صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
کد خبر: 21016
گزارشگر: 464
۱۸۱
۰
۰
۱
شبکه خصوصی مجازی

وی پی ان چیست؟

وی پی ان چیست؟
وی پی ان یک ارتباط رمزگذاری شده است که از طریق ایجاد یک تونل امن و رمزنگاری‌شده، اتصال اینترنتی را از دسترسی‌های غیرمجاز، محافظت می‌کند.

به گزارش آسیانیوز؛ شبکه خصوصی مجازی یا به اختصار VPN،  از یک یا چند سرور متمرکز، استفاده می‌کند تا ترافیک اینترنتی را از طریق کانالی امن، به مقصد ارسال کند؛ این کار باعث می‌شود اطلاعات شخصی کاربران محافظت شود و هویت آنها مخفی بماند. از وی‌پی‌ان برای دورزدن فیلترینگ و دسترسی آزاد به اینترنت هم استفاده می‌شود.

وی پی ان یک ارتباط رمزگذاری شده از محل اتصال شما به اینترنت ایجاد کرده و آن را به منطقه دیگری، معمولا یک کشور دیگر ارسال کرده و سپس آن را وارد اینترنت عمومی می‌کند. این رویه باعث تغییر آدرس آی پی شما می‌شود و دیگر محل واقعی اتصال شما به اینترنت مشخص نخواهد شد. سرور به آدرس آی پی جدید دسترسی پیدا می‌کند و آدرس IP اولیه و اصلی در اختیار آن قرار نمی‌گیرد. با توجه به این موضوع، در زمان استفاده از سایت‌های حساس اطلاعات واقعی شما در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

برخی سرویس‌های آنلاین باتوجه به محلی که در آن زندگی می‌کنید، قیمت‌های مختلفی را برای شما در نظر می‌گیرند. برای مثال برخی از خدمات در ایالات متحده آمریکا ارزان‌تر از اروپا هستند، بنابراین کاربران با تغییر IP خود می‌توانند با قیمت کمتری به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

سرویس‌های وی پی ان متعدد در بازار وجود دارند. پس از خرید یکی از این سرویس‌ها، لیستی از کشورهای مختلف روبه‌روی شما قرار می‌گیرد. وی پی ان با توجه به فروشنده آن، به صورت اپلیکیشن و برنامه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و یا نیاز است آن را به صورت دستی تنظیم کرد. زمان اجرای وی پی ان، باید کشوری که سرور VPN در آن قرار دارد را انتخاب کنید تا به صورت رمزگذاری شده به آن متصل شوید. در این زمان، تمام اطلاعات شما داخل یک تونل رمزگذاری شده قرار می‌گیرد و سپس وارد اینترنت عمومی می‌شود.

زمانی که اطلاعات از تونل به اینترنت عمومی وارد می‌شوند، آدرس آی پی عوض شده و دیگر آی پی اولیه شما برای سرور وب ارسال نمی‌شود. در صورت استفاده از وی پی ان باز هم نیاز به روتر یا سرویس‌دهنده اینترنت دارید؛ با این حال تمام اطلاعات شما رمزگذاری شده‌اند و تا زمانی که به سرور VPN برسند، تغییری در آن‌ها ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین شرکت‌ها به اطلاعات شما دسترسی نخواهند داشت. زمانی که از ایننترنت عمومی و رایگان استفاده می‌کنید، وی پی ان باعث رمزگذاری اطلاعات شما می‌شود، بنابراین اطلاعات شما به صورت رمزگذاری شده در اختیار افراد قرار می‌گیرد و امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

https://www.asianews.ir/u/elm
اخبار مرتبط
دسترسی به فیلترشکن حدود دو ماه است که برای کابران ایرانی تبدیل به یکی از نیازهای اساسی شده است، اما قیمت فیلترشکن‌ها به تازگی افزایش عجیبی داشته و هزینه‌های بیشتری به کاربران تحمیل کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید