صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۸
کد خبر: 13474
گزارشگر: 306
۲۷۴
۰
۰
۱
مدیر کل میراث فرهنگی یزد خبر داد

احیای پنج قنات دارای بیش از ۳۰ متر عمق / برگزاری نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی / افتتاح شرکت هواپیمایی یزد

احیای پنج قنات دارای بیش از ۳۰ متر عمق / برگزاری نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی / افتتاح شرکت هواپیمایی یزد
یزد - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به برنامه ریزی برای احیای پنج قنات دارای بیش از ۳۰ متر عمق در شهر یزد در موضوع برگزاری نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی بیان داشت : این جشنواره به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری استانداری یزد به میزبانی این استان از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) ​برگزار خواهد شد

آسیانیوز / یزد ؛ «احمد آخوندی» در نشست خبری که در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان این که این جشنواره در بخشهای رادیویی، سینمایی، تلویزیونی و فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت: سالیان است که تعداد زیادی تولید محتوی توسط هنرمندان و مردم تهیه می‌شود ولی هیچگاه این تولیدات مورد داوری و ارزشیابی قرار نگرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته و ارسال ۲۷۷۰ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره، اعلام کرد: چهار کارگاه آموزشی برای علاقمندان و نشست استاندار با هنرمندان در رابطه با دغدغه‌های موجود در رابطه با حوزه میراث و گردشگری در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی از اکران آثار در محل سینما تک یزد به مدت دو روز خبر داد و خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره نیز در باغ جهانی دولت آباد با حضور خبرگاران کشوری و استان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول از تلاش برای راه اندازی کارخانه خشت و اجرای طرح مدیریت ترافیک شهر با الگوبرداری از شهرهای تاریخی جهان بعد از این سفر خبر داد و گفت: رویکردهای جهانی مرمت و تجربیات استان یزد در این حوزه و نیز سیل یزد و دیگر مسائل مرتبط با آن بررسی و هم اندیشی گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در این سفر مقرر شد میز لرزه استاندارد برای دانشگاه یزد و نیز یک دستگاه تولید خشت برای استان از سوی موسسه کراتر تهیه و تحویل یزد شود.

آخوندی به خسارت سیل تابستان امسال به بافت تاریخی در قالب ۸۳۰ مورد تخریب کلی و جزئی اشاره و عنوان کرد:  تقریباً خسارت جرئی تمام ‌اهالی زیاندیده بافت طی دو ماه اول پس از سیل با تامین مصالح ساختمانی انجام و اهالی برای بازسازی تخریبهای کلی جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

این مسئول به اهمیت ارتقای سواد میراثی در بین مردم تاکید کرد و گفت: مستندات و تولیدات این حوزه با افزایش این سواد میتواند در برنامه‌ها و رویکردهای مرمتی و حفاظتی از بافتها و بناهای تاریخی تاثیرگذار باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به  راه‌اندازی شرکت هواپیمایی استان یزد پرداخت و تصریح داشت : این موضوع جزو برنامههای تحولی استان بود که با پیگیری‌های چندین ماهه در این رابطه چهار فروند هواپیما خریداری شده و این شرکت هواپیمایی همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) رسماً راه‌اندازی خواهد شد.

وی از تعیین برخی مقاصد بین‌المللی برای این شرکت مانند نجف اشرف، استانبول، دبی و بمبئی خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده علاوه بر این پروازها و نیز مقاصد داخلی، مقاصد دیگر بین المللی توسط این شرکت راه اندازی شود.

آخوندی یادآور شد: البته شرکت هواپیمایی یزد طی دو ماه آینده با همکاری هواپیمایی ماهان فعالیت خواهد کرد و بعد از جذب ۷۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز، فعالیت خود را به صورت مستقل دنبال خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران طی هفته گذشته، تصریح کرد: این نمایشگاه با رویکرد جذب سرمایه گذار و معرفی جاذبه های استانها و آژانسهای گردشگری داخلی و بین المللی برگزار شد و با توجه به تاکید استاندار بر حضور شایسته‌ی استان در نمایشگاه‌ها از سال گذشته، تلاش کردیم از میان هفت طرح ارائه، طرح مناسبی را انتخاب و توسط هنرمندان یزدی در سطح گرید نمایشگاهی، اجرایی کنیم.

وی یکی از رویکردهای بسیار مهم استان دراین نمایشگاه را مشارکت همه شهرستان‌ها و فعالان بخش گردشگری ذکر کرد و گفت: سعی کردیم علاوه بر معرفی جاذبه‌های استان در فضایی گسترده، داستان‌ها و روایت‌ها و قصه‌های یزد را در قالب اجرای گنبدی در محل نمایشگاه تهران برای بازدیدکنندگان نقل کنیم.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش راجع به سفر دو هفته‌ای تیمی از استان یزد به اروپا در شهریورماه امسال، تصریح کرد: اتحادیه اروپا و موسسه کراتر فرانسه بعد از ثبت جهانی یزد به عنوان معین برای کمکهای مالی به یزد تعیین شدند و در همین راستا نیز اعزام هیاتهای طرفین در دستور کار قرار گرفته بود که این سفر نیز در قالب تیمی از اساتید دانشگاه و مدیر کل میراث و برخی فعالان این بخش انجام شد.

وی از دیگر برنامه‌های این سفر را شرکت در همایش شهرهای جهانی در اسپانیا و بازدید از شهرهای میراث جهانی در اسپانیا، پرتقال و فرانسه ذکر کرد و گفت: این سفر بسیار آموزنده بود و رویکردهای جدیدی را پیش روی استان گذاشت.

شایان ذکر اینکه در پایان این نشست  به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

 احیای پنج قنات دارای بیش از ۳۰ متر عمق / برگزاری نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی / افتتاح شرکت هواپیمایی یزد،  احمد آخوندی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/9eo
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید