صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۹
کد خبر: 13411
گزارشگر: 306
۳۳۷
۰
۰
۱

لزوم تغییر رویکرد توسعه صنعتی شهرستان اردکان

لزوم تغییر رویکرد توسعه صنعتی  شهرستان اردکان
یزد - فرماندار شهرستان اردکان بر لزوم تغییر رویکرد توسعه صنعتی این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: برای حل معضل آلودگی هوا، نواقص ، درموانع و مشکلاتی که پیش روی شهرستان است راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت دیده می شود
آسیانیوز / یزد ؛ حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اردکان  شهری با گذشته ای فرهنگی ، مذهبی با تمدن بسیار عالی در کویر ایران مرکزی است که در سال های اخیر دچار تغییرات زیادی شده و به شهری صنعتی، بزرگ و مطرح تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: صنعتی شدن اردکان هرچند منافع مادی زیادی داشته اما، تبعات خاص خود در حوزه های مختلف را ب همراه داشته است چه آن که به واسطه مهاجرت اقوام مختلف با فرهنگ ها و خرده فرهنگ های متفاوت دچار آسیب های اجتماعی متعددی شده است. 
فرماندار اردکان با بیان اینکه تشکیل کارگروه تدوین سند چشم انداز شهرستان بر اساس سند آمایش اولویت اول فرمانداری است  تاکید کرد: با توجه به ظرفیت ها و مشکلات موجود در شهرستان صنعتی اردکان در این سند سیمای روشنی از موقعیت آینده شهرستان در حوزه‌های صنعت، معدن ، توسعه ، اشتغال ، کارآفرینی ، دانش، آموزش و فرهنگ ترسیم می شودو  برای حل معضل آلودگی هوا، نواقص ، موانع و مشکلاتی که پیش روی شهرستان است راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت دیده می شود.
سبزواری بر لزوم تبدیل صنایع آلاینده شهرستان به صنایع پاک و غیرالاینده تاکید کرد و افزود: در سند چشم انداز شهرستان توسعه صنایع گردشگری و غذایی به عنوان صنایع پاک در نظر گرفته شده است و هم اکنون نیز بخشی از عوارض معادن برای توسعه صنعت گردشگری و میراث فرهنگی اختصاص یافته است.
وی آلودگی هوا را یکی از مهمترین معضلات اردکان دانست و اظهار داشت: آلودگی هوا به صورت جدی مردم این شهر را آزار می دهد به طوری که در سال گذشته هوای اردکان ۸۵ روز در شرایط ناسالم و آلوده قرار گرفت.
 
سبزواری توجه به حوزه فرهنگ را از اولویت های اصلی مجموعه فرمانداری اردکان برشمرد و اذعان داشت:در همین راستا برنامه و سیاستهای بسیار خوبی شروع شده که با جدیت دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ با همکاری بخش خصوصی و دولتی بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح کشور، جشنواره تئاتر ایثار در اردکان  برگزار شد که از برکات آن افتتاح پنجمین سالن حرفه ای در سطح کشور بود.
فرماندار اردکان از افزایش سهمیه آرد شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از اولویت های کوتاه مدت فرمانداری مرتفع ساختن مسائل روزمره مردم ازجمله مشکلات نان و نانوایی ها بود که در کمتر از 2 ماه با اقدامات صورت گرفته از واحدهای نانوایی تعطیل شده اردکان ۱۷ نانوایی به چرخه پخت بازگشت و ۹ نانوایی جدید نیز راه اندازی و 6 نانوایی دیگر نیز در روزهای آینده به آمار شهرستان اضافه خواهد شد.
سبزواری به شعار هر کارخانه یک مدرسه برای حل مشکل فضای آموزشی شهرستان اردکان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به کمبودها و مشکلاتی که در حوزه آموزش و پروش شهرستان وجود داشت؛ شورای منطقه ای آموزش و پرورش تشکیل و تا رفع کامل مشکلاتی که در سال های آینده نیز با آن روبرو هستیم به صورت منظم ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: با حضور وزیر آموزش و پرورش در سفر اخیر ریاست محترم جمهور کلنگ زنی شهرک آموزشی زده شد که از نمونه منحصر به فرد کشوری است که دارای بیش از 10 واحد آموزشی در مقاطع مختلف می باشد.
فرماندار شهرستان اردکان ادامه داد: درحوزه درمان بیمارستان ضیایی اردکان دچار مشکلات بسیار حادی است که با همت مسئولان و خیرین سلامت شهرستان عملیات عمرانی و ساخت مجموعه صدارت در بیمارستان آغاز شده است. همچنین بیمارستان فرزان در آینده به بهره برداری می رسد.
سبزواری از افتتاح مجموعه ورزشی شهید سلیمانی در شهر اردکان خبر داد و افزود: در سال های اخیر در حوزه ورزش خوشبختانه با مشارکت صنایع اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و نام اردکان در صدر رقابت های کشوری دیده می شود.
. وی اظهار داشت: با توجه به مهاجرت و افزایش جمعیتی که در سال های اخیر رخ داده مشکل کمبود و گرانی مسکن گریبانگیر اردکان شده است که برای حل این مشکل با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان با الحاق‌ ۱۲۰ هکتار به اراضی شهری و اجرای طرح نهضت ملی یک هزار و 770 نفر واجد شرایط این طرح شدند که در آینده خانه دار خواهند شد.
 
سبزواری از توجه ویژه فرماندری به حل مشکلات بخش خرانق خبر داد و افزود: از مشکلات مردم خرانق قطع ارتباط مسیر مواصلاتی آنها با مرکز شهرستان بود که از محل تعهدات اجتماعی سازمان انرژی اتمی، در آینده ای نه چندان دور این موضوع نیز مرتفع خواهد شد.
وی گفت: با تلاش های صورت گرفته در سالیان گذشته مردم خرانق از نعمت گاز برخوردار شدند همچنین عملیات گازرسانی به روستای گردشگری، سیاحتی و زیارتی توت شروع شده و به زودی مردم این روستا نیز از نعمت گاز برخودار خواهند شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

لزوم تغییر رویکرد توسعه صنعتی  شهرستان اردکان ، حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان 

https://www.asianews.ir/u/9cx
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید