صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۵
کد خبر: 14484
گزارشگر: 306
۳۲۳
۰
۰
۱
مسئول بسیج کارگری استان خبر داد

برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی / برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی

برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی / برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی
یزد - مسئول بسیج کارگری استان گفت : در نیمه اول امسال جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را در استان برگزار می کنیم

آسیانیوز / یزد ؛ سرهنگ «مهدی ابویی» در نشست با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه اجرای اصل ۲۰ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری از اولویت‌های بسیج کارگری است تصریح داشت : ارزیابی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان از سال گذشته براساس معیارهای تعیین شده آغاز شده و با توجه به این که در استان یزد ۱۳۰پایگاه مقاومت بسیج در کارخانجات فعالیت دارند امیدواریم ۱۰ درصد از آنها یعنی ۱۳ واحد را برای اعطای نشان در استان و برترین آنها را نیز برای رقابت کشوری معرفی خواهند شد .

مسئول بسیج کارگری استان  در بخش دیگری از سخنان خود به شعار امسال یعنی«مهار تورم، رشد تولید» پرداخت و خاطر نشان کرد : یکی از نکات امروز جامعه کارگری نارضایتی از متناسب نبودن افزایش‌ حقوق و دستمزد با تورم و گرانی است و قطعاً‌ با تحقق رشد تولید به همت کارگران و کارفرمایان، شاهد مهار تورم در جامعه خواهیم بود و این مهم هم کارگران و هم جامعه را منتفع خواهد کرد.

این مقام مسئول برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی در استان را از دیگر برنامههای بسیج کارگری استان خواند و عنوان کرد: یادواره شهدای کارگری استان و شهرستانها در سال گذشته برگزار و امسال نیز پیگیری خواهد شد.

ابویی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بسیج کارگری سپاه الغدیر در راستای ایجاد قرارگاه‌های جهاد تبیین در کارخانجات و مراکز تولیدی خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه‌ها برنامه‌های متعددی در راستای تبیین و تحقق شعار سال با برگزاری آموزش‌ها و دیگر اقدامات مرتبط را دنبال می‌کنند.

مسئول بسیج کارگری استان در ادامه افزود : به مناسبت هفته کار و کارگر در قالب بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی دارای پایگاه مقاومت با حضور مسئولان سپاه و بسیج استان انجام خواهد شد، لوح سپاس فرمانده سپاه الغدیر استان و هدایایی نیز به این مناسبت اهدا خواهد شد.

وی با بیان این که اقدامات بسیج کارگری و کارخانجات استان در راستای جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت‌رسانی، برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود، از جمله این اقدامات را اجرای طرح شهید کریمی با هدف احصاء مشکلات صنایع و انعکاس آنها به متولیان جهت رفع و رسیدگی ذکر کرد و گفت: در سال گذشته با سرکشی از ۱۵ کارخانه و واحد تولیدی استان در راستای این طرح و رفع موانع تولید، اشتغال بیش از یک‌هزار نفر از کارگران این واحدها تثبیت شد.

ابوئی اجرای طرح شهید برونسی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات این قشر بیان کرد و افزود: این طرح نیز با حضور ۸۰ گروه از کارآمدان، ۱۲ گروه تولیدیاران و ۱۲ گروه سفیران تولید به منظور احصاء و رفع مشکلات کارخانجات اجرا می‌شود.

وی بازدید دانش‌آموزان از واحدهای صنعتی در قالب طرح راهیان پیشرفت از دیگر اقدامات بسیج کارگری در راستای آشنایی با بخش تولید و امیدآفرینی دانست و بیان داشت : در سال گذشته شاهد حضور هفت هزار دانش‌آموز در اجرای این طرح بودیم.

مسئول بسیج کارگری استان گفت: تاکنون ۳۵ گروه در حوزه‌های مختلف تشکیل شده که این گروه‌ها علاوه بر فعالیت‌های حوزه خود، در سال گذشته بهسازی و ساخت ۲۰ منزل محرومان را نیز انجام دادند.

ابویی با بیان این که پارسال ۱۲ هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام یک میلیون تومان و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش هر کدام ۲۰۰ هزار تومان در بین افراد بی بضاعت توزیع شد، گفت: امسال هر یک از ۱۲ حوزه بسیج کارگری استان موظف هستند به صورت هفتگی ۳۱۳ بسته معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کنند.

مسئول بسیج کارگری استان در ادامه تهیه و توزیع ۳۰ سری جهیزیه جهت نوعروسان بی بضاعت، برگزاری رویدادها و پویشهای مجازی در راستای امیدآفرینی و حمایت از کالای ایرانی با هشتک «کارگران سختکوش کویر ویژه استان یزد»، برگزاری کلاسهای پیشگیری از اعتیاد و نیز کلاسهای مهارت‌آفرینی، تجلیل از کارگران نمونه، تشکیل ۱۲ گردان سایبری برنامهمحور در استان و برگزاری جلسات نخبگانی قشر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در بسیج کارگری و کارخانجات استان برشمرد.

شایان ذکر اینکه در پایان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی / برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی  ، سرهنگ  مهدی ابویی مسئول بسیج کارگری استان یزد

https://www.asianews.ir/u/a6d
اخبار مرتبط
یزد - فرمانده سپاه الغدیر از مراحل ساخت ۳۶ منزل مسکونی برای محرومان که توسط گروه‌های جهادی در منطقه محمدآباد شهر یزد از افطار تا سحر انجام می‌شود، بازدید کرد
یزد - برگزیدگان دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد در مراسمی با حضور مسئولان معرفی و تجلیل شدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید