صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۰
کد خبر: 10803
گزارشگر: 306
۴۷۸
۰
۰
۱
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی

کارآمدی علم نافع و کاربردی در زمینه علوم پایه و طبیعی

کارآمدی علم نافع و کاربردی در زمینه علوم پایه و طبیعی
یزد - معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود به دانشگاه آزاد یزد در نشست با مدیران و اساتید گروه های آموزشی رشته‌های علوم انسانی و هنر و معماری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، علم نافع و کاربردی را در زمینه علوم پایه و طبیعی کارآمد دانست و گفت: این کارآمدی نشانه وجود حکمت یعنی همان دانش عقلانی نافع است که مردم از آن استفاده می‌کنند
آسیانیوز  / یزد  ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه فرایند علوم انسانی را همچون علوم پایه و کارآمدی آن برای مردم مهم توصیف کرد و افزود: اگر آن کارآمدی علوم پایه را در علوم انسانی نداریم به خاطر کم توجهی به آن است در حالی که همه علوم پیوندی با فلسفه دارند.
 
وی  با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این سند دارای اهدافی بلند مدتی از جمله «ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی»، « ارتقای تربیت اخلاقی معنوی و هویتی»، « ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله»، « توسعه فناوری نوآوری و کارآفرینی»، « ارتقای جایگاه بین المللی و الهام بخشی»، « پیشرفت علمی، مرجعیت ساز و تمدن آفرین»، «فعالیت منسجم و هم افزایی شبکه ای»، «تحول و فرهنگ سازمانی و فرهنگ کار و به نتیجه رساندن»، « دستیابی به سازمان یادگیرنده» و «بهره وری و پایداری اقتصادی» است.
 
دکتر خسروپناه در خصوص «ارتقای تربیت اخلاقی معنوی و هویتی» تأکید کرد: باید در جامعه دانشگاهی در بحث تربیت اجتماعی بکوشیم و حضور دانشجویان نباید در کلاس درس نامتعارف باشد.
 
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص «ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسأله» به عنوان یکی از اهداف سند تحول گفت: پایان نامه های دانشجویان باید به سمت حل مسأله کشور هدایت شوند. 
 
دکتر خسروپناه خاطرنشان کرد: رشته های دانشگاهی باید به جایگاه بین المللی و الهام بخشی ارتقا پیدا کنند و در سطح بین المللی نیز جایگاه قابل قبولی داشته باشند. دانشگاه های امروز دیگر رشته محور نیستند، بلکه موضوع محور و مقوله محور شده اند.  
 
وی تأکید کرد: در حالی که به دنبال تحول و احیای دانشگاه اسلامی هستیم،  ولی می بینیم که همه توصیه های رهبر انقلاب اسلامی در زمینه تولید علم را، دانشگاه های دنیا اجرا می کنند.
 
لازم به ذکر است دکتر خسروپناه در حاشیه این نشست از نگارخانه دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و مجموعه آثار نقاشی استاد درخشن از اعضای هیأت علمی این دانشکده بازدید کرد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

کارآمدی علم نافع و کاربردی در زمینه علوم پایه و طبیعی  ,حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی

https://www.asianews.ir/u/7dj
اخبار مرتبط
یزد - رییس تربیت بدنی دانشگاه آزاد گفت، مسابقه های تنیس روی میز کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش بانوان با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید
یزد - توسط دکتر مهران فاطمی استاندار لوح تقدیر به دکتر دهقانی اشکذری ریاست دانشگاه آزاد یزد اهداء شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید