صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۲
کد خبر: 2571
گزارشگر: 213
۱۰۵۵
۰
۰
۱
ساز و کار آغاز بازار سهام

نخستین بازار سهام چطور راه اندازی شد؟/تدبیر کمپانی هند شرقی در قرن هفدهم

نخستین بازار سهام چطور راه اندازی شد؟/تدبیر کمپانی هند شرقی در قرن هفدهم
کمپانی هند شرقی در ابتدای قرن هفدهم هلند صدها کشتی را به کار گرفت تا به تجارت طلا، ظروف چینی، ادویه‌جات و ابریشم در جهان بپردازد و برای تامین سرمایه به شهروندان روی آورد.

در ابتدای قرن هفدهم، کمپانی هند شرقی هلند صدها کشتی را به کار گرفت تا به تجارت طلا، ظروف چینی، ادویه‌جات و ابریشم در جهان بپردازد.

به نقل از دورنمای اقتصاد، این شرکت به منظور تأمین سرمایه‌ی سفرهای دریایی خود، به شهروندان روی آورد تا برای حمایت از سفرهای آن‌ها، در ازای سهمی از سود، پول خود را سرمایه‌گذاری کنند.

سوم ژوئن سال ۱۶۲۱ کمپانی هند شرقی هلند در آمستردام به ‌دست تاجران بزرگ هلند تاسیس شد. زمانی که مستعمرات اسپانیا و پرتغال دچار آشوب و بازار اروپا دچار کمبود مواد شده بود، دولت هلند تصمیم گرفت برای برطرف کردن نیازهای خود از جمله ادویه‌جات و شکر مستقل عمل کند.

به این ترتیب آن‌ها ناخودآگاه نخستین بازار سهامِ جهان را اختراع کردند و حال باید دید سهامداران  امروزه چگونه از این بازار استفاده می‌کنند؟/

https://www.asianews.ir/u/1Kr
اخبار مرتبط
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
دست برداشتن از سودهای کلان کار آسانی نیست و همه می‌دانند که وقتی بازار سهام با سرعتی بی‌محابا بالا می‌رود، ممکن است همه‌چیز ناگهان فروبپاشد، ولی خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بختشان را محک بزنند. نمونه‌ای بسیار شاخص، آیزاک نیوتون، بزرگترین ریاضی‌دان عصر خودش و مظهر عقلانیت و هوش بود که علی‌رغم هشدارها، تمام ثروتش را پای سودای سود بیشتر در بازار سهام از دست داد.
بررسی دقایق ابتدایی گشایش بازار سهام از بهبود اندک احتمالی در روند بازار سهام حکایت دارد و آیا شاخص بازار سهام امروز مثبت خواهد شد؟
چند مدیر معاملات کارگزاری های مختلف از عدم فروش سهام عدالت خبر می‌دهد که خریداری برای آن وجود ندارد و حدود یک ماه است که هیچ درخواست فروشی انجام نشده است.
ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به 17.1 میلیون تومان رسید و کسانی که تاکنون 30 درصد این برگه‌های سهام عدالت را فروخته باشند می‌توانند منتظر دریافت 5.1 میلیون تومان باشند.
شروع معاملات امروز بازار یورس با رشد بیش از نیم درصدی شاخص کل همراه بود.
آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشد گروه بانکی و نمادهای شاخص‌ساز فولاد، فملی و فارس حدود ۲ درصد مثبت شد.
آغاز معاملات امروز بازار سهام با ریزش بیش از ۲ درصدی شاخص کل همراه شد و اغلب سهم‌های بنیادین بازار، امروز قرمزپوش شدند.
براساس ادعای برخی کارشناسان، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۰هزار واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۲هزار واحد قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید