صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۲
کد خبر: 14504
گزارشگر: 306
۲۹۵
۰
۰
۱
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت خبرداد

شهرستان تفت دارای ۱۱۵ مدرسه متروکه است / در آینده شاهد مهاجرت معکوس دانش‌آموزان دوره متوسطه به تفت خواهیم بود

شهرستان تفت دارای ۱۱۵ مدرسه متروکه است / در آینده شاهد مهاجرت معکوس دانش‌آموزان دوره متوسطه به تفت خواهیم بود
یزد - مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت گفت : شهرستان تفت با داشتن ۱۱۵ مدرسه متروکه یکی از شهرستانهای دارای بیشترین مدرسه متروکه در سطح استان است

آسیانیوز / یزد ؛ «میثم فلاح» در اولین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه استان که بمناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار شد به تشریح عملکرد یکساله آن اداره پرداخت و از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی آموزش و پرورش با مردم و اولیای دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: امیدواریم رسانههای استان ضمن تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، از خبرنگاران پانا در شهرستان نیز حمایت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت  بیان داشت : خوشبختانه در سال گذشته بعد از سپری شدن دو سال فعالیت مجازی مدارس، شاهد حضور ۵۸۰ نفر از فرهنگیان شهرستان در کلاس‌های درس برای آموزش حضوری شش هزار و ۱۸۰ دانش‌آموز تفتی که چهار هزار و ۴۷۳ نفر در مدارس شهری و یک‌هزار و ۷۰۷ نفر در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند، بودیم.

وی با اشاره به اینکه هر چند سرانه آموزشی شهرستان به نظر مطلوب میرسد ولی علی‌رغم گستردگی بالای مدارس و فرسودگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی مدارس این شهرستان و نیاز هفت میلیارد تومانی جهت بهسازی این مدارس، گفت : حدود دو میلیارد تومان از آن از منابع داخلی استان و معادن وعده پرداخت داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت  اضافه کرد : شهرستان تفت دارای ۵۲ معدن فعال است ولی آموزش و پرورش از مسئولیت اجتماعی این معادن تقریباً بی‌بهره مانده است، گفت: انتظار داریم صنایع و معادن شهرستان در این رابطه حمایت لازم را داشته باشند.

وی همچنین تصریح داشت : شهرستان تفت متاسفانه از ظرفیت خیرین مدرسه ‌ساز و مسئولیتهای اجتماعی صنایع و معادن کم‌ بهره بوده است اظهار امیدواری کرد خیرین مدرسه‌ساز و تفتی‌تباران سراسر کشور، مدارس فرسوده و بعضاً سنگی موجود در شهرستان را دریابند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ای در زمینه مولدسازی از طریق مدارس را نداریم ولی تلاش داریم آنها را به عنوان اردوگاه‌های تربیتی فرهنگی کوچک، احیا کنیم.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۷۵ مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان پرداخت و گفت : یکی از مشکلات عمده در این شهرستان را با توجه به اقلیم روستایی، مهاجرت بسیاری از دانش‌آموزان به مرکز استان با توجه به نزدیکی به یزد ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت از اختصاص یک میلیارد تومان جهت تجهیزات مدارس و پیگیری ۱.۵ میلیارد تومان تجهیز هنرستانهای شهرستان خبر داد.

این مقام مسئول با بیان این که متاسفانه عدالت آموزشی در رابطه با منطقه‌بندی کشور در کنکور سراسری رعایت نشده است، گفت: امروز دانش‌آموزان کم برخوردار و بعضاً روستایی شهرستان تفت باید با دانش‌آموزان برخوردار مرکز استان در کنکور رقابت کنند لذا تلاش داریم تا شهرستان تفت را از منطقه دو به منطقه سه کنکور سراسری انتقال دهیم.

فلاح ابراز امیدواری کرد با توجه به انتقال شهرستان در منطقه سه کنکور سراسری، در آینده شاهد مهاجرت معکوس دانش‌آموزان دوره متوسطه نیز خواهیم بود لذا قطعاً با کمبود کلاس درس در این بخش مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت آموزشی مدیریت شهرستان گفت: در ابتدای سال تحصیلی با انجام موفق هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، بیش از ۵۲ درصد از دانش‌آموزان شهرستان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در هنرستانها مشغول به تحصیل شدند که جایگاه شهرستان را در رتبه اول استان قرار داده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت  به درخشش و افتخارآفرینی دانش اموزان هنرستانهای شهرستان تفت حتی در عرصه های بین المللی درخشیده و در برخی رشته‌ها افتخارآفرینی کرده‌اند پرداخت و افزود : در حوزه مهارت‌آموزی نیز موضوع درآمدزایی دانش‌آموزان در هنرستانها را دنبال کردیم و حتی قطعات مورد نیاز برخی واحدهای تولیدی را در داخل هنرستانها در حال تولید و عرضه داریم.

به گفته وی یکی از دستاوردهای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان را حضور تعداد دو هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان در مسابقات فرهنگی هنری و رقابت آنها در ۸۰ رشته ذکر کرد و افزود: برگزاری جشن تکلیف سراسری دانش‌آموزان شهرستان، برگزاری ۱۰ جلسه توانمندسازی برای معلمان پروشی و کلاس‌های تواتنمدسازی برای دانش اموزان دارای رتبه‌های خاص هنری و فرهنگی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه طی یکسال گذشته بوده است.

فلاح در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت بدنی شاهد برگزاری المپیاد ورزشی در تمام مدارس مقطع ابتدایی اعم از شهری و روستایی در سال تحصیلی جاری بودیم و تلاش داریم زیرساختهای ورزشی مدارس را تقویت کنیم.

وی به همکاری آموزش و پرورش شهرستان با هیاتهای ورزشی در راستای تقویت ورزش دانش آموزی اشاره و عنوان کرد: اجرای طرح آموزش شنا ویژه دانش آموزان در شهرستان با جدیت دنبال می‌شود و حتی تفت در سال گذشته میزبان مسابقات فوتسال دانش‌آموزان استان نیز بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت از افتتاح مرکز تخصصی مشاوره آموزش و پرورش شهرستان در مدرسه امام(ره) خبر داد و حضور شهید گمنام در بیش از ۸۰ درصد مدارس شهرستان، حضور در اروهای راهیان نور با همکاری سپاه و بسیج دانش آموزی، میزبانی ۲۰ مدرسه شهرستان از طلاب حوزه علمیه در راستای رفع شبهات و سوالات دینی دانش‌آموزان را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

فلاح با توجه به آمارهای نامناسبی که به ویژه در بخش دانش‌آموزان دختر شهرستان داشتیم، طرح پایش سنجش سلامت روان دانش آموزان را در شهرستان انجام دادیم که منجر به بهبود شاخص‌ها در این حوزه شده است.

سید محمد جواد عرفانفر

شهرستان تفت دارای ۱۱۵ مدرسه متروکه است / در آینده شاهد مهاجرت معکوس دانش‌آموزان دوره متوسطه به تفت خواهیم بود ، میثم فلاح مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفت

https://www.asianews.ir/u/a6v
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید