صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۷
کد خبر: 13769
گزارشگر: 306
۳۳۴
۱
۰
۲
در نشست شورای اداری شهرستان یزد مطرح شد

مردم یزد همواره به مهمان نوازی شهره بودند و هستند / یزد همواره خاستگاه سفر مسافران نوروزی از جای جای کشور بوده است

مردم یزد همواره به مهمان نوازی شهره بودند و هستند / یزد همواره خاستگاه سفر مسافران نوروزی از جای جای کشور بوده است
یزد - فرماندار گفت : مردم یزد همواره به مهمان نوازی شهره بودند و هستند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند و دستگاه های اداری باید با هماهنگی در جهت همراهی با مردم و همچنین ارائه خدماتی در شان آنها اقدام کنند و خوشبختانه در همین راستا برنامه های زیادی اجرایی خواهد شد

آسیانیوز / یزد ؛ « سید محمدرضا مدرسی» در نشست امروز شورای اداری شهرستان یزد با موضوع سفرهای نوروزی تصریح داشت : نوروز خاطره‌انگیز پیش‌رو که امسال با ماه مبارک رمضان تقارن یافته، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها برای ارائه بهترین خدمت در شهر میراث جهانی یزد است

رییس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد گفت : یزد همواره خاستگاه سفر مسافران نوروزی از جای جای کشور بوده است و امسال نیز قطعا مورد توجه مردم عزیز میهن اسلامی ایران خواهد بود و همه ما وظیفه داریم تمهیدات لازم را برای ارائه بهترین خدمات داشته باشیم.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد : چهار نوروزگاه در ورودی های شهر یزد پیش بینی شده که به عنوان ایستگاه های اصلی فعالیت دارد که شامل نوروزگاه بوستان جوان در زارچ، نوروزگاه پارک طبیعت با همکاری شهرداری شاهدیه، نوروزگاه پارک شهدای گمنام توسط شهرداری حمیدیا و نوروزگاه پارک کوهستان ، نوروزگاه های جاده بافق، روبروی شهرک صنعتی و نوروزگاه بقعه شیخ محمدسلطان نیز برپا خواهد شد تا نیازهای مسافران را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه در نوروزگاه ها باید تمهیدات سرویس بهداشتی سیار در دستور کار قرار گیرد افزود: در زمینه تامین سرویس های بهداشتی باید متولی خاص داشته باشد ومرتب و مکرر مورد رسیدگی قرار گیرد و در زمینه پارکینگ نیز با همکاری مدارس از فضای آنها استفاده شود.

مدرسی گفت: ورزش و جوانان نیز در زمینه سالن های ورزشی آمادگی لازم را داشته باشد که در صور ت نیاز و شرایط نامطلوب هوا بتوان این اماکن را در اختیار مسافران نوروزی قرار داد و ان شاءالله سال خوبی را آغاز کنند.

فرماندار یزد در پایان ضمن گلایه از عدم نظارت بر قیمت ها در برخی از نقاط یزد اظهار داشت: در زمینه تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها از طرف مردم گلایه هایی وجود دارد به خصوص در بافت تاریخی و همچنین سوغات یزد که با کیفیت پایین و قیمت بالا عرضه می شود و در شان و زیبنده بازار شهر دارالعباده یزد نیست و لذا بویژه در این ایام باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

« احمد آخوندی » مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست ضمن درخواست فراهم نمودن امکانات مکان های استقبال از مسافران و نوروزگاه ها در شان یزد جهانی از شهرداری های یزد، حمیدیا و شاهدیه خواستار فعالیت ویژه تری در عید نوروز امسال شد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال و ایام نوروز با ماه مبارک رمضان همراه شده، لذا نحوه خدمات رسانی اصناف ابلاغ خواهد شد و همچنین مقرر شده در پارک هایی که مسافران توقف دارند محل هایی برای پخت غذا، محصور شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت : پنج کمپ و هر کدام با دو هزار هکتار در حیطه مسئولیت ما است، بقیه کویر که پنج هزار هکتار را شامل می شود، نیازمند مدیریت و همکاری همه دستگاه ها است و امیدواریم دراین زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود

این مقام مسئول گفت براساس پیش بینی های انجام شده روزانه شاهد  افزون بر ۱۰۰ هزار مسافر  و حداقل  باید برنامه ریزی این تعداد اسکان صورت گیرد و با توجه به اینکه ظرفیت اسکان بوم گردی و هتل افزون بر ۱۳ هزار نفر است لذا بقیه این مقدار از ظرفیت ادارات و امامزادگان و مساجد و دیگر اماکن استفاده خواهد شد.

آخوندی گفت: نورپردازی مسجد جامع به عهده این اداره کل است و انجام خواهد شد و اما نورپردازی تکیه و میدان امیرچقماق به عهده شهرداری یزد است که چراغ های برخی از قسمت های آن خاموش است و لذا درخواست می شود نسبت به اصلاح این خاموشی بازنگری صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد تصریح داشت : در سه محل باغ دولت آباد، مسجد جامع و امیرچقماق به صورت ویژه فعالیت های فرهنگی انجام خواهد شد. همچنین برای اجرای برنامه های فرهنگی نیازمند گرفتن مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد استان هستیم و در صورت گرفتن مجوز دیگر هیچ اداره ای حق تعطیلی آن برنامه را ندارد.

شایان ذکر اینکه : کلیه مدیران دستگاههای حاضر در این نشست فعالیتها و تمهیدات لازم  فراهم شده در ایام نوروز امسال براساس نیازهای میهمانان و مسافران نورروز در پیش را اعلام نمودند .

سید محمد جواد عرفانفر

 

 مردم یزد همواره به مهمان نوازی شهره بودند و هستند / یزد همواره خاستگاه سفر مسافران نوروزی از جای جای کشور بوده است  ، سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد ،  احمد آخوندی  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد

https://www.asianews.ir/u/9mt
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
افشین
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
0

سلام،باعرض معذرت من اصلامهمان نوازی مردم یزدراقبول ندارم!یزدیهافقط وفقط دریه صورت به غریبه ها وغیربومی هاروی خوش نشان میدهندکه سودومنفعتی برایشان داشته باشدوبتوانندازمهمانان شهرپولی بدست بیاورندوگرنه یه لیوان اب هم مجانی دست شمانمیدهند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید