صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۹
کد خبر: 7652
گزارشگر: 306
۶۴۸
۰
۰
۰

نجات قاتل از چوبه دار پس از گذشت 5 سال

نجات قاتل از چوبه دار پس از گذشت  5 سال
یزد - رییس اداره توسعه حل اختلاف استان از سازش یک فقره پرونده با موضوع قتل عمد پس از گذشت ۵ سال خبر داد
آسیانیوز / یزد ؛ محمدرضا حداد در این رابطه گفت: 5 سال پیش در یکی از شهرستان های استان در پی بروز اختلاف و مشاجره بین یک زن و شوهر که موجب درگیری و نزاع گردید و متاسفانه زن توسط همسرش به قتل رسیده بود.
وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، نهایتاً رای بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه های کیفری یک استان یزد صادر گردیده است.
این مقام قضایی با اشاره به تلاش برای اصلاح ذات البین در این پرونده، اظهار داشت: با همت اعضا و کارکنان شعبه 31 شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان و مشارکت صلح یاران، سرانجام محکوم این پرونده پس از گذشت 5 سال از مجازات قصاص با چوبه دار رهایی یافت.
حداد، قصاص را حق اولیای دم ذکر کرد و گفت: اما شیرینی عفو و گذشت و معامله با خدا است که انسان از حق مسلم و قانونی خود می گذرد و حیات دوباره ای به یک انسان می بخشد.
وی تصریح کرد: با گذشت از قصاص، امید به زندگی و جانی دوباره به یک محکوم به اعدام بخشیده می شود اولیاء دم نیز مشمول دعای خیر زندانی و خانواده او قرار خواهند گرفت.
لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پرونده از پرونده های محکومان به قصاص نفس، با همت اعضاء و کارکنان افتخاری به سازش قطعی منتهی گردیده است.

سید محمد جواد عرفانفر

نجات قاتل از چوبه دار پس از گذشت  5 سال , محمدرضا حداد  رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/50g
اخبار مرتبط
یزد - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد دیدار و پیرامون موضوعات مرتبط با صنعت ساختمان گفتگو کرد
یزد - به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان یزد، دکتر جعفری قائم مقائم دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و دکتر سیف الهی مشاور حقوقی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به همراه آقای علمدار ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با حجت الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان یزد دیدار نمودند
یزد - با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ، نمایش ( قند خون ) ویژه خیرین و نیکوکاران اجرا خواهد شد
یزد - زوج یزدی مبلغ ۷ میلیون تومان را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دادند
یزد - موئسسه خیریه لبخند بهار مبلغ ۲۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان یزد اهدا و در امر آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد مشارکت نمود
یزد - طالبی گفت : ایجاد هماهنگی واقعی بین دستگاههای اجرایی و نظارتی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی موضوعی است که ریاست دادگستری کل استان و دادستان از عهده این امر بسیار خوب برآمده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید