صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
کد خبر: 9692
گزارشگر: 213
۵۷۹
۰
۰
۰
ادامه حاشیه سفر بازیگر ایرانی به ایالات متحده

آغاز تحقیقات کنگره آمریکا درباره صدور ویزای پرویز پرستویی

آغاز تحقیقات کنگره آمریکا درباره صدور ویزای پرویز پرستویی
کنگره آمریکا درباره تصمیم دولت بایدن درباره صدور ویزا برای پرویز پرستویی، بازیگر ایرانی تحقیق می‌کند.

به گزارش آسیانیوز، براساس گزارش برخی رسانه ها وزارت خارجه آمریکا باید توضیح دهد آیا محتوای شبکه‌‌های اجتماعی متقاضیان ویزای آمریکا را بررسی می‌کند یا خیر 

این در حالی است که کنگره آمریکا درباره تصمیم دولت بایدن برای صدور ویزا برای پرویز پرستویی، بازیگر ایرانی تحقیق می‌کند.

واشینگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شده است که جیم بیکر از اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از دولت بایدن خواسته است توضیح دهد چرا برای پرستوی که مرتبط با سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس است،ویزا صادر کرده است.

در نسخه‌‌ای از این نامه که به دست واشینگتن فری بیکن رسیده است، آمده است که پرستویی با سپاه پاسداران که در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار دارد، در ارتباط است.

پرویز پرستویی اخیرا برای شرکت در مراسم نمایش فیلم به لس‌آنجلس سفر کرده بود. کد پینک Code Pink که یک گروه چپ افراطی ضد اسراییلی است، برگزاری این مراسم را بر عهده داشت.

براساس این گزازش ها پرستویی از جمله چهره‌های مشهوری بود که نامه محکومیت ترور قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا را امضا کرده بود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است، پرستویی در حالی به آمریکا سفر کرده است که سپاه تهدید ترور مقامات آمریکایی را به‌طور جدی مطرح کرده است. از سوی دیگر زمزمه‌هایی درباره احتمال حذف نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا مطرح می‌شود.

در این نامه پرویز پرستویی چهره‌ای معرفی شده که در شماری از فیلم‌های حامی سپاه  ایفای نقش کرده است و هیچگاه از اشاره به روابط خود با سپاه شرمگین نبوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید طبق قوانین ایالات‌متحده سوابق صدور ویزا محرمانه است و نمی‌توان درباره جزییات آن به طور علنی صحبت کرد.

با این حال در این نامه از وزارت امور خارجه خواسته شده است تا ۲۰ می درباره روندی که به صدور ویزا برای پرستویی منجر شده است، توضیح دهد. این توضیحات شامل نام یا نام‌هایی است که در روند پذیرش درخواست ویزا دخالت داشته‌اند. این نامه همچنین این پرسش را مطرح کرده است که آیا وزارت امور خارجه آمریکا محتوای شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ویزا را برای برآورد احتمال ارتباط آنها با سپاه پاسداران ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی ات که مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا به حضور برخی بازیگران ایرانی در لس آنجلس انتقاد کرد و مدعی شد که چرا به پرستویی، ویزای آمریکا داده شده است؟

گابریل نورونها، مشاور ویژه پیشین وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در ادعایی دیگر گفت: چرا وزارت خارجه آمریکا به پروز پرستویی یکی از حامیان قاسم سلیمانی  ویزا داده است و کنگره باید پروسه بازرسی وزارت خارجه و وزارت امنیت آمریکا را به صورت جدی بررسی کند.

در همین حال  پرویز پرستویی در پاسخ به اعتراض چند تن از ایرانیان ساکن لس‌آنجلس و این سوال که چرا از آبان ماه ۹۸ چیزی نمی‌گویید، گفت: امیدوارم در هیچ جای جهان قطره خونی ریخته نشود. چه آبان ۹۸ باشد و چه جنگ در اوکراین، شما یک جایی را خواب بودید و حرف‌های من را نشنیدید مثل خیلی‌هایی که خواب بودند و یک دفعه بنزین گران شد

«پرویز پرستویی» و «گوهر خیراندیش» در مراسم اکران فیلم «داستان‌های هزار و یک‌روز» در لس آنجلس شرکت کرده بودند./

https://www.asianews.ir/u/6jm
اخبار مرتبط
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا از صدور ویزا برای پرویز پرستویی، بازیگر، انتقاد کرد و مدعی شد که نباید به وی ویزای آمریکا داده می شد.
بنیاد حقوقی آمریکا به دولت بایدن اطلاع داد که در نظر دارد برای جلوگیری از هرگونه تواف بایدن و ایران که برای تصویب به کنگره ارائه نشده است، اقدام قانونی انجام دهد و به گفته مقامات آمریکا این اقدام احتمالا هرگونه توافق نهایی را به تعویق می‌اندازد.
حدود پانصد متخصص ایرانی-آمریکایی خواستند که نام سپاه از فهرست تروریستی حذف نشود.
در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم؛ این در حالی است که وی درباره وضعیت بدهی کره جنوبی به ایران نیز توضیحاتی داد.
فیلم سینمایی «آتابای» پیش از اکران«بی همه چیز» جایگاه سوم جدول فروش را به خود اختصاص داده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید