صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۵
کد خبر: 7154
گزارشگر: 213
۱۰۰۴
۰
۰
۴
برپایی نمایشگاه تجسمی بایفوکال در گالری «با»

سفر به جهان هنر با «دگربینی»

سفر به جهان هنر با «دگربینی»
نمایشگاه تجسمی «بایفوکال» دربرگیرنده آثاری از هنرمندان جوان در قالب دیجیتال آرت در گالری «با» برگزار می شود.

به گزارش آسیانیوز، هنر، وابسته به فنون خلق اثر است که در نهایت به خلق اثر هنری می انجامد. درست است که ذات هنر و هنرمند به این موضوع سوق دارد که خارج از مرز های فکری و جامعه به حرکت درآید، با این حال هنرمندان بسیار کمی وجود دارند که از خصلت بلندپروازانه ی خود برای ابداع و استفاده از فنون جدید استفاده کنند. از نمونه های بسیار مشهور و معروف می توان هنرمندان آوانگاردی مانند مارسل دوشان با اثر چشمه، شوئنبرگ با آثار انقلابی موسیقایی خود، هیچکاک و ... اشاره کرد.

این هنرمندان فنون جدیدی را به هنر خود و به هنر جهان معرفی کردند.

در عصر مدرن هنرمندان با متوسل شدن به فنون نوین سعی در گسترش مرز های تعیین کننده هنر دارند. حال تعدادی هنرمند نوجوان و جوان که دغدغه و مسائل روزمره ی زندگی شان را در قالبی نوین به نام دگربینی جای داده اند، شماری از آثار هنری شان را بر عرصه ی ظهور گذاشته اند تا بازدید کنندگان بتوانند برای دقایق و ساعاتی با زاویه دید این هنرمندان به جهان خیره شوند و با آن ها سفر کنند.

برپایی نمایشگاه تجسمی بایفوکال در گالری «با» asianews

این نمایشگاه تنها به آثار بصری بسنده نکرده است بلکه این آثار برای بازدید کننده جهانی را خلق می کند تا بازدید کننده بتواند در آن جهان زندگی کند، و به همین دلیل در این نمایشگاه علاوه بر آثار بصری آثار شنیداری را نیز در برمی گیرد. این آثار نه تنها بصورت کلاسیک طراحی شده اند، بلکه، از فنون نوینی مانند دیجیتال آرت یا هنر دیجیتال و یا موشن گرافیک و هنر ویدیویی هم برای خلق آنها استفاده شده است.

آنها سعی در این دارند که بدون اینکه بازدید کننده با این مسائل آشناییت داشته باشد، بتواند آن را در جهانی که هنرمند برای وی خلق کرده، درک کند.

این نمایشگاه از تاریخ 26 آذر لغایت 6 دی در مکان گالری "با" واقع در بلوار ارتش مجتمع مدرن پلازا، برگزار می‌شود.

این هنرمندان عبارتند از سهیل غفاری، عرفان زرنانی، بردیا میراخرلو، سینا فصیهی،امیرحسین محمدی، آرمیتا روزبهانی، رایین بهار، دامون مزدکی، یاسمین مشیر آبادی، هدیه میوه چی، امیرحسین لعلی، هنگامه خالدیان، روزبه اسفندارمز و دوستان دیگر در تیم مدیریت./

بهناز حکیمانه


آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4n3
اخبار مرتبط
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی “آذرگان” به هنربانی (کیوریتوری) بهداد نجفی اسدالهی، هنرمند نقاش، امروز جمعه ۲۸ آبان ماه در گالری نقش جهان گشایش یافت.
مساله مارکتینگ هنر از ضروریات امروز جامعه هنر و چرخه اقتصاد هنر شده است که بدون آن در اغلب موارد انگیزه خلق اثر هنری با چالش مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که چنین موضوعی همانند سایر فعالیت ها در جهان آزاد؛ کمتر با محدودیت ها قرابت دارد؛ تا در کشور ما که از لحظه خلق تا ادامه حیات، اثر هنری با انواع تنگناها دست و پنجه نرم می کند؛ بخصوص این ایام که پاندمی کرونا آفت ها را بیش از پیش بر سر تولیدات هنری ریخته است.در این باره آسیانیوز با بهداد نجفی؛ نقاش و کارشناس بازاریابی گفت و گویی انجام داده است.
یزد، « مجید جوادیان زاده » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی گفت: این جشنواره به مناسبت ثبت جهانی یزد برگزار می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید