صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۱
کد خبر: 5731
گزارشگر: 213
۳۹۸۴
۰
۱
۶
فرجام نبرد احمدشاه مسعود با توحش طالبان چیست

فرمانده ارشد مقاومت احمدمسعود کشته شد/چشم ها نگران شیرهای پنجشیر

فرمانده ارشد مقاومت احمدمسعود کشته شد/چشم ها نگران شیرهای پنجشیر
ژنرال عبدالودود ذره، از فرماندهان ارشد ارتش افغانستان و پسرعمه احمد مسعود شامگاه امشب در نبرد با طالبان در مرکز ولسوالی رخه در نبرد با طالبان کشته شد.

به گزارش آسیانیوز ، ژنرال عبدالودود ذره، از فرماندهان ارشد ارتش افغانستان و پسرعمه احمد مسعود یکشنبه شب در نبرد با طالبان در مرکز ولسوالی رخه در نبرد با طالبان کشته شد.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

سخنگوی احمدشاه مسعود جان باخت/جبهه مقاومت مذاکره را با شرط هایی قبول می کند
-------------------------------------------------------------------------------------

ژنرال عبدالودود خواهر زاده احمدشاه مسعود رهبر درگذشته ائتلاف شمال در مقابله با طالبان بود.

ساعتی پیشتر از آن، فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت. آقای دشتی خواهرزاده دکترعبدالله عبدالله بود. دشتی بیست و یک سال پیش هنگام حمله انتحاری دو تروریست علیه احمد شاه مسعود در تخار نیز زخمی شده بود.

ساعاتی پیش از اعلام خبر کشته شدن آقای دشتی، او در توییتی از وضعیت جنگی استان پنجشیر خبر داد و نوشت: «نیروهای قهرمان جبهه مقاومت برای هر نوع تجاوز آماده دفاع هستند و مبارزه می‌کنند و شکست را نمی‌پذیرند.»

یکشنبه شب همچنین احمد مسعود، فرمانده مقاومت پنجشیر نیز، از مذاکره با طالبان و درخواست علمای دینی برای قطع جنگ استقبال کرده بود.

او گفت: «جبهه مقاومت ملی افغانستان از اکثریت مواد قطعنامه «علمای افغانستان» که به تاریخ ۱۴ سنبله سال جاری در کابل به منظور «قطع فوری جنگ» صادر گردیده استقبال می نماید.»

احمد مسعود افزود:‌ «جبهه مقاومت ملی در اصول موافق به حل مشکلات جاری و قطع فوری جنگ و ادامه روند مذاکرات می‌باشد و امیدوار است که گروه طالبان به این خواست علمای کرام لبیک گفته و گام‌های عملی بردارد.»

همزمان، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در گفتگویی تلفنی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، تحولات افغانستان را بررسی کردند./

https://www.asianews.ir/u/3l1
اخبار مرتبط
فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت؛ او خواهرزاده داکتر عبدالله عبدالله بود.
محمدحسین جعفریان کارشناس ارشد مسائل افغانستان با انتشار یک عکس و تایید اصالت آن نوشت: ۲۰۰۰ طالب اسیر رزمندگان مقاومت پنجشیر شدند.
سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسیر شدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.
فهیم دشتی، سخنگوی گروه جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: جبهه مقاومت ملی بر تمام گذرگاه‌ها و ورودی‌های کنترل کامل دارد و طالبان با وجود تلاش‌های فراوان برای تصرف شهر شتل، هر بار شکست خوردند.
امیرخان متقی، رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، در پیامی اخیر گفت که با وجود تلاش‌های زیاد، جبهه پنجشیر تمایلی به حل این مسئله از طریق گفت‌وگو و توقف جنگ ندارد.
عملکرد جو بایدن در پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان پیش از خروج تمامی شهروندان آمریکا، با انتقادات گسترده مقامات سیاسی و نظامی آمریکا همراه شده و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای بررسی اقدامات بایدن در این زمینه در واشینگتن تشکیل جلسه دادند.
در حالی درخواست‌ جمهوری خواهان برای کناره گیری و استعفای جو بایدن و کامالا هریس، معاون او، قوت گرفته است که امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان و از اعضای دره پنجشیر و مقاومت علیه طالبان گفته است همه شواهدی که در دست داریم نشان می‌دهد ریشه‌های گروه «داعش خراسان» در طالبان و شبکه حقانی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید