش به تعداد دفعاتی که تصویر در هر ثانیه روی صفحه نمایش تغییر می کند اشاره دارد که برحسب Hz اندازه گیری می شود. حداقل نرخ رفرش در مانیتورها، ۶۰ هرتز در نظر گرفته شده که برای نمایش های معمولی مناسب است و می تواند انتخاب مناسبی برای مانیتورهای اداری باشد. اما اگر تصویر واضح تر و روان‌تری می خواهید می توانید مانیتوری با نرخ رفرش بالاتر را انتخاب کنید که البته باید بودجه بیشتری نیز بابت آن بپردازید.

صفحه نمایش عریض یا مربعی

مورد دیگری که در هنگام خرید مانیتور اداری باید در نظر بگیرید نوع طراحی صفحه نمایش مانیتور است. مانیتور در دو نوع با صفحه نمایش عریض و مربعی طراحی می شود که هر دو نوع دارای مزایا و معایبی هستند اما انتخاب هر کدام به ترجیحات شخصی خود کاربران بستگی دارد. برخی افراد میانه خوبی با مانیتورهای عریض ندارند و اینگونه تصور می کنند که تصاویر را کشیده و غیر طبیعی نشان می دهد. مورد دیگر اینکه مانیتورهای عریض به فضای بیشتری روی میز نیاز دارند و اگر میز کاری بزرگی ندارید انتخاب آن برای شما کمی دردسر ساز می شود.
اما برای کاربرانی که مشغول کارهایی همچون طراحی گرافیکی و ادیت ویدیو هستند، مانیتور عریض عملکرد بهتری دارد و انتخاب ایدئالی برای آنها است. برندهایی همچون ایسوس، دل، سامسونگ و شیائومی انواع مانیتور با صفحه نمایش مربعی و عریض را تولید می کنند و با توجه به اینکه قیمت مانیتور شیائومی به صرفه تر است اگر بودجه محدودی دارید می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

آیا ارگونومی در مانیتور اداری مهم است؟

بهترین مانیتور اداری نه تنها باید تصویری با کیفیت را ارائه دهد، بلکه باید ارگونومی کافی را نیز داشته باشد. از آنجایی که کاربران در محیط اداری معمولا مدت زمان زیادی از مانیتور خود استفاده می کنند، مانیتورهایی با طراحی ثابت باعث خستگی می شود و تاثیر منفی بر عملکرد کاربر دارد. بنابراین در هنگام خرید مانیتور اداری باید مدلی را انتخاب کنید که قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا کاربر بتواند باتوجه به نوع استفاده خود آن را تنظیم کند.
برخی کاربران که به اندازه نمایشگر اهمیت نمی دهند و یا محصولی با قابلیت حمل آسان را می خواهند، لپ تاپ را پیشنهاد می کنند. برای این دسته کاربران لپ تاپ های استوک به دلیل قیمت به صرفه ای که دارند می تواند انتخاب مناسبی از نظر اقصادی باشد و با خرید لپ تاپ دست دوم و استوک در بودجه خود صرفه جویی کنند.

مانیتور کامپیوتر

نوع پنل مناسب برای مانیتور اداری

مانیتورها با انواع پنل های IPS، VA و TN عرضه می شوند که هر کدام از نظر دقت رنگ، زاویه دید و زمان پاسخگویی مزایای متفاوتی دارند. پنل های IPS وضوح تصویر فوق العاده ای دارند و برای کارهایی که جزئیات مهم است همچون کارهای طراحی گرافیکی مناسب هستند، اما از نظر اقتصادی پنل TN به صرفه تر است. با توجه به اینکه بیشتر کارفرماها به فکر کاهش هزینه ها هستند معمولا اکثر مانیتورهای اداری دارای پنل TN هستند.

پورت های اتصال

گزینه های اتصال نیز در انتخاب مانیتور اداری بسیار مهم است و باید در هنگام خرید به این مورد نیز توجه شود. HDMI کانکتور استاندارد برای مانیتورها است که اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ را آسان می کند، علاوه براین، برخی گزینه های اتصال مانند USB-A – USB-C و DisplayPort نیز می تواند به شما در استفاده بهتر و بهینه تر کمک کند.

اتصال کامپیوتر به لپ تاپ

قیمت مانیتور اداری

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید مانیتور اداری باید به آن توجه شود قیمت مانیتور است. قیمت مانیتور اداری ارتباط مستقیمی با اندازه و مشخصات مانیتور دارد، به این منظور که یک مانیتور ۲۴ اینچ 4K با پنل OLED نسبت به همان مدل با پنل IPS و کیفیت تصویر FULL HD گران تر است. بنابراین شما می توانید بسته به نوع مشخصات و اندازه مانیتور، در رنج قیمت های مختلفی مانیتور مناسب با نیاز خود را انتخاب و تهیه کنید.

خرید مانیتور اداری با بهترین قیمت از آترین کالا

مانیتورهای اداری باید طراحی بادوام، اندازه نمایشگر مناسب با کیفیت تصویر ایدئال و گزینه های اتصال مناسبی داشته باشند. علاوه براین، قیمت مانیتور اداری نیز برای کارفرما بسیار مهم است و معمولا به دنبال مدل های ارزان قیمت و اقتصادی هستند. انواع مدل مانیتور اداری با کمترین قیمت در فروشگاه آترین کالا موجود است که شما می توانید با مقایسه مدل های موجود از نظر مشخصات و قیمت، بهترین مانیتور اداری را انتخاب و با گارانتی ۱۸ ماهه از این فروشگاه تهیه کنید.

https://www.asianews.ir/u/eiX
اخبار مرتبط
امروزه استفاده از ماشین های اداری به یکی از بخش های مهم و ضروری در ادارات و دفاتر تبدیل شده است، که به تسریع روند کارکرد در یک مجموعه بسیار کمک میکند. به طور کلی تصور یک روز بدون ماشین‌های اداری در یک مجموعه بزرگ غیر ممکن است، چرا که بخش زیادی از فعالیت‌ های روزانه‌ درگیر این تجهیزات است. پرینتر، دستگاه حضور و غیاب، صندوق فروشگاهی، کارتریج و مانیتور از جمله تجهیزاتی هستند که در دسته ماشین های اداری قرار می گیرند. هر کدام از این تجهیزات نقش مهمی در ارتقا کیفیت خدمات رسانی در کسب و کار شما دارند و طیف گسترده ای از مدل و برندهای متنوع از آنها در بازار موجود است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید