صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۶
کد خبر: 10889
گزارشگر: 2
۱۷۵۷
۰
۰
۵
پرشیا گاز آسیا

همه چیز در خصوص کپسول گاز و کپسول اکسیژن و تانک ازت

همه چیز در خصوص کپسول گاز و کپسول اکسیژن و تانک ازت
برای خرید انوع کپسول های گازی و تانک های ازت با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت ها، با مرکز فروش سایت پرشیا گاز آسیا تماس بگیرید.

کپسول گاز یا سیلندر گاز یک محفظه یا تانکر ایمن است که انواع گاز را در آن محبوس می‌کنند. این می‌تواند شامل انواع کپسول باشد که انواع گاز در آن برای مدت‌های کوتاه و طولانی نگهداری می‌شوند. یکی از انواع سیلندر گاز که گاز پروپان در آن نگهداری می‌شوند کپسول یا سیلندر گاز خانگی است. این دسته از سیلندرها به دلیل اینکه برای استفاده عموم تولید و عرضه می‌شوند تولید آن‌ها در استانداردهای سطوح بسیار بالا و در بالاترین کیفیت است. از همین جهت برندهای زیادی وجود ندارد که این نوع سیلندرها را وارد بازار کنند و در داخل کشور تقریباً سه برند وجود دارد که این کپسول‌ها را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند. قطعاً سه برند پرسی، ایران گاز و بوتان نامدارترین برندهایی هستند که محصولات تولیدی آن‌ها در سراسر کشور مشاهده می‌شود. برای اینکه قادر باشید این کپسول‌ها را به‌صورت عمده و تکی خریداری نمایید لازم است تا که با فروشگاه‌های معتبر وارد معامله شوید و نیاز خود را از این مجموعه‌ها خریداری نمایید. البته لازم نیست فروشگاه صرفاً حقیقی باشد و می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین که دارای سابقه بالایی هستند و نامشان آشنا است خرید خود را انجام دهید. در ادامه با تیم آموزشی پرشیا گاز آسیا همراه باشید تا که در رابطه با انواع کپسول گاز ، قیمت کپسول گاز بوتان دست دوم ، کپسول گاز بوتان و کپسول گاز پرسی صحبت کنیم.

 

پرشیا گاز آسیا مرکز فروش انواع کپسول گاز

 

پرشیا گاز آسیا یکی از مراکز فروش سیلندر گاز است که می‌توانید انواع کپسول گاز بوتان و همچنین کپسول گاز پرسی را از این مرکز خریداری نمایید. در حقیقت فروشگاه پرشیا گاز آسیا هم دارای فروشگاه در سطح شهر است و هم فروشگاه آنلاین که شرایط را برای تمامی مشتریان عزیز فراهم کرده تا یک خرید مطمئن و بی‌نقص را داشته باشند. البته که خرید آنلاین دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا است و این محصولات و بسیاری از تجهیزات در این دسته را می‌توانید از این مجموعه خریداری نمایید. پرشیا گاز آسیا دارای سابقه طولانی در فروش عمده انواع سیلندرهای گاز و انواع تجهیزات برش‌کاری و جوش‌کاری است شما قادر هستید تا انواع این تجهیزات را با برندهای اصلی با ضمانت اصالت و سلامت محصول از همین فروشگاه خریداری نمایید. دقت داشته باشید که این فروشگاه هم دارای فروش عمده و هم تکی است و به دلیل اینکه بازار ارز دارای نوساناتی است لازم است تا که پیش از خرید هر یک از تجهیزات مورد نیاز خود با پشتیبانی پرشیا گاز آسیا تماس بگیرید و استعلام موجودی و قیمت را بگیرید.

 

مقایسه کپسول گاز بوتان و کپسول گاز پرسی

 

اگر به دنبال مقایسه کپسول گاز پرسی با کپسول گاز بوتان هستید باید بگوییم تفاوت در این دو کپسول زیاد نیست اما همین تفاوت‌هایی که وجود دارد باعث شده تا که هر کس یک برند را انتخاب کند. دقت داشته باشید دو تفاوت در این دو برند مشهور وجود دارد که یک مورد در خروجی سیلندر است که کپسول گاز بوتان توپیچ و کپسول گاز پرسی روپیچ است که همین تفاوت باعث شده تا که تجهیزاتی که باید به این دو کپسول متصل شوند دارای نحوه اتصال متفاوتی باشند. این به این معنی است که اگر قصد اتصال به یک اجاق‌گاز را داشته باشید می‌بایست اتصال مخصوص همان کپسول را داشته باشید.
تفاوت دیگر در دو نوع پرسی و بوتان این است که این دو مدل دارای دسته متفاوت برای حمل هستند که این تفاوت صرفاً در حمل است و برای کاربرد هیچ تفاوتی ندارد. البته که این دسته برای هردوی آن‌ها یک کاربرد ویژه دارد که در زمان حمل درصورتی‌که دچار حادثه شد از خروجی سیلندر محافظت کند تا در اثر ضربه مشکلی پیش نیاید. اگر این دسته وجود نداشته باشد می‌تواند با یک ضربه خطرات غیرقابل جبرانی افراد نزدیک به سیلندر را تهدید کند.
این دو سیلندر دارای طراحی تقریباً یکسانی با یکدیگر هستند و اگر شما فروشنده هستید و این سیلندرها را به فروش می‌رسانید لازم است تا که هر دو برند را داشته باشید تا قادر به تأمین نیاز اغلب مشتریان خود باشید. این را نیز در نظر داشته باشید که این دو برند مشهور از پرفروش‌ترین انواع کپسول در کشور محسوب می‌شوند.

 

خرید کپسول گاز پرسی و کپسول گاز بوتان به صورت آنلاین

 

از پرفروش‌ترین انواع کپسول گاز در کشور می‌توان به دو مدل کپسول گاز پرسی و همچنین کپسول گاز بوتان اشاره داشت که در مواقعی که گاز شهری در دسترس نیست و یا از آن محروم هستند از این کپسول‌ها یا سیلندرها استفاده می‌کنند. اما نحوه خرید تکی و عمده این محصولات بسیار مهم است که از کجا و به چه صورت خریداری شود؟ آیا خرید اینترنتی این محصولات می‌تواند انتخاب خوبی باشد یا خیر؟ آیا این اقدام نتیجه خوبی در بر خواهد داشت یا خیر؟ البته که انتخاب فروشگاه تأثیرگذارترین مورد در این نوع خرید است و باید در انتخاب آن همه چیز را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن‌ترین فروشگاه را برای این خرید انتخاب کنید.
چندین نکته در رابطه با خرید این کپسول‌ها به صورت اینترنتی بیان خواهیم کرد که شما خریدی موفق داشته باشید و با توجه به اصول چنین خریدی را انجام دهید. هر نکته که در ادامه بیان می‌شود می‌تواند به شما کمک کند تا یک خرید ایده آل داشته باشید و به نتیجه بسیار خوبی برسید.

کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری

 

کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری دارای استاندارد ISO 9809 است که به منظور بازرسی از انباره و مخازن اصلی کپسول اکسیژن صورت می گیرد و دلیل این بازرسی ها را کسب اطمینان از سلامت کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر در زمانی است که این محصول تحت بار فشاری بالا قرار می گیرد تا از نبود درز در نقاط مختلف آن اطمینان حاصل شود.
ظاهرکپسول اکسیژن ۵۰ لیتر تقریبا بی شباهت به سایر محصولات با گنجایش و حجم کمتر است و در رنگ های خاصی به مشتریان ارائه می شود، لازم به ذکر است که تعیین رنگ کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر توسط کارشناسان مربوطه صورت می گیرد
و این در حالی است که هرگونه تغیر رنگ و علایم یا نشانه ها می تواند خطرات و خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. رعایت نکات ایمنی مربوط به رنگ و نشانه های حک شده بر روی کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر را در ادامه و در قسمت نکات ایمنی مربوطه مطالعه خواهید کرد.
وزن کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر با توجه به استاندارد های بین المللی می باشد و تقریبا بین ۵۵ تا ۶۰ کیلو گرم متغیر است، دلیل تغیرات مذکور را می توان بی شک مربوط استفاده از عناصر مختلف در ساخت آن معرفی کرد؛ چرا که در برخی موارد با استفاده از ورق های آهنی، فولاد و چدن کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر ساخته خواهند شد.
استفاده از تجهیزات جانبی در زمان ساخت کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر به موارد مصرف و کاربرد آن بستگی دارد. همان طور که پیش تر عنوان شد، از کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر به علت ظرفیت بالا و گنجایش و حجم آن بیشتر در عملیات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن در طب و پزشکی به ندرت اتفاق میافتد.

با توجه به مطالب عنوان شده می توان اجزای اصلی تشکیل دهنده یک کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر را این گونه عنوان کرد:

انباره بخش اصلی تشکیل دهنده کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری: این قسمتی است که به شکل استوانه ای می باشد و به انبار مخزن معروف است که در بردارنده محتویات و اکسیژن موجود می باشد.
این بخش از جنس فولاد است و تقریبا تمام فشار کاری موجود بر روی این قسمت اعمال می گردد، به علاوه تست فشار مذکور به منظور کسب اطمینان از سلامت کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر نیز از این قسمت دریافت خواهد شد.
یکی دیگر از مهم ترین اجزای سازنده کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر، فشار سنج می باشد که به منظور اطلاع از گاز درون کپسول بر روی این محصول تعبیه می شود. لازم به ذکر است که وجود این بخش در ساخت کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر یک نیاز ضروری و حیاتی می باشد؛ چرا که با استفاده از فشار سنج می توان فشار کاری اکسیژن را مشخص کرد.
شیر تنظیم کننده خودکار یکی دیگر از تجهیزات و قطعات مهمی است که به منظور تنظیم فشار گاز داخل کپسول مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه به نحوی نقش تنظیم کننده و یا به عبارتی کاهش دهنده فشار گاز درون کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر را پیش از رسیدن به فشار سنج بر عهده دارد. این قسمت از کپسول با تنظيم فشار گاز، از انتقال فشار بیش از حد نیاز جلوگیری می کند و به نحوی مانع از بروز برخی اختلالات می شود.
یکی دیگر از قطعاتی که در کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر نقش سنجش را بر عهده دارد، جریان سنج است که به نحوی نمایش دهنده میزان اکسیژن خارج شده است. این قطعه حجم اکسیژن خروجی را بر حسب لیتر در دقیقه نشان می دهد و با استفاده از آن می توان حجم اکسیژن مصرفی را محاسبه کرد، به علاوه می توان با محاسباتی دقیق تر به میزان اکسیژن باقی مانده نیز دست پیدا کرد.

 

• استفاده از کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری چه مزایایی را به دنبال دارد؟

 

با توجه به مشخصات فنی و اجزای سازنده کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر می توان گفت: استفاده از این محصول مزایای بسیاری دارد، از جمله فواید به کارگیری این کپسول می توان به گنجایش و ظرفیت آن اشاره کرد، ظرفیت بالای کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری این امکان را فراهم می کند که بدون ترس از اتمام گاز اکسیژن موجود در انباره آن، با خیال راحت برخی امورات را انجام داد.
همانطور که چند بار عنوان کردیم، به ندرت از کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر در امورات طب و پزشکی استفاده می شود و این موارد در شرایط خاص و در مناطقی که نیاز به حجم زیادی از اکسیژن می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند؛ البته توجه داشته باشید که بیشترین استفاده از کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری در صنعت می باشد.
با توجه به مزیت های عنوان شده باید گفت: نکات مذکور به نحوی بر قیمت نهایی کپسول اکسیژن ۵۰ لیتر تاثیر مستقیم دارد. استفاده از امکانات و تجهیزات با کیفیت و مرغوب در ساخت کپسول های مذکور، به علاوه عبور از تست فشار و دارا بودن استاندارد ISO 9809 را می توان به عنوان یک عامل اصلی که منجر به افزایش قیمت کپسول اکسیژن 50 لیتر نسبت به سایر محصولات با گنجایش و حجم کمتر شده است، دانست.

تانک ازت

تانک ازت چیست؟

 

تانک ازت در حقیقت محفظه‌ ای جهت نگهداری ازت یا همان نیتروژن مایع است. تانک نیتروژن کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف و آزمایشگاه‌ های بالینی و تحقیقاتی در دانشگاه ها دارد. به طور کلی می توان گفت که از این تانک های نیتروژنی برای ایجاد برودت (سرما) و منجمد کردن مواد و وسایل مختلف استفاده می ‌شود. برای خرید انوع کپسول های گازی و تانک های ازت با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت ها، با مرکز فروش سایت پرشیا گاز آسیا تماس بگیرید .
قبل از پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که نیتروژن گازی بی‌ بو و بی رنگ است که تقریباً ۷۸ درصد از گاز های اتمسفر و هوای اطراف ما را به خود اختصاص داده است. ولی نیتروژن در حالت های غیر گازی یعنی مثلا نیتروژن مایع غالباً در ستون‌ های تقطیر جز به جز هوا شکل می گیرد و استخراج می‌ شود. نیتروژن مایع دمایی حدود منفی ۱۹۶ درجه سانتی گراد دارد و تقریباْ ۷۰۰ برابر فشرده‌ تر از نیتروژن گازی است. این تانک در واقع محلی برای ذخیره و نگهداری نیتروژن مایع است. ساختار این تانک‌ های ذخیره ای نیتروژن به گونه ‌ای طراحی شده است که هیچ تبادل دمایی ( خروج گرما ) با محیط بیرون نداشته باشد، پس بر همین اساس دمای نیتروژن مایع درون تانک ثابت می‌ ماند. غالباً به همین دلیل از تانک‌ های نیتروژن مایع برای منجمد و فریز کردن مواد مختلف، نگهداری آن‌ ها به مدت طولانی و یا حتی انتقال آن‌ها در مسیر های مختلف کوتاه و بلند استفاده می‌ شود. به همین خاطر ممکن است به تانک های ازت گاهی فریزر آزمایشگاهی نیز گفته شود. مخازن نگهداری ازت یا همان نیتروژن مایع در اندازه‌ های مختلفی با حجم‌ های کمی مثل ۳ لیتری تا حجم های بالاتری مثل ۶۵ لیتر برای مصارف مختلف آزمایشگاهی، و در حجم‌های خیلی بالاتر برای مصارف صنعتی در بازار موجود هستند. این تانک ها معمولاً در برابر خوردگی و آسیب دیدگی های ناشی از ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند. در حقیقت کلیت کاربرد های این تانک براین اساس است که محفظه تانک به صورت دو جداره طراحی شده است، در داخل بدنه تانک حالت کاملاً خلا و عایقی موجود است. البته فراموش نکنید که عمر تانک‌ های ازت معمولاً از ۱۰ سال فرا تر نمی رود و نباید بیش از این زمان برای نگهداری نیتروژن مایع از آن‌ ها استفاده کرد.

 

کاربرد های مختلف تانک ازت چیست؟

 

با توجه به ویژگی‌ هایی که تا اینجا از انواع مختلف مخازن نیتروژن مایع گفته شد، می‌توان گفت که اصلی ترین کاربرد این تانک به عنوان مبرد در صنایع مختلف و فعالیت‌ های آزمایشگاهی متنوع است. از محتویات درون تانک های ازت معمولاً در پزشکی برای بی‌حس کردن موضعی بافت در محل مورد نظر استفاده می شود. از ازت مایعی که درون تانک های ازت است در صنایع غذایی برای حمل و نقل مواد غذایی استفاده می‌ شود. در بیمارستان های نیز از تانک‌ های نیتروژن مایع اغلب برای نگهداری سلول‌ ها، بافت‌ ها و اعضای اهدایی برای پیوند استفاده می شود. در مراکز درمان بیماری هایی مثل ناباوری نیز برای نگهداری اسپرم زنده، تخمک زنده و نطفه تشکیل شده از محتویات درون تانک‌ های ازت استفاده می‌شود. همچنین همانطور که قبل تر هم ذکر شد از تانک های نیتروژن مایع در صنایع مختلفی برای ایجاد برودت و سرما در راکتورها و جلوگیری از افزایش دما در بخش‌های مختلف سیستم ها استفاده می‌ شود.

 

در هنگام کار کردن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

 

همان طور که در مطالب قسمت های بالاتر هم اشاره شد، محیط درونی تانک های ازت بسیار سرد است و دمای آن در حدود ۱۹۶- درجه سانتی گراد است. توجه کنید که زمانی که درب تانک نیتروژن مایع باز می‌ شود، ازت مایع در مجاورت و برخورد با هوا ی گرم تر از خودش با سرعت خیلی بالایی تبخیر شده و گاز بسیار سردی تولید می کند که در اثر برخورد با پوست بدن، می تواند آن را به سرعت خیلی بالایی منجمد کند و آسیب‌ ها و صدمات خیلی جدی را برای فرد به وجود بیاورد. از این رو توجه کنید که در هنگام کار کردن با تانک های نیتروژن مایع، پوششی کاملاً ایمن را انتخاب کنید که گاز نیتروژن بسیار سرد خارج شده از تانک با پوست بدن شما، اصلاً برخوردی نداشته باشد. برای خرید انوع کپسول های گازی و تانک های ازت با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت ها، با مرکز فروش سایت پرشیا گاز آسیا تماس بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/7fv
اخبار مرتبط
یزد - اولین مرحله سهمیه نفت سفید خانوارهای فاقد گاز طبیعی استان در سال جدید اعلام شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید