صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۴
کد خبر: 21178
گزارشگر: 464
۲۱۷
۰
۰
۰
به همت مؤسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم

نشست تخصصی شاهنامه‌پژوهی برگزار شد

نشست تخصصی شاهنامه‌پژوهی برگزار شد
به همت مؤسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم و با حضور شاهنامه‌شناس نامدار دکتر محمد رسولی، نشست تخصصی شاهنامه‌پژوهی در خانه اندیشمندان برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز؛ دکتر محمد رسولی شاهنامه‌شناس نواندیش که پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش روی شاهنامه، نظریات نوین و علمی راجع به شاهنامه ارائه داده و تحول چشمگیری در نگرش به شاهنامه در بین جامعه شاهنامه‌پژوهان پدید آورده است، معمولا در آخرین پنجشنبه هر ماه با تشکیل جلساتی با حضور استادان شاهنامه و علاقمندان و شاهنامه‌پژوهان به ارائه دیدگاه‌های علمی خود راجع به شاهنامه می‌پردازد. این جلسات مدت دو سال است که در خانه اندیشمندان علوم انسانی و در مؤسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، به‌طور مرتب برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

دکتر محمد رسولی بیشتر نظریات خود را در کتاب معروف «نگاهی نو به شاهنامه» تشریح کرده است و یکی از کتاب‌های محوری در نشست‌های شاهنامه‌پژوهی استاد دکتر رسولی همین کتاب «نگاهی نو به شاهنامه» است.
در آخرین پنجشنبه فروردین‌ماه نیز این نشست در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. استاد دکتر هوشنگ طالع، شاهنامه‌شناس و نویسنده کتاب «تاریخ ایران کهن», مهندس منوچهر پیشوا، مهندس مهرداد پورمند، دکتر نورالدین پیدا، استاد جهان‌نما، مهندس سیدجعفر موسوی، استاد محمدرضا رضوی، بانو طیبه احمدی، بانو گلسرخی از جمله اساتید و فعالان فرهنگی حاضر در این نشست بودند.

در آغاز این نشست کودک خردسال «برنا باقری» اشعاری حماسی و میهن‌پرستانه از شاهنامه را از حفظ به‌زیبایی خواند که مورد تحسین و تشویق باشندگان قرار گرفت.

https://www.asianews.ir/u/eo1
اخبار مرتبط
موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم ( با مدیریت دکتر محمد رسولی ، شاهنامه شناس معروف و حقوقدان مشهور)، عصر پنجشنبه ۲۷ مهر ماه در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی نشست تخصصی شاهنامه پژوهی برگزار نمود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید