صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۳
کد خبر: 12170
گزارشگر: 306
۵۳۷
۰
۰
۱
رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی استان یزد خبر داد

برگزاری 1622 مورد مراسم ملی و مذهبی در سطح فرماندهی انتظامی استان

برگزاری 1622 مورد مراسم ملی و مذهبی در سطح فرماندهی انتظامی استان
یزد - رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶۲۲ مورد مراسم ملی و مذهبی در سطح فرماندهی انتظامی استان برگزار شده است

آسیانیوز / یزد ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی زارع به مناسبت هفته فراجا در جمع اصحاب رسانه در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات پلیس در تراز انقلاب اسلامی افزود : 365 جلسه روایتگری در قالب بهره‌مندی از پیشکسوتان دفاع مقدس انجام که شامل سطح فرماندهی استان می‌شود

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با تشریح فعالیت‌های معاونت تربیت و آموزش نیز با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش ترجمه و مفاهیم، تفسیر و حفظ آیات کاربردی پلیس در تراز انقلاب اسلامی گفت: دوره تربیت «آموزش یار قرآن» ویژه کارکنان وظیفه نیز از دیگر اقدامات است که در این قالب کارکنان در شهر مقدس قم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ارائه آموزش چهره به چهره حفظ قرآن در سطح استان را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: این آموزش‌ها در دوران شیوع کرونا به صورت تلفنی و مجازی ارائه شده است.

زارع برگزاری دوره‌های طرح ولایت در قم، اعزام خانوادگی به عتبات عالیات، برگزاری جلسات مشاوره دینی، تجلیل از نخبگان علمی و قرآنی و ...، برگزاری جلسات کتابخوانی بین خانواده کارکنان و برگزاری مسابقه، غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، برگزاری جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان، تکریم ۱۵ نفر از پیشکسوتان به مناسبت هفته دفاع مقدس و... را از دیگر اقدامات برشمرد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به برنامه‌های هفته فراجا نیز گفت: غبارروبی گلزارشهدا، صبحگاه مشترک، دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان، سخنرانی فرماندهی انتظامی در نمازجمعه، تجلیل از خانواده‌های کارکنان، دیدار با خانواده شهدا، خاطره‌گویی دفاع مقدس، محفل انس با قرآن کریم، سرکشی از خانواده کارکنانی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده‌اند، اعزام روحانیون فراجا به مدارس، اعزام خانواده‌ها به شهر کرمان به جهت زیارت سردار دلها و ... از برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرایی می‌شود.

زارع، از برگزاری اردوهای جهادی کارکنان در مناطق محروم خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۱۳۶ متر دیوارنویسی از جملات و احادیث برگزیده ائمه اطهار(ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب در سطح استان انجام شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد تهیه و تدوین ۲۴۰۰ مورد فیلم و کلیپ فرهنگی متناسب با موضوعات روز و نمایش به مناسبت‌های مختلف، برگزاری ۹۴۱۰ مورد نمازجماعت و ارائه مباحث مسائل روز متناسب با اقتضای استان از دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد. رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به جایگاه و منزلت نماز از برگزاری جلسات مشترک در راستای بررسی مشکلات و رفع نواقص در زمینه نمازخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: از دیگر وظایفی که به بخش عقیدتی سیاسی انتظامی قرار داده شده، بازدید از خانواده شهدا است که در این زمینه تاکنون ۳۷۶ مورد بازدید از خانواده شهدا و ۱۶۸ مورد از خانواده جانبازان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که در معاونت سیاسی انجام می‌شود، تبیین و هدایت سیاسی است و در این زمینه جلسات پاسخگویی به شبهات ویژه کارکنان نیروهای مسلح با حضور کارشناسان کشوری و گروه‌های مرجع و افراد ذی نفوذ استان برگزار می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد نمایش و تحلیل فیلم با محوریت تبیین ارزش‌های انقلاب و پلیس در تراز انقلاب اسلامی، کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌های کارکنان در قالب طرح «اسوه‌های هدایت» با حضور کارشناسان سیاسی، برگزاری میزگرد تخصصی پاسخگویی به سؤالات و شبهات سیاسی ویژه پرسنل و کارکنان انتظامی و ... را از دیگر اقدامات برشمرد.

زارع با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم گفت: تاکنون ۵۱ محفل انس با قرآن در سطح استان برگزار شده و امروز نیز به مناسبت هفته فراجا محفل انس با قرآن با حضور سید محمد حسینی‌پور، قاری مطرح کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای رزمایش مؤمنانه گفت: در دوران شیوع کرونا و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، نیروی انتظامی نیز در ۶ مرحله با اعتباری بالغ بر ۱۶۴ میلیون تومان به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین کارکنان و نیازمندان اطراف کلانتری‌ها اقدام کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد تهیه و تدوین و پخش سرود با استفاده از ظرفیت داخلی و آموزش این افراد با دعوت از مربیان مجرب، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی ویژه کارکنان وظیفه، برگزاری کارگاه ترویج سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان وظیفه را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سالانه قرآن کریم در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ، درک مفاهیم، و نکات تفسیر بیان کرد: این مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار و ۳۶۰ نفر شرکت کردند و برگزیدگان به مسابقات کشوری معرفی شدند.

زارع کسب رتبه اول مسابقات قرآن سربازان نیروهای مسلح توسط سرباز یزدی در رشته قرائت را یادآور شد و گفت: همچنین مسابقات قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان برگزار و ۱۴۸ نفر از اعضای خانواده کارکنان انتظامی استان شرکت کردند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

برگزاری 1622 مورد مراسم ملی و مذهبی در سطح فرماندهی انتظامی استان ،  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی زارع رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/8f1
اخبار مرتبط
یزد - عاملان شرارت و ناامنی دستگیر شدند
یزد - جانشین فرمانده انتظامی شهرستان از کشف 21 دستگاه موتورسیکلت سرقتی در شهرستان یزد خبر داد
​ یزد - رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان از پلمب 6 بنگاه اتومبیل در شهر یزد خبر داد
یزد - فرمانده انتظامی استان یزد با تبریک روز خبرنگار از خبرنگاران پلیس تقدیر نمود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید