صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
کد خبر: 3901
گزارشگر: 213
۱۱۴۵
۰
۰
۴
بنا بر اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا

جو بایدن هم دو ایرانی عضو سپاه را تحریم کرد

جو بایدن هم دو ایرانی عضو سپاه را تحریم کرد
وزارت خارجه آمریکا از تحریم دو عضو سپاه پاسداران با ادعا و اتهام نقض حقوق بشر خبر داد.

نام این افراد علی همتیان و مسعود صفدری اعلام شده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است این افراد در شکنجه، تحقیر و ضرب‌وشتم فعالان سیاسی و معترضانی که در جریان اعتراضات دو سال گذشته در ایران بازداشت شده بودند، نقش داشته‌اند.

همچنین در شبکه های اجنماعی گفته شده آذرماه امسال تنی چند از فعالان سیاسی و مدنی عکس دو بازجو را که در اینترنت منتشر شده بود، شناسایی کردند و مهدیه گلرو از فعالین مدنی است که عکس بازجوی خود را شناسایی کرده است و در  توئیتر عکس بازجوی خود را با نام مستعار «رئوف» منتشر کرد.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که این کشور از همه ابزارها برای اعمال هزینه بر کسانی که مسئول نقض حقوق بشر در ایران هستند، استفاده خواهد کرد.

در این اطلاعیه با اعلام حمایت آمریکا از مردم ایران، از جمهوری اسلامی خواسته شده که با مردم ایران با احترام و کرامت رفتار کند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در آخرین گزارش خود از رتبه‌بندی آزادی رسانه‌ها در ۱۸۰ کشور جهان، جمهوری اسلامی ایران را در رتبه ۱۷۳ قرار داده است.

مجمع عمومی سازمان ملل ۲۶ آذرماه امسال قطعنامه «نقض حقوق‌ بشر» در ایران را تصویب کرد.

براساس گزارش هایی که مدعی نقض حقوق بشر در ایران هستند، در این قطعنامه از ایران خواسته شده است به شکنجه و مجازات‌های غیرانسانی و تحقیرآمیز پایان دهد و سرکوب و بازداشت‌های خودسرانه مخالفان از جمله عمل ناپدیدسازی اجباری مخالفان را متوقف کند.

این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین روزهای دولت پیشین این کشور،  بیژن زنگنه، وزیر نفت، وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط با آن را هم تحریم کرد.

شرکت‌های تابع وزارت نفت ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت خطوط لوله و ارتباطات نفتی ایران، شرکت ملی مهندسی و ساخت نفت ایران، شرکت پالایش نفت آبادان، شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت‌هایی هستند که تحریم شده‌اند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نصرالله سردشتی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و علی‌اکبر پورابراهیم، مدیر عامل شرکت نیکو در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند.

همچنین تحریم بالاترین مقام صنت فولاد کشور نیز از دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران در ماههای اخیر است./

https://www.asianews.ir/u/24M
اخبار مرتبط
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته امضای فرمانی، «وضعیت اضطراری ملی» علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.در بخشی از متن این دستور آمده است: به این نتیجه رسیده‌ام که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شد ادامه خواهد یافت و در واکنش به این تهدید تحریم‌های همه‌جانبه علیه ایران برجای خود باقی خواهد ماند».
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: همه شرکت‌ها با نقدینگی بالایی مواجه هستند که نمی‌دانند باید با آن چه کنند، مدام با بانک مرکزی در مراوده هستند که بتوانند سود خود را از کشور خارج کنند.
علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به مصوبه مجلس یازدهم برای «لغو تحریم‌ها» هشدار داد که اگر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نجنبند، در اسفندماه ایران قطعاً با پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خداحافظی می‌کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شهروند ایرانی را مشمول تحریم قرار داد.
قطعنامه‌ محکومیت «نقض شدید و فاحش حقوق‌بشر» در ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.
بلومبرگ نوشت:مسدود شدن حساب کاربری بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به‌ دلیل تحریم‌های روز پنجم آبان ایالات متحده آمریکا است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا چند شخص و نهاد ایرانی و بخش نفتی ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد و بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران یکی از اشخاصی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز او را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در واکنش به تحریم خود از سوی آمریکا، گفت از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید