صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
کد خبر: 7796
گزارشگر: 2
۸۴۱
۰
۰
۱
یکی از وسیله های مورد نیاز برای طبیعت گردی

بهترین کیسه خواب کدام است؟

بهترین کیسه خواب کدام است؟
کیسه خواب یکی از لوازم های مهم برای کوه نوردان و طبیعت گردان است. با داشتن این وسیله بدون نیاز به رفتن به اقامتگاه می توانید در جایی نرم و گرم شبیه به تخت خواب، استراحت کنید و هزینه هایتان را کاهش دهید. اگر اهل گردشگری هستید احتمالا خرید یک کیسه خواب خوب دغدغه شما نیز می باشد. در ادامه قصد داریم انواع کیسه خواب را به شما معرفی کنیم.

انواع کیسه خواب

 

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ یک کیسه خواب خوب باید امنیت و آسایش را هنگام خواب برای شما فراهم کند و در برابر باران و عوامل محیطی شما را محافظت کند. همچنین وزن و دمای کیسه خواب از عوامل مهم در انتخاب آن می باشد.
کیسه خواب یکی از وسیله های مورد نیاز برای کوه نوردی و طبیعت گردی است. با همراه داشتن آن، بدون نگرانی از بابت اقامتگاه، به جای جای ایران رفته و طبیعت های بکر و زیبا را از دست ندهید. یکی از مناطق بکر و پرطرفدار گردشگری، جنگل گیسوم است. سفر به جنگل گیسوم و اقامت در این جنگل تجربه ای لذت بخشی برای شما می باشد.

 

انتخاب کیسه خواب بر اساس دمای محیطی

 

کیسه خواب ها در دو نوع در بازار موجود هستند. نوع اول کیسه خواب هایی است که در هوای گرم کارایی دارد و سه فصل نامیده میشود و از از آن میتوان در فصل بهار ، تابستان و پاییز استفاده کرد . نوع دوم کیسه خواب زمستانی است که در دماهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد.
جنس های مختلف کیسه خواب
کیسه خواب ها از جنس های مختلفی ساخته میشوند که رایج ترین آن کیسه خواب پر و کیسه خوای الیاف می باشد.
کیسه خواب پر از کیفیت بالایی برخوردار است و معمولا با استفاده از پر قو ساخته می شود. این نوع کیسه خواب ها طرفداران زیادی میان کوهنوردان حرفه ای دارد. وزن کم آن باعث شده حمل راحت تری داشته باشد. گرمای فوق العاده ، عمر طولانی و وزن مناسب مهمترین مزیت های این کیسه خواب است. ایرادی که این کیسه خواب دارد این است که در صورت ی که خیس شود زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارد. این کیسه خواب برای کوه نوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری بسیار مناسب است.
کیسه خواب الیاف نیز همان طور که انتظار میرود با استفاده از الیاف ساخته شده اند. در صورت خیس شدن به راحتی خشک می شود. اما این کیسه خواب ها وزن و حجم بیشتری دارد همچنین نسبت به کیسه خواب پر دوام و کیفیت پایین تری دارد. زمان گرم کردن آن نسبت به کیسه خواب پر بیشتر است. برای سفرهای سبک با دمای ملایم مناسب می باشد.

 

جنگل گیسوم

 

بهترین ساختار کیسه خواب چگونه است؟

 

کیسه خواب سه لایه دارد که نوع هر لایه در دوام و کیفیت کیسه خواب موثر است. هنگام خرید از نوع جنس هر لایه مطمئن شوید تا دوام آن را بیشتر بدانید.
لایه بیرونی کیسه خواب از پلی استر یا نایلون تشکیل شده است. نوع ضد آب آن مرغوب تر است. اگر کیسه خواب تهویه مناسب داشته باشد و ضد آب هم باشد هنگام بارندگی از نفوذ آب جلوگیری می کند.
عایق در اصل الیاف مصنوعی و یا پر است که در میان لایه دورنی و بیرونی قرار گرفته است. جنس این عایق در میزان گرمای آن نقش مهمی دارد.
جنس لایه درونی از نوع نایلون ساده است که باید نرم و راحت باشد و در صورت تعریق بدن رطوبت را از کیسه هوا تهویه کند.
انواع کیسه خواب بر اساس شکل
کیسه خواب ها در اشکال مختلفی در بازار موجود است که با توجه به نیاز و سلیقه میتوانید کیسه خواب مورد استفاده خود را تهیه کنید. در ادامه چند نوع کیسه خواب پرطرفدار را معرفی خواهیم کرد.
کیسه خواب مومیایی شکل: این کیسه خواب ها بازدهی حرارتی بسیار زیادی داشته و به خاطر عرض کمتر در قسمت پاها وزن کمتری دارند.

 

انواع کیسه خواب

 

کیسه خواب مستطیلی: کیسه خواب مستطیلی، بزرگ تر است و به راحتی میتوان پاها را در آن حرکت داد. همچنین میتوان زیپ آن را باز کرد و به عنوان تشک بزرگ از آن استفاده کرد.
کیسه خواب مخصوص کودکان: این کیسه خواب ها کوچکتر و راحت تر بوده و قیمت مناسب تری دارند. از مهمترین ویژگی آن میتوان به تنوع در انواع مختلف اشاره کرد.
کیسه خواب نیمه مستطیلی: کیسه خواب مستطیلی، جزو کیسه خواب های پر طرفدار است که گرمای کیسه خواب مومیایی و راحتی کیسه خواب مستطیلی را دارد.
کیسه خواب دونفره: این کیسه خواب برای دو نفر بسیار بهینه است، برای زوج های طبیعت گرد انتخاب مناسبی می باشد.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/549
اخبار مرتبط
بنیامین رضایی معروف به «بنیامین مارکو» جهانگرد جوان ایرانی است که بسیاری از کشورهای دنیا را با خودروی «پژو 207» خودش سفر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید