صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۵
کد خبر: 21175
گزارشگر: 464
۱۴۳
۰
۰
۱
گزارش روزنامه فایننشال‌تایمز

رکوردشکنی صادرات نفت ایران

رکوردشکنی صادرات نفت ایران
روزنامه فایننشال‌تایمز در گزارشی نوشت که صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ‌۶ سال گذشته رسیده و ۳۵ میلیارد دلار درآمد برای این کشور داشته است.


به گزارش آسیانیوز؛ خبر افزایش صادرات نفت ایران در حالی منتشر شده است که آمریکا و کشورهای اروپایی در حال بررسی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه تهران هستند.

فایننشال‌تایمز در گزارش خود بر اساس داده‌های شرکت تحلیل انرژی «ورتسکا» نوشت که تهران در ۳ ماه اول سال جاری میلادی به‌طور متوسط روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت صادر کرده که عمده آن به چین بوده است. این رقم بالاترین میزان از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به این سو است. فرناندو فریرا از گروه انرژی «رپیدین» در آمریکا با بیان این‌که ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها ماهر شده‌اند، گفت: «دولت بایدن اگر واقعاً به دنبال کاهش درآمد نفتی ایران است باید روی چین تمرکز کند.»

برخی از تحلیلگران بر این نظرند که واشنگتن تمایلی به اعمال استراتژی «فشار حداکثری» در برابر ایران ندارد که در سال ۲۰۱۸ توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به تصویب رسید.

آن‌ها به تورم در آمریکا در سال انتخابات ریاست‌جمهوری که بخشی از آن به افزایش بهای انرژی مربوط است، به عنوان دلیل اکراه دولت بایدن نسبت به اعمال این استراتژی اشاره کرده‌اند.

گفتنی است تنش‌های فزاینده در منطقه پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر به افزایش بیش از ۱۵ درصدی قیمت نفت کمک کرد و قیمت هر بشکه نفت به حدود ۹۰ دلار رسید.

https://www.asianews.ir/u/enY
اخبار مرتبط
صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۳، حدود ۵۰ درصد رشد کرد و به حدود ۱.۲۹ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد پنج سال گذشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید