صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 21575
گزارشگر: 306
۹۱
۰
۰
۴
با اعزام تور مفاخر استان به بهاباد صورت گرفت

برگزاری همایش بهاباد شناسی

برگزاری همایش بهاباد شناسی
یزد - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان هدف از برگزاری همایش بهابادشناسی را شناساندن این شهرستان به مردم ایران زمین و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در این شهر تاریخی وجود دارد عنوان کرد

 

آسیانیوز / یزد ؛ «سعید زارع»  درهمایش بهابادشناسی که همزمان با آغاز هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد در بهاباد برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان بهاباد ابراز امیدواری کرد با بارگزاری این همایش  جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بهاباد بیشتر معرفی شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد خواستار معرفی و توجه بیشتر به پتانسیلهای این شهر از جمله ظرفیت‌های غنی تاریخی و طبیعی بهاباد شد و افزود : شهرستان بهاباد به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خاص و منحصر و همچنین آب و هوایی متفاوت از مرکز استان می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های ویژه شهرستان بهاباد از جمله وجود مفاخر و علمای بزرگی چون آخوند ملاعبدالله بهابادی و قدمت و تاریخچه این شهرستان که در سنگ‌نگاره‌های این شهرستان مشخص می باشد و به قدمت دوازده هزار ساله می رسد پرداخت و گفت :  شهرستان تاریخی بهاباد نیز دارای اسناد تاریخی و فرهنگی قابل تاملی است که بخشی از آن در موزه تاریخ و تمدن این شهرستان نگهداری می‌شود.

زارع در ادامه تصریح داشت : موزه تاریخ این شهرستان با اسناد وآثار تاریخی گردآوری شده در آن، بهاباد را به یک شهرستان تاریخی و با ظرفیت‌های گردشگری ویژه و در خور شان تبدیل کرده است.

 

«علیرضا تیموری» فرماندار بهاباد نیز در این همایش نیز  با بیان اینکه فرهنگ غنی مردم بهاباد از زمان‌های دور تاکنون در کنار وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان، این شهرستان را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده و در سال گذشته علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگرانی از کشورهای دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

وی خاطر نشان کرد : این شهرستان دارای پتانسیل‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوانی است که تاکنون ناشناخته مانده و امیدواریم با تکمیل برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم شاهد جذب بیشتر گردشگران به این شهرستان باشیم .

تیموری با بیان اینکه  این همایش موجب  معرفی برخی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان خواهد شد گفت : در این راستا از ظرفیت مفاخر علمی استان نیز بهره مند خواهیم شد .

 

شایان ذکر اینکه  این همایش شاهد سخنرانی تعدادی از مفاخر استان از جمله  حجت الاسلام بشکانی امام جمعه شهرستان بهاباد ، خادمی مؤسس موزه تاریخ یهاباد ، استاد سید عبدالعظیم پویا و حسین مسرت  بودیم که همگی ضمن معرفی و اشاره به کهن تاریخ این شهرستان تاکید برمعرفی هر چه بیشتر ظرفیتهای گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان داشتند .

 

مضافا اینکه با برنامه ریزی از قبل تعیین شده تور مذکور ضمن  رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و همچنین بازدید از سنگ نگاره‌های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد بازدید از ده عروس و موزه تاریخ و موزه علوم طبیعی نیزاز دیگر بخش‌های این همایش استانی بود.

سید محمد جواد عرفانفر

برگزاری همایش بهاباد شناسی، سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ، علیرضا تیموری» فرماندار بهاباد

https://www.asianews.ir/u/euy
اخبار مرتبط
یزد - جلسه ی شورای معاونین سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع مدیریت اسناد برگزار گردید
یزد - رسانه ها با نقد سازنده همگام مدیریت شهری شوند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید