صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۲
کد خبر: 20901
گزارشگر: 464
۱۵۴
۰
۰
۱
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

۱۴۰۳؛ فرصتی برای تحقق اهداف و رویاها

۱۴۰۳؛ فرصتی برای تحقق اهداف و رویاها
سال پیش رو سالی خواهد بود پر از فراز و نشیب، بیم و امید، پستی‌ها و بلندی‌ها و چالش‌های انکارناپذیر. شرایط اقتصادی هر روز با نوسانات و تکانه‌های شدید مواجه است. تحریم‌ها و بدعهدی‌های جهان هنوز با ماست.



  فشار‌های اقتصادی، فشار بر اقشار آسیب‌پذیر، نوسانات ارز، دردها و مشکلات تولیدکنندگان. همه این‌ها هنوز پابرجاست. با این‌همه کم‌کم داریم یاد می‌گیریم وسط همین چالش‌ها چطور قدم‌هایمان را برای ساختن زندگی بهتر برداریم. ما مقاومت را آموخته‌ایم. ما هر روز از نو ساختن را آموخته‌ایم.

دکتر مهدی کریمی تفرشی

شکایت از شرایط و ناملایمات را همه بلدند. شکایت بدون عمل کار آدم‌های ضعیف است. پس همین حالا از همین لحظه دستت را بر زانویت بگذار و بلند شو. از همین حالا شروع کن. یک قلم و کاغذ بردار. برای سال جدید چه اهدافی در سر داری؟ اهدافت را با شفافیت و روشنی روی کاغذ بیاور. چشم‌اندازت را برای سال جدید ترسیم کن. برای رسیدن به هر یک از این اهداف زمان‌بندی‌ات را تعیین کن. حالا وقت برنامه‌ریزی است. برای رسیدن به هر یک از اهدافت یک برنامه مدون بنویس. برای رسیدن به هر هدف از چه مسیرهایی باید عبور کنی؟ به چه ملزوماتی نیاز داری؟ راهکارهایت برای عبور از موانع احتمالی چیست؟ شاید لازم باشد چند دوره آموزشی بگذرانی یا چند کتاب بخوانی.

حالا برای برنامه‌ریزی مالی آماده شو. هزینه‌های احتمالی ات را برآورد کن و روی کاغذ بنویس. منابع مالی‌ات را بررسی کن. برای تأمین سرمایه مورد نیازت برای رسیدن به اهدافت باید برنامه‌ریزی کنی. شاید لازم باشد از برخی خرج‌ها و هزینه‌های روزمره‌ات کم کنی. شاید لازم باشد خرید بعضی چیزها را فعلا به تعویق بیندازی یا از هزینه‌هایی که فعلا ضرورت ندارد، پرهیز کنی. مدیریت مالی مدون و مکتوب به تو کمک می‌کند، تصویر روشنی از مسیر پیش‌رو و چشم‌انداز رسیدن به اهدافت داشته باشی و از همه مهم‌تر این‌که اضطرابت را کاهش می‌دهد. چون بخش عمده‌ای از اضطراب از بی‌برنامگی و ابهام می‌آید.

بهتر است در ابتدای سال برنامه مالی خود را برای یک سال مشخص کنید. در این برنامه می‌بایست تصویری مشخص و دقیق از امور مالی ایجاد کنید و به دیدگاهی واقع‌بینانه از میزان رشد و گسترش کسب‌وکار در طول سال برسید. در پایان سال عملکرد واقعی خود را با آنچه در برنامه مالی در نظر گرفته شده ، مقایسه کنید و نقاط ضعف و قوت خود را در عملکرد پیدا کنید و از آن‌ها در بهبود برنامه مالی و اجرایی کردن آن بهره ببرید.

پس همین حالا تصویر روشنی از اهداف و خواسته‌ها، برنامه‌ها و مسیر حرکتت در سال جدید ترسیم کن و روی آن با قدرت، امید و اراده متمرکز شو. نترس! تو برای تحقق رؤیاهای بزرگت خلق شده‌ای. سال جدید فرصتی نو برای تحقق رویاهای توست. اجازه نده این فصل از زندگی نیز از کفت برود. خاک این سرزمین منتظر توست. برای رویش آماده‌ای؟

دکتر مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/ejw
اخبار مرتبط
برندینگ به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی در زمینه بازاریابی و تبلیغات شناخته می‌شود که هدف آن ایجاد و تقویت شناخت، تصویر و هویت یک محصول، خدمات یا سازمان است. اهداف برندینگ نقش بسیار مهمی در تعیین موفقیت یا شکست یک برند در بازارهای رقابتی دارد. این مقاله به بررسی اهداف اصلی برندینگ و راهبردهای موردنیاز برای دستیابی به آنها می‌پردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید