صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۵
کد خبر: 9720
گزارشگر: 213
۵۲۴
۲
۰
۶
یادداشت/دکتر محمود قوچانی

نحوه کار بازاریابی افیلیت مارکتینگ/قسمت پنجم

نحوه کار بازاریابی افیلیت مارکتینگ/قسمت پنجم
زمانی که بازدیدکننده، تراکنش یا معامله ای انجام دهد، به عنوان یک همکار فروش یا افیلیت مبلغی به عنوان حق کمیسیون پرداخت می شود؛ این تراکنش می تواند شامل هر چیزی از قبیل کلیک، ثبت فرم سرنخ فروش، یا فروش باشد.

به گزارش آسیانیوز، زمانیکه بازدیدکننده، تراکنش یا معامله ای انجام دهد، به عنوان یک همکار فروش یا افیلیت مبلغی به عنوان حق کمیسیون به شما پرداخت می شود.

---------------

بیشتر بخوانید

بازار و بازار؛ فقط بر «سئو» تمرکز نکنید!

--------------------------------------------------

این تراکنش می تواند شامل هر چیزی از قبیل کلیک، ثبت فرم سرنخ فروش، یا فروش باشد. در بیشتر موارد، بازاریابی افیلیت کاملا عملگرا است.

به این معنی که شما به عنوان یک همکار فروش تنها در صورتی پول دریافت خواهید کرد که بتوانید بازدیدکننده را مجبور به انجام عمل خاصی کنید. در ادامه برخی از مدلهای بازاریابی افیلیت بیان شده است:

 

  • پرداخت به ازای هر کلیک – Pay-Per-Click (PPC): در این مدل همکاران فروش به ازای تمامی کلیک های ایجاد شده مبلغی دریافت می کنند. حال چه این مبلغ منجر به فروش یا ایجاد سرنخ بشود یا نشود. این مدل معمولا خیلی نادر است زیرا تمامی خطرات متوجه تولید کننده محصول است.
• پرداخت به ازای هر سرنخ فروش –(PPL) Pay-Per-lead: در این مدل همکار فروش به ازای هر سرنخ ایجاد شده پول می گیرد. این مدل می تواند به صورت یک فرم ثبت آنلاین، ایجاد نسخه آزمایشی، یا هر نوع پیش خریدی باشد. خطر این مدل متوجه تاجر و همکار فروش است.
• پرداخت به ازای هر فروش –( Pay-Per-Sale (PPS : همکار فروش به ازای هر فروش حق کمسیون دریافت می کند. این روش یکی از رایج ترین مدل های بازاریابی پورسانتی است و تمام ریسک هم برای همکار فروش است.


ورود به افیلیت مارکتینگ با پرداخت هزینه

معمولا برای ملحق شدن به سیستم همکاری در فروش نیاز به هزینه اولیه خاصی نیست.

البته هزینه های متغیر آن بستگی به نوع روشی دارد که می خواهید محصولات را تبلیغ کنید. وقتی صحبت از بازاریابی افیلیت می شود، بیشتر افراد گمان می کنند که این نوع بازاریابی فرایندی است که با تبیلغ محصولات سایر افراد یا شرکت ها کمیسیونی دریافت خواهند کرد.

اگرچه بازاریابی معرف فرایندی آسان به نظر می رسد و ممکن است فقط بخواهید محصولاتی که دوست دارید را تبلیغ کنید و بابت هر فروش مبلغی به عنوان درآمد داشته باشید اما باید به برخی از بخش های محرک توجه داشته باشید.

--------------

بیشتر بخوانید

افیلیت مارکتینگ؛ بازاریابی پورسانتی؛ روش عالی «چند برابر» کردن فروش/قسمت سوم

-----------------------------------------------

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ساختار کمیسیون شرکت یا تولیدکننده کالا را بفهمید. آیا به دنبال کمیسیون به ازای هر فروش هستید یا به دنبال کمیسیون به ازای هر لید ایجاد شده اید؟ آیا به دنبال کمیسیون تکراری هستید یا یکبار پرداخت؟

اهداف شما می تواند در انتخاب نوع محصول، چگونگی برنامه ریزی برای تبلیغ محصول و همچنین مقدار زمان و منابع برای سرمایه گذاری تأثیرگذار باشد.

به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید محتوای خود را از طریق تبلیغات پولی معرفی کنید، این هزینه ای است که باید برای آن حساب باز کنید. شما باید مبلغی را که برای تبلیغ هر قطعه محتوا و یا هر خرید صرف کرده اید را با مقدار مبلغی که برای هر فروش دریافت کرده اید مقایسه کنید.

یا اگر یک وبلاگ و وب سایت دارید، مجبورید هزینه هاست آن را بپردازید. در این حالت باید مبلغی دریافت کنید که بتواند هزینه های این موارد را پوشش دهد. از این برنامه بازاریابی استفاده کنید تا محاسبه کنید که چقدر باید سرمایه گذاری کنید تا بتوانید یک برنامه بازاریابی اساسی را تهیه و اجرا کنید.

چند نکته را به یاد داشته باشید

برخی از بهترین بازاریابان امروزی، وبلاگ نویسان و سایر شخصیت های رسانه اجتماعی هستند که دنباله روهای زیادی دارند.این دسته از افراد تحت عنوان اینفلوئنسر شناخته می شوند.

در تنظیمات معمول بازاریابی پورسانتی ، کارآفرین وارد توافقی با یک شخصیت اینترنتی اثرگذار یا شخصی می شود که مایل به ارائه محصول است. بازاریابی پورسانتی این محصول را از طریق لینک ها، بنرها، تصدیق ها یا سایر محتواها ترفیع می دهند.

  شاون کالینز و فران فیور در کتاب “بازاریابی پورسانتی موفق برای بازرگانان” نوشته اند: به جای پرداخت های خرد برای لینک های وب سایت تا کسب و کار را تبلیغ کنند، بازاریابی همکاری در فروش برای هر معامله ای که ناشی از این لینک ها هستند، بایستی مورد استفاده قرار گیرند. این تنظیمات نتیجه ای برد- برد برای هر دو طرف دارد زیرا به بازاریاب کمک می کند تا مشتریان جدید کسب کند و درآمد را افزایش دهد، در حالی که افیلیت ها می توانند درآمد خلق کنند.

برنامه های بازاریابی پورسانتی از طریق توانایی جذب افرادی اثرگذار، کسانی که اثر بالاتر از متوسط بر روی حوزه خاصی دارند و می توانند فالوورهای رسانه های اجتماعی خود را تحت تأثیر قرار دهند، می توانند اثر بالاتری برای کارآفرین فراهم سازند.

 

هیچ اشکالی ندارد افیلیت ها در ازای یک ترفیع شامل قراردادن لینک ها، آگهی های بنر و اشکال مشابه تبلیغات کمیسیون دریافت کنند. بازاریابی افیلیت می تواند محصول را از طریق بازنگری ها یا تصدیق نامه ها برجسته نماید. اما کارآفرین باید مطمئن شود که توافق با افیلیت آشکارسازی مناسب برای مخاطبانش را فراهم می سازد.

نحوه کار بازاریابی افیلیت مارکتینگ/قسمت پنجم

کارآفرینان باید موارد زیر را در زمان ایجاد برنامه بازاریابی پورسانتی خود مدنظر قرار دهند:

۱- تغییرات و اشکالات ناگهانی فروشگاه آنلاین
برنامه های بازاریابی افیلیت زمانی به خوبی کار می کنند که کارآفرین فروشگاه آنلاین خود را تنظیم کرده باشد. سریع ترین راه برای اینکه کارآفرین افیلیت های ارزشمند را از دست بدهد مشکلات فنی هستند که موجب کاهش فروش و کاهش درآمد برای افیلیت ها می شود.
زیبایی برنامه افیلیتی که به خوبی توسعه یافته باشد در یکپارچگی آن با فروشگاه آنلاین است. در حالی که کارآفرین می تواند سیستم های افیلیت خانگی را توسعه دهد، وی ممکن است دریابد بهتر است گزینه های موجود را از طریق برنامه های افیلیت طرف سوم جستجو کند. باید قادر باشید فناوری را مستقر کنید تا بتوانید به افیلیت ها پاداش دهید.

۲- قیمت مناسب تعیین کنید
برنامه های بازاریابی پورسانتی درصدی از هر فروش انجام شده ناشی از فعالیت های افیلیت را پرداخت می کنند. ترافیک به یک فروشگاه آنلاین می تواند دربرگیرنده وسایل ارتباطی همانند قراردادن هایپرلینک ها یا بنر بر روی وب سایت باشد، تا مقاله های آنلاین جامعی پست شده که ویژگی ها و مزایای محصول را پوشش می دهد.

افیلیت های اثرگذار با فالوورهای آنلاین زیاد بر روی وبلاگ ها، توئیتر، فیس بوک، و اینستاگرام می توانند محصولات زیادی داشته باشند که به طور بالقوه برای ارائه شدن در اختیار آن ها قرار دارد. در این صورت، کمیسیون به ازای هر تبدیل (از بازدیدکننده سایت تا مشتری که پرداخت می کند) اهمیت دارد.
کارآفرینان بهتر است بر روی بازاریابی افیلیت برای فروش محصولات در طیف ۶۰ تا ۱۰۰ دلار تکیه داشته باشند. این قیمت بهینه است زیرا حجم قابل توجهی از فروش می تواند با کمیسیونی منطقی ایجاد شود. مبالغ دلاری کمتر درآمد اسمی افیلیت ایجاد می کنند و آیتم هایی که قیمت بالایی دارند به راحتی به فروش نمی رسند، که می تواند افیلیت را ترغیب کند ورود به توافق را نپذیرد.

---------------

بیشتر بخوانید

دلایل «سود بالا» در افیلیت مارکتینگ/بررسی قانونی بودن/قسمت دوم

---------------------------------------------------

۳- شریکی با بازار مناسب

هر افیلیتور بازار گوشه (نیچ مارکتینگ)خودش را دارد. کارآفرینان باید تنها افیلیت هایی را هدف قرار داده و با آن ها توافق کنند که درون صنعت آن ها فعالیت دارند. به عنوان مثال، کارآفرینی که ظروف و وسایل آشپزخانه می فروشد باید در پی افیلیت هایی باشد که با مالکان رستوران و غذاخوری ها، مشاوران صنعت و سایر افرادی که در حوزه های مرتبط مشارکت دارند، در ارتباط باشد. این افیلیت ها ممکن است دارای وبلاگ ها، وب سایت ها، صفحات بر روی رسانه های اجتماعی و حساب هایی باشند که بر روی آن ها درباره محصولات و خدمات، اطلاعات و لینک به اشتراک می گذارند.

کارآفرین ها که مایل به مشارکت با بازاریابان افیلیت بزرگ هستند، باید آماده استقرار توافق های تسهیم درآمد زیاد باشند. سال ها قبل برخی بازاریابان به کارآفرینان توصیه می کردند تا وبلاگ نویسان اثرگذار با تعداد فالوور زیاد را شناسایی و محصول یا سایر انواع مزایای غیرنقدی را در ازای ذکر نام آن ها یا لینک، پیشنهاد دهند. این امر برای مدتی نتیجه داد، اما دیگر چنین نیست. افراد بسیاری تصور می کنند اگر به این وبلاگ نویسان محصول رایگان بدهیم خوشحال خواهند بود. این افراد اکنون بازرگان هستند. آن ها از ارزشی که برای مشتری ایجاد می کنند مطلع بوده و خواهان پرداخت هزینه برای آن هستند.

۴- شفافیت و صداقت داشته باشید
عدم شفافیت، چه از سوی کارآفرین و چه از سوی افیلیتور، می تواند به شهرت طرف مقابل آسیب زده و منجر به نارضایتی مشتری گردد. کارآفرینان باید افیلیت ها را در مواردی تحت نظارت قرار دهند
به منظور محدود نمودن مسئولیت بالقوه کارآفرین، وی باید اطمینان حاصل کند که راهنمایی ها و آموزش های لازم برای وبلاگ نویسانش در رابطه با تضمین اینکه اظهارات آن ها صادقانه و پایدار است، فراهم می سازد. به این ترتیب کارآفرین باید وبلاگ نویسانی که به آن ها برای تبلیغ محصولات خود هزینه پرداخت می کند را تحت نظارت قرار داده و اقدامات لازم برای جلوگیری از بازنمایی فریبنده را انجام دهند.

انواع کانال‌های رایج در سیستم همکاری در فروش

اکثر بازاریابان اقدامات رایج و مشحصی را انجام می‌دهند، تا از خرید محصول تبلیغاتی موردنظرشان اطمینان حاصل نمایند. با این حال، همه بازاریابان مانند هم عمل نمی‌کنند. در حقیقت چندین روش وجود دارد که به کارگیری آنها به‌طور همزمان سبب اثربحشی کمپین فروش می‌شود.

1 - افراد اثربخش - اینفلوئنسرها :
اینفلوئنسر یک فرد است که قدرت تاثیرگذاری زیادی بر تصمیم های مربوط به خریدِ بخش عظیمی از جمعیت دارد. این شخص یک موقعیت عالی برای بدست آوردن سود در سیستم همکاری در فروش دارد. آنها دنبال کنندگان و فالوورهای چشمگیری دارند؛ بنابراین برای آنها ساده است که مصرف کنندگان را از طریق شبکه های اجتماعی، بلاگ ها و سایر راههای ارتباطی، به سایت خریدار هدایت کنند. پس از آن اینفلوئنسرها درصدی از سود حاصل از فروش محصولی که برای آن تبلیغ نموده اند را دریافت می کنند.

2 - وبلاگ‌نویسان :
استفاده از توانایی وبلاگ‌نویسان در نوشتن موضوعات کلیدی، به طوری که بتوانند در موتور جستجوی وب‌سایت‌ها بیشترین رتبه را در ارائه اطلاعات کلیدی به کاربر داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی در افزایش سودآوری فروشنده محسوب شود.
وبلاگ‌نویسان مجموعه‌ای از محصولات و خدمات را انتخاب می‌کنند، سپس به وسیله ارائه یک گزارش جامع و کامل در مورد آن محصولات، مشتری را ترغیب به بازدید ازوب سایت فروشنده می‌نمایند و از این طریق بازدید از وب سایت را افزایش می دهند. این افراد از طریق قدرت تاثیرگذاری نوشته خود فروش محصول را افزایش داده واز این طریق منتفع می‌شوند.

3 - وب‌سایت‌های تبلیغی :
وب‌سایت‌های تبلیغ‌کننده‌ای که متفاوت از سایت اصلی شرکت بوده و درموتورهای جستجو در لیست سایت‌های تبلیغ کننده و پشتیبان دسته‌بندی می‌شوند، می‌توانند مقدار قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص دهند. این سایت ها با ارایه یک محتوای متمرکز و مرتبط با محصول مورد نظر به گروه خاصی از مخاطبین، به آسانی می‌توانند سطح فروش را افزایش دهند.

4 - ایمیل کاربران :
اگرچه این روش یک روش قدیمی محسوب می‌شود، اما همچنان قدرت درآمدزایی بالای دارد. بازاریابان با استفاده از ایمیل‌های که در اختیار خود دارند، می‌توانند به ارتقای میزان فروش کمک کنند. به این صورت که در طول زمان با استفاده از استراتژی‌های مشخصی، به جمع آوری وگسترش لیست حاوی ایمیل افراد پرداخته و سپس از این آدرس‌های الکترونیکی استفاده کرده و تبلیغات خود درباره محصول را به آنها ارسال می‌کنند. البته گاهی نیز خبرنامه‌های الکترونیکی‌ای که حاوی لینک محصولات هستند را به افراد مختلف ارسال کرده و پس از فروش آنها، کارمزد دریافت می‌کنند.

5 - وب‌سایت‌های بزرگ :
این وب‌سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی جذب میلیون‌ها مخاطب را دارند و از طریق درج آگهی‌ها و تبلیغات برای مخاطبان خود، فروش محصولات را افزایش می‌دهند. این سایت‌ها نمایش بهتری از محصولات را ارائه می‌دهند که در نتیجه سبب سودآوری بیشتر بازاریاب و تولید‌کننده می‌شود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/6kd
اخبار مرتبط
بازار، بازار، بازار؛ برای اینکه از مزیت‌های همکاری در فروش بهره‌مند شوید و افراد را جذب وب‌سایت با وبلاگ‌تان کنید، تنها بر روی SEO و شبکه‌های اجتماعی تمرکز نکنید.
بازارابی پورسانتی یک روش عالی برای افزایش فروش و درآمد کسب و کارهاست؛ با استفاه از بازاریابی پورسانتی می‌توان بدون افزایش دادن هزینه ها، میزان فروش شرکت را چندین برابر کرد.
در افیلیت مارکتینگ به دلیل بالا بودن نرخ تبلیغات معمولا سود خوبی نصیب بازاریاب‌ها می‌شود و این امکان فراهم است که افراد با داشتن اینترنت و سیستم کامپیوتری به راحتی کسب درآمد کنند؛ به همین این سوال ایجاد خواهد شد که این بازاریابی دقیقا چطور موجب کسب درآمد می‌شود؟
“افیلیت مارکتینگ”(Affiliate marketing)؛ یکی از روشهای موفق فروش است که از آن، این روزها به عنوان برترین نوع فروش یاد می شود؛ به تعریفی بهتر ، افیلیت مارکتینگ نوعی بازاریابی مشارکتی اینترنتی به شمار می آید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مصطفی یوسفی
۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
1

درود بر دکتر قوچانی عزیز

اردشیر صابری
۱۴۰۱/۰۲/۲۱
5
0
1

ضمن تشکر بی نهایت از نویسنده محترم، در صورت امکان از نمونه ها مشابه خارجی که منجر به درامد بیشتر در این حوزه کاری میشه لطفا نام ببرند تا ما که در ایران زندگی میکنیم بتونیم وارد این بیزینس بشیم.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید