صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 3827
گزارشگر: 213
۱۱۰۳
۰
۰
۳
طبق گزارش وبسایت اداره تنظیم بازار انرژی همسایه ترک کشورمان

ترکیه خرید نفت و برق ایران را متوقف کرد

ترکیه خرید نفت و برق ایران را متوقف کرد
آمارهای رسمی اداره تنظیم بازار انرژی ترکیه نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی واردات گاز ترکیه از ایران با کاهشی ۳۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون متر مکعب رسید.

آمارهای رسمی اداره تنظیم بازار انرژی ترکیه نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی واردات گاز ترکیه از ایران با کاهشی ۳۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون متر مکعب رسید.

آذربایجان و روسیه به همراه برخی تولیدکننده‌های گاز مایع مانند آمریکا و قطر، افت واردات گاز ترکیه از ایران را جبران کرده‌اند.

ترکیه خرید نفت و برق ایران را متوقف کرد
این گزارش که روز شنبه ۹ اسفند در وبسایت اداره تنظیم بازار انرژی ترکیه منتشر شده است، می‌گوید آذربایجان طی سال گذشته فروش گاز به ترکیه را ۲۱ درصد افزایش داده و به ۱۱ میلیارد و ۵۴۳ میلیون متر مکعب رسانده است.

روسیه نیز صادرات گاز به ترکیه را با افزایشی ۷ درصدی به بالای ۱۶ میلیارد متر مکعب رسانده است. واردات گاز ترکیه از روسیه و آذربایجان در سال گذشته رکورد تاریخی زده است.

ترکیه از طریق خطوط لوله از ایران، آذربایجان و روسیه گاز وارد می‌کند. بقیه واردات گاز ترکیه هم از طریق گاز مایع (ال ان جی) تامین می‌شود.

ترکیه در سال گذشته میلادی واردات گاز مایع از آمریکا را ۱۴۴ درصد افزایش داده و به ۳ میلیارد متر مکعب رسانده است. واردات گاز مایع از قطر نیز با افزایشی ۳۱ درصدی به ۳.۲ میلیارد متر مکعب رسیده است. بقیه واردات گاز مایع ترکیه از کشورهای دیگر بوده است.

این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۸ میلیارد متر مکعب گاز در مجموع وارد کرده که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۶.۵ درصد افزایش داشته است.

ترکیه از ماه مه سال ۲۰۱۹ خرید نفت از ایران را نیز متوقف کرده و یک سال قبل آن نیز خرید برق از ایران را متوقف کرد./

https://www.asianews.ir/u/23D
اخبار مرتبط
مبادی اصلی تور استانبول شامل چند شهر بیشتر نمی شود که آن ها از کلان های ایران هستند. همانطور که می دانید تور استانبول با توجه به متقاضی بالا در شهر های مختلف ایران، می طلبد که از مبادی مختلفی برگزار شود. اما تور ستانبول از مبادی کوچک انجام می شود؟ آیا مبادی کوچک؛ تور استانبول را با قیمتی گران عرضه می کنند؟ جهت پاسخ این پرسش ها در ادامه همراه ما باشید.
"شب عروس" عنوان مراسم آئین بزرگداشت مولاناست که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از تاریخ ۱۴ الی ۲۰ دسامبر در استانبول و سپس در قونیه برگزار می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر داد که سفیر ترکیه در تهران در پی خواندن شعر «ارس» از سوی رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور، به این وزارتخانه احضار شده است؛ این در حالی است که سفیر ایران نیز در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شده است.
زلزله‌ای شدیدی با قدرت 7 ریشتر غرب ترکیه و یونان را لرزاند و دوربین‌ها شدت زلزله را ثبت کرده‌اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مخالفت خود با مشارکت دولت‌های روسیه، فرانسه و آمریکا در بحران ناحیه ناگورنو- قره باغ را اعلام کرد.
مکرون در بدو ورود به نشست سران اروپایی ترکیه را به استفاده از اسلام‌گرایان افراطی در نبرد قره باغ متهم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید