صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۳:۱۳
کد خبر: 13698
گزارشگر: 306
۲۹۸
۰
۰
۱
معاون خدمات شهری شهرداری یزد در جمع خبرنگاران

تم نوروز امسال را صنایع دستی قرار دادیم / نظافت روزانه ۱۳ میلیون مترمربع معابر شهر با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

تم نوروز امسال را صنایع دستی قرار دادیم /  نظافت روزانه ۱۳ میلیون مترمربع معابر شهر با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال
یزد - معاون خدمات شهری شهرداری گفت : ​تم نوروز امسال را صنایع دستی قرار دادیم تا به نوعی زحمات این هنرمندان را در شهر ارج نهیم

آسیانیوز / یزد : « حمیدرضا رحیم‌دل» معاونت خدمات شهری شهرداری یزد به اتفاق مدیران دوایر خود در نشست مطبوعاتی که به مناسبت فرا رسیدن عید ۱۴۰۲ و آغاز سفرهای نوروزی تشکیل شده بود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری به بیان برنامهها و تدابیر اندیشیده شده در شهر میراث جهانی یزد برای میزبانی از مسافران نوروزی پرداخت و عنوان کرد : ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد برای میزبانی از مسافران نوروزی هشت کمیته اجرایی تشکیل داده اشت که این کمیته‌ها شامل حمل و نقل، امور زیربنایی و ترافیک، خدمات شهری، کیمته فرهنگی و هنری، کمیته امور مالی، کمیته اداری و فناوری، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، کمیته امنیتی و حراست، کمیته بازرسی و پاسخگویی است و برای هریک وظایفی تعریف شده است.

وی تصریح داشت : یزد دارای مساحتی معادل ۷۳۰ هکتار با جمعیتی بالغ ۶۰۰ هزار نفر است لذا با توجه به گستردگی جمعیت در شهر و تراکم جمعیت ۵۰ نفر در هر هکتار، ارائه خدمات شهری به شهروندان را دچار سختی‌ها و دشواری‌هایی کرده است.

رحیمدل با اشاره به اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری یزد دارای ۵ پیمانکار بخش خصوصی با ۸۸۰ نیرو در پنج منطقه شهری است که جمع‌آوری زباله‌ها و نظافت سطح شهر را برعهده دارند ضمن تشکر ویژه از پاکبانان گفت : روزانه ۱۳ میلیون مترمربع معابر شهر با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نظافت می‌شود.

معاون شهرداریزد با بیان اینکه روزانه ۳۱۰ تن پسماند تر خانگی شهروندان یزدی جمع آوری می شود که خوشبختانه امسال با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان شاهد راه‌اندازی کارخانه پردازش ۳۰۰ تنی پسماندهای شهری بودیم که از مجهزترین کارخانجات کشور محسوب می‌شود اضافه نمود : هفت میلیارد تومان برای تکمیل این واحد و بخش تولید کود کمپوست در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال آینده نیز شاهد فعالیت این بخش باشیم.

رحیمدل ‌ از برنامه‌ریزی برای مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امکان اسکان مسافران نوروزی در سه بوستان بزرگ شهر، بوستان کوهستان و بوستان مهر ملل تعیین و امکان نصب یکهزار چادر و تمام امکانات مورد نیاز ؛ تهیه و توزیع ۲۰ هزار نقشه شهر و معرفی کشیک‌های خدماتی در شهر برای مسافران در ایام نوزوز خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تقارن نوروز امسال با ماه رمضان پرداخت و گفت در این ایام تدابیری از جمله در پارکهای شهر بخشی برای طبخ غذا توسط مسافران مهیا و اندیشه شده است

رحیمدل گفت: در حوزه خدمات شهری برای اولین بار شنبه‌های برخط را نامگذاری کردیم و بازدیدهای میدانی از سطح شهر را در قالب این برنامه با حضور مسئولان مربوطه در دستور کار قرار دادیم که با بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آنها دستورات لازم صادر شد.

معاون شهردار از ترمیم و اصلاح المانهای نصب شده در سالهای گذشته و نیز تدوین آیین نامه ساماندهی تابلوهای سطح شهر خبر داد و خاطر نشان کرد : امسال در فرودگاه، میدان راه آهن و پایانه غدیر نیز علاوه بر کیوسکهای مبادی ورودی شهر یزد، برای استقبال و راهنمایی مسافران نوروزی یزد، کیوسک نصب خواهد شد.

این مقام مسئول  از اعلام فراخوان برای تهیه المانهای جدید شهری جهت نوروز خبر داد و گفت: در این رابطه ۱۴۰ اثر به دبیرخانه سازمان ارسال و ۲۷ اثر انتخاب شد و که در این رابطه المانهای خوبی از آن تهیه شده و حدود ۶۰ المان مناسبتی برای نوروز امسال نصب خواهیم کرد.

رحیمدل در ادامه بیان داشت : فراخوان ویژه‌ای نیز در زمینه سفالینه‌های حوزه زیباسازی شهر ارائه شده و با ایجاد فضایی در مجاورت پارک شادی برای نقش‌آفرینی توسط هنرمندان و سپس نصب آنها در سطح شهر به مناسبت نوروز در حال اقدام هستیم.

وی با تاکید بر نظافت شبانه‌روزی سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر مورد و انتظامات داخل بافت تاریخی یزد گفت امسال نیز مانند سالهای گذشته این مسئولیت را به اهالی منطقه واگذار خواهیم نمود.

معاون شهردار گفت از آنجائیکه تفکیک زباله از مبدا جزو اولویت‌های وظایف ذاتی سازمان مدیریت پسماند است  و لذا در  همین راستا امسال با راه‌اندازی سامانه سهیم، امکان تحویل زباله‌های خشک شهروندان را مهیا کردیم .

معاون خدمات شهری شهرداری یزد به قوانین جاری  شهری در مدیریت پسماند اشاره  و عنوان کرد :  براساس ماده ۱۶ این قانون، با متخلفانی که باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی در شهر شوند، برخورد خواهد شد که در این رابطه ۲۶۰ مورد پرونده در سال جاری تشکیل شده است گفت : با راه‌اندازی سامانه سهیم، علاوه بر اینکه سهم مشارکت شهروندان در جمع‌آوری زباله‌های خشک پرداخت می‌شود از فعالیت زباله‌گردان در سطح شهر نیز کاسته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت پناهگاه سگهای ولگرد شهر یزد، ‌از جمع آوری و عقیم‌سازی این سگها در سطح شهر پرداخت و گفت: سگهای عقیم و پلاک‌گذاری شده باید برای جلوگیری از خسارات و تبعات زیست محیطی شهر در مناطق قرق تعیین شده توسط محیط زیست رهاسازی شود ولی تاکنون اداره کل محیط زیست استان در این زمینه همکاری لازم را نداشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت : در حوزه کارگاه‌های ضایعاتی شاهد افزایش قارچ‌گونه آنها در شهر هستیم با ورود فرمانداری و با همکاری بخش خصوصی ۳۰ هکتار زمین در مجاورات کارخانه کمپوست به پیمانکار جهت آماده سازی واگذار شده که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری آن باشیم .

وی عنوان کرد: در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهری، امسال تلاش داریم از گونه‌های مثمر برای توسعه فضای سبز بهره گیریم که در این راستا در جریان برنامه درختکاری امسال، ۵۰ هزار درخت و درختچه در سطح شهر غرس و ۱۴ هزار اصله نهال نیز بین شهروندان توزیع خواهد شد.

به گفته رحیمدل برای جداسازی شبکه آب شرب از آب خام برای فضای سبز شهری امسال ۶۰ هزار متر لوله‌گذاری شبکه آبیاری فضای سبز و ۸۰ هزار متر سیستم آبیاری قطره‌ای ایجاد شده که در همین رابطه ۶۰ کنتور آب شرب از مدار آبیاری فضای سبز خارج شده است.

معاون شهردار در مورد ساماندهی مبادی ورودی شهر که همواره مورد تاکید مسئولان استان است نیز گفت: اگر طرحی در این باره داریم باید در طول سال اجرایی شود و معمولاً‌ با توجه به این که بخشهای مختلفی در این رابطه باید سهیم باشند، همواره با تعلل و مشکلاتی دنبال می‌شود.

رحیم‌دل با  توضیحاتی در خصوص سازمان آرامستانها و اقدامات صورت گرفته این ساطمان در سال جاری به  اولویت کاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد وآموزش و تجهیز ماشین آلات تعیین شده پرداخت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۵۲ مورد حریق و ۲۱۵۹ حادثه در شهر یزد اتفاق افتاده است که در اثر آنها ۱۸۶ نفر مجروح و ۵۰۷ نفر نیز توسط آتش نشانها نجات یافته‌اند و البته در جریان این حوادث پنج آتش‌نشان شهر نیز دچار جراحت شده‌اند.

شایان ذکر اینکه در نشست مذکور که با حضورفاطمه زارع بیدکی  رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شه برگزارشد در پایان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد. 

سید محمد جواد عرفانفر

 

 تم نوروز امسال را صنایع دستی قرار دادیم /  نظافت روزانه ۱۳ میلیون مترمربع معابر شهر با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ،  حمیدرضا رحیم‌دل معاونت خدمات شهری شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/9kw
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید