صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۲
کد خبر: 21584
گزارشگر: 306
۸۴
۰
۰
۳
مدیر کانون جوانان رضوی استان خبر داد

برگزاری هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در یزد

برگزاری هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در یزد
یزد - مدیر کانون جوانان رضوی استان گفت : هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید با حضور ۱۷ نفر از خدام رضوی به میزبانی استان یزد برگزار می شود

 

آسیانیوز / یزد ؛ حجت االاسلام «مهدی مهدوی نژاد» در جمع اصحاب رسانه استان افزود : جشنواره مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید برای هفدهمین سال  در ایام الله دهه کرامت، پرچم آستان مقدس رضوی با حضور خدام امام هشتم(ع) در تمام روستاها و شهرهای کشورمان مورد تبرک و طواف دوستدارانش قرار خواهد گرفت .

مدیر کانون جوانان رضوی استان و مسئول ستاد برگزاری با بیان اینکه  امسال برگزاری این جشنواره در ۱۲ کشور اروپایی و آسیایی برنامه‌ریزی شده است خاطرنشان کرد: برنامه‌های امسال با رویکرد «امید و عزت» و با اهتمام ویژه به ظرفیت‌های استان در بوم فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و علمی برگزار خواهد شد.

   مهدوی نژاد  بابیان اینکه : حضرت امام رضا(ع) مظهر سربلندی، امید و عزت هستند و تمام برنامه‌های جشنواره امسال با همین رویکرد دنبال خواهد شد از مهمترین موضوعات مورد تاکید در این دوره از جشنواره را رویکرد «امید و عزت در سایه قدرت» با توجه به عملیات «وعده صادق»، «عفاف و حجاب در سایه عفت»، «امید و عزت در سایه افزایش جمعیت» و «امید و عزت در سایه مشارکت» با توجه به شعار امسال عنوان کرد .

مدیر کانون جوانان رضوی استان  اظهار داشت : در این دوره از جشنواره توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های استان در بوم فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی و علمی آن خواهیم داشت چرا که شاید بسیاری ندانند استان یزد دارای شاخصه‌هایی مانند روستایی با قدیمیترین مسجد کشور، کوچکترین روستای جهان، کوچکترین شهرستان با بالاترین سرانه کتاب و کتابخوانی کشور، روستایی با ۲۴ شهید از ۲۴ خانوار ساکن این روستا و نیز پدیدههای متعدد قرانی، علمی و نخبگانی کم نظیر است.

مسئول ستاد برگزاری جشنواره  زیر سایه خورشید با اشاره به اینکه  این برنامه موجب ترویج معنویت در جامعه، افزایش امید در بین مردم، ترویج آثار و فرهنگ رضوی خواهد شد؛ اهداف برگزاری این جشنواره را احیا و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور آن حضرت(ع) و برقراری ارتباط قلبی و بهره‌مندی از رافت و رحمت رضوی ذکر کرد .

مهدوی نژاد در بخش دیگزی از سخنان خود به نقش رسانه‌ها به عنوان پیش‌قراولان عرصه‌ اطلاع رسانی در جهت ماندگاری بهترین و به یادماندنی‌ترین لحظه‌ها پرداخت و تاکید نمود: امروز تمام شیاطین دست به دست هم داده‌اند تا پیام توحید را به ورطه فراموشی بکشانند و رسانههایی که این ‌پیام را زنده نگه دارند، همانند انبیاء در این راه گام برداشته‌اند.

 

«مجتبی حیدری» دبیر جشنواره نیز در این نشست گفت : برنامه جشن امسال شامگاه جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه در آستان امامزاده «سید جعفر محمد(ع)» شهر یزد با حضور پرشور و برنامههای معنوی و شاد متنوع برگزار خواهد شد.

وی برنامه‌های این جشنواره را شامل دیدارها، بازدیدها، ملاقات‌ها و استقبال از خادمین حرم رضوی عنوان و تصریح داشت : برنامه‌های جشنواره امسال در قالب سامانه «www.sakhei.ir» با ثبت درخواستها و مشارکتهای مردمی دنبال خواهد شد که تاکنون در استان ۱۸۰ درخواست و ۱۵۰ مشارکت ثبت شده است.

حیدری خاطرنشان کرد : خدام رضوی از ۲۱ اردیبهشت ماه تا پایان دهه کرامت در استان حضور دارند و با مشارکت ۱۴۵۰ نفر از خدام جوان استان در اقصی نقاط استان اجرای برنامه خواهند داشت.

سید محمد جواد عرفانفر

 برگزاری هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در یزد  ، حجت االاسلام مهدی مهدوی نژاد مدیر کانون جوانان رضوی استان و مسئول ستاد برگزاری ، مجتبی حیدری دبیر جشنواره

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/euI
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید