صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۱
کد خبر: 2514
گزارشگر: 213
۱۰۳۷
۰
۰
۱
رویترز نوشت:

مکانیسم ماشه و تحریم افراد مرتبط با برنامه نظامی و هسته‌ای ایران

مکانیسم ماشه و تحریم افراد مرتبط با برنامه نظامی و هسته‌ای ایران
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
خبرگزاری رویترز از قول یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داده است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور در نظر دارد لیست تحریم‌های جدید علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران را منتشر کند.

تصمیم آمریکا به تحریم این افراد در پی اعلام بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران توسط ایالات متحده گرفته شده است.

اگرچه دیگر اعضای برجام و شورای امنیت سازمان ملل اظهارات آمریکا درباره بازگشت همه تحریم‌هایی که بر اساس برجام لغو شده بود را رد کرده‌اند، خبرگزاری رویترز می‌نویسد شرکت‌های بین‌المللی از ترس تحریم آمریکا احتمالا وارد معامله با ایران نشوند.

یکی از امتیازات لغو تحریم‌ها بر اساس برجام برای جمهوری اسلامی ایران، پایان تحریم‌های تسلیحاتی در ۲۷ مهرماه است؛ موضوعی که آمریکا نیز ماه گذشته تلاش کرد این تحریم‌ها ادامه یابد اما موفق نشد.

با این‌حال، آمریکا می‌گوید خریداران و فروشندگان تسلیحات نظامی به ایران را تحریم خواهد کرد. احتمال می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه یک فرمان اجرایی جدید درباره تحریم شرکت‌هایی که وارد معامله نظامی با ایران می‌شوند را صادر کند./
https://www.asianews.ir/u/1Jx
اخبار مرتبط
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم برجام تعلیق شده بودند، با فعال کردن مکانیسم ماشه دوباره اجرایی شدند.
بریتانیا، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام ، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته چندین شرکت و ده‌ها فرد مرتبط با وزارت اطلاعات ایران و حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
رئیس‌ جمهور آمریکا گفت: هر حمله ایران علیه آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ داده خواهد شد.
در نشست روز پنج شنبه فرانسه بریتانیا و آلمان اعلام کردند که با هر گونه فعالیت و توسعه ساختن بمب هسته ای در ایران مخالف هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید