صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۷
کد خبر: 13299
گزارشگر: 2
۷۸۳
۰
۰
۲
چرخ وفلک عمومی و چرخ و فلک افقی

چرخ و فلک پارک را از کجا بخریم؟

چرخ و فلک پارک را از کجا بخریم؟
نکاتی در رابطه با اینکه چرخ و فلک را از کجا می توان خرید ما را بر این داشت که به بررسی مشخصات تخصصی و فنی چرخ و فلک های مختلف بپردازیم و ببینیم که کدام سازندگان به این معیارها و المان های موجود توجه بیشتری داشته و پرداخته اند.

به طور کلی چرخ و فلک ها به دودسته تقسیم می شوند که عبارتند از چرخ وفلک عمومی و چرخ و فلک افقی.
چرخ و فلک افقی: وسیله ای که در پارک ها و شهربازی ها قرار می گیرد و انواع مختلفی دارد. نوع ساده آن دارای تعدادی صندلی برای نشستن است و با نیروی خود آنها شروع به چرخیدن می کند ولی نوع دیگری از آنها دارای صندلی های شبیه اسب می باشد و با نیروی برق کار میکند.
چرخ و فلک عمودی: وسیله ای است که به شکل یک چرخ عمودی بزرگ که دارای تعدادی کابین است و افراد را حمل می کند و این کابین ها به یکدیگر متصل هستند. از این وسیله برای مشاهده مناظر و مناطق گردشگری شهربازی ها استفاده می شود که در حال حاظر بزرگترین آنها چرخ و فلکی در لاس وگاس با ارتفاع ۱۶۷/۶ است .
نکاتی در رابطه با اینکه چرخ و فلک را از کجا می توان خرید ما را بر این داشت که به بررسی مشخصات تخصصی و فنی چرخ و فلک های مختلف بپردازیم و ببینیم که کدام سازندگان به این معیارها و المان های موجود توجه بیشتری داشته و پرداخته اند.
سیستم های محرکه چرخ و فلک ها معمولا به صورت موتور گیربوکس هیدرولیک است که نحوه نیروی محرکه دستگاه هایی که ارتفاع ۲۴ تا ۳۰ متری دارند به این صورت است که با ۴ نیروی محرکه از ۴ عدد بازوهای کناری استفاده می شود و در دستگاه هایی که ارتفاع کمتری دارند به حالت ضربدری از ۲ عدد نیروی محرکه استفاده می شود.
معمولا چرخ و فلک در جهان به ۴ تا ۵ شکل مختلف ساخته می شوند که جدیدترینشان به چرخ و فلک کابلی معروف هستند که به جای بازوهای پروفیل و یا لوله از سیم بوکسل استفاده می شود به نوع دیگری از آنها چرخ و فلک فضایی گفته می شود که از لوله در ساخت آنها استفاده شده است.
کیفیت بالا و گارانتی و خدمات پس از فروش بلندمدت در کوتاه ترین زمان ممکن به فعالان در این زمینه و همچنین فراهم نمودن استانداردهای لازم از طرف سازندگان از جمله عواملی هستند که متقاعدمان می کند که چرخ و فلک پارک را از کجا می توان خرید.
فروش انواع چرخ و فلک های شهربازی در ارتفاع ۱۶ متری، ۲۴ متری، ۳۰ متری، ۵۰ متری، ۶۰ متری و بیشتر در سایت تفریح سازان انجام می شود. معمولا چرخ و فلک از همه تجهیزات موجود در پارک ها سنگین ترند و قیمت های متنوعی دارند علاوه بر چرخ و فلک تمامی وسایل شهربازی تولید می شود و به صورت عمده و صادرات به فروش می رسد.

 

چه عواملی بر قیمت چرخ و فلک پارک اثر می گذارد؟

 

چرخ و فلک های پارک قیمت زیادی ندارند و این دستگاه ها در ارتفاع عای متفاوتی تولید می شوند. معمولا قیمت چرخ و فلک با توجه به میزان ارتفاع آن متفاوت است. قیمت چرخ و فلک خانه بازی به عوامل گوناگونی مانند مواد اولیه به کار رفته در تولید این دستگاه ها بستگی دارد. مثلا هرچه میزان کیفیت آهن ها و متریال های موجود در تولید این تجهیزات بهتر باشد معمولا قیمت بالاتری دارند. در سایت تفریح سازان‌ لیست قیمت انواع چرخ و فلک قابل دریافت است.
اهمیت بالای امنیت عموم مردم در این گونه دستگاه ها و داشتن تاییدیه برای اینکه تمامی چرخ های چرخ و فلک به صورت استاندارد کار می کنند و دارای خدمات پس از فروش می باشد از جمله المان هایی است که ما را متقاعد می سازد که از به این جمله که چرخ و فلک را از کجا می توان خرید بتوانیم به راحتی پاسخ دهیم.
این تجهیزات که از دسته دستگاههای سنگین در شهربازی ها تلقی می شوند به صورت عمده به کشورهای دیگر صادرات می شوند.

 

لطفا خرید چرخ و فلک را از شرکت های معتبر انجام دهید

چرخ و فلک فلزی زمینی

پس این مهم است که بدانیم که چرخ و فلک را از کجا می توان خرید و تعداد بسیار زیادی از پارک ها و شهربازی ها چرخ و فلک دارند. این تجهیزات جزو وسایل پر طرفدار و محبوب در سراسر جهان می باشد. به علت طرفداران بسیار زیادی که دارد در اکثر شهربازی های ملی و بین المللی یافته می شود و حتی شهربازی های تازه تاسیس هم اقدام به خرید چرخ و فلک می کنند.
بهتر است از شرکت های معتبری که دارای محصولاتی با ضمانت ساخت تولید می باشند و همچنین محصولات با کیفیتی ارائه می دهند خرید کنید.

 

از دیگر تجهیزات موجود در شهربازی ها و خانه ها یی بازی سرسره بادی است.

 

معمولا به سرسره های بادی قلعه بادی و یا قصر بادی نیز گفته می شود. به خاطر رنگ بندی های زیبا و ارتفاع زیادی که معمولا دارند از وسایل جذاب در شهربازی ها البته در کنار استخر توپ و ترامپولین بادی برای کودکان می باشند. بنابراین خرید سرسره بادی با قیمت مناسب حسن بزرگی است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
سرسره های بادی از لحاظ ابعادی به دو دسته سرسره بادی خانگی و سرسره بادی پارکی تقسبم بندی می شوند.
سرسره بادی خانگی در محیط های کوچک خانگی به کار می روند و مخاطبان آن در رده سنی بین ۳ تا ۶ سال هستند و سرسره بادی پارکی در ابعاد بزرگی ساخته می شود و در محیطهای باز مانند پارک ها و شهربازی ها و ... استفاده می شود و به دلیل ابعاد بزرگی که دارد مخاطبان آن در رده سنی بین ۸ تا ۱۴ سال و حتی گروه های سنی بالاتر قرار دارند. معمولا سرسره های بادی دارای گنجایش بین ۶ تا ۱۴ نفر هستند و متغیر است.
قیمت قصر بادی شهربازی با توجه به جنس به کار رفته در الیاف پارچه و ابعاد سرسره تعریف می شود. قیمت سرسره بادی دست دوم باتوجه به میزان کارکرد و عمر سرسره قیمت گذاری می شود.
در کنار همه این تجهیزات شهربازی ها و وسایل پارک اگر با توجه به فرهنگ شهروندان و هویت آنها به منظور زیباسازی شهر اقدام به تعبیه مبلمان های شهری شود ایده ای بسیار عالی به نظر می رسد.
مبلمان شهری به نیمکتهای شهری، ایستگهاههای اتوبوس و وسایل ورزشی پارکی گفته می شوند که شهر را برای زندگی راحت تر می کنند. در حقیقت به تمام وسایل رفاهی، ارتباطی، تزیینی، هنری و ... که وجوه منظمی را به شهر ببخشند و از تجمع شهروندان در یک نقطه جلوگیری می کنند مبلمان شهری گفته می شود. معمولا در میادین اصلی شهر، مرکز شهرها، پارک ها و تزیینات خیابان ها استفاده می شوند. در طراحی این تجهیزات باید از المایی بهره برد از جمله اینکه که مبلمان های شهری هویت مند باشند، از لحاظ بصری زیبا باشند و دیگر اینکه کاربردی باشند.

 

نتیجه گیری

 

به طور کلی هر وسیله و تجهیزاتی در پارک ها و شهربازی ها اعم از چرخ و فلک ها و سرسره های بادی و حتی مبلمان های شهری و ... که در سلامت روانی و فیزیکی عموم در تمامی رده های سنی از کودک گرفته تا بزرگسال بتواند تاثیری ایجاد کند و هم چنین بتواند در فرهنگ سازی و ایجاد محیط آرامش بخش و کم تنش برای رفاه حال شهروندان تاثیر مثبتی ایجاد کند، حرکت و ایده ای بسیار جذاب است به گونه ای که حتی می تواند علاوه بر همه این موارد ذکر شده در جذب توریست و درآمدزایی بیشتر نیز کمک کند.

https://www.asianews.ir/u/99t
اخبار مرتبط
یزد - عضو شورای اسلامی شهر به ظرفیت بسیار خوبی که ساختمان‌های کارخانه جنوب یزد دارد گفت: پیشنهاد شده است بخشی از سالن‌های این کارخانه به عنوان شهربازی سرپوشیده در یزد مورد استفاده قرار گیرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید