صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۱
کد خبر: 14636
گزارشگر: 2
۷۴۶
۰
۰
۱
یکی از بهترین صرافی‌های شناخته شده در جهان

آیا کوینکس بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال است؟

آیا کوینکس بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال است؟
کوینکس یکی از بهترین صرافی‌های شناخته شده در جهان است که بیشتر از ۳ میلیون کاربر در آن فعالیت دارند و ۱۶ زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند. این صرافی در کلان شهر هنگ کنگ و در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ کشورجهان خدمات ارائه می‌دهد.

امروزه بسیاری از معامله گران و کاربران حوزه‌ی بازارهای مالی، با مشکلاتی همچون تغییر سیاست کاری صرافی ها، عدم پشتیبانی صرافی‌ها و تحریم‌های وضع شده در جوامع بین الملل روبرو هستند. مانند صرافی بایننس که پس از تصویب احراز هویت اجباری، بسیاری از کاربران به خصوص کاربران فارسی زبان دارایی‌های خود را از این صرافی خارج کردند. این مسائل برای کاربران ایرانی نسبت به کاربران دیگر کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
صرافی کوینکس نیازی به احراز هویت اجباری ندارد و بسیاری از کاربران ایرانی پس از قطع شدن دسترسی بایننس، شروع به فعالیت در صرافی کوینکس کردند. این صرافی موضع گیری خاصی نسبت به فعالیت کاربران ایرانی ندارد و می‌توانید با استفاده از یک فیلترشکن (VPN) با آی پی ثابت در این صرافی شروع به فعالیت کنید و از خدمات مختلف کوینکس بهره‌مند شوید.
پس از قطع دسترسی بایننس برای کاربران ایرانی، کوینکس با اضافه کردن زبان فارسی در صرافی و عدم سخت گیری به معامله گران ایرانی، زمینه‌ی اعتمادسازی برای کاربران ایرانی و معامله در پلتفرم خود را فراهم کرد. صفحه معاملاتی کوینکس شبیه به Tradingview بوده و ابزارهای آن با دیگر پلتفرم‌ها تفاوت خاصی ندارد.

 

اعتبار و امنیت صرافی کوینکس

 

بعد از عملی شدن قانون احراز هویت (kyc) در بایننس و قطع دسترسی ایرانیان، اغلب معامله گران فارسی زبان فعال در حوزه‌ی کریپتو و بازارهای مالی برای ادامه فعالیت خود به صرافی کوینکس روی آوردند. یکی از عواملی که سبب جذب سرمایه بیشتر و اعتبار بخشیدن به یک صرافی می‌شود، لیست شدن آن در کوین مارکت کپ است.

در سایت مرجع و معتبر کوین مارکت کپ، صرافی کوینکس در رتبه‌ی ۵۸ بین دیگر صرافی‌ها قرار دارد و میانگین حجم معاملاتی روزانه‌ی آن تقریبا در حدود ۳۱ میلیون دلار است. لذا با توجه به این عوامل می‌توانید از خدمات ارائه شده در این پلتفرم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که آدرس سایت و صرافی کوینکس در حال حاضر فیلتر است و برای ورود به صرافی و استفاده از خدمات این پلتفرم، لازم است تا از یک فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید.
کوینکس در رابطه با امنیت صرافی خود، مانند بایننس عمل کرده و از راستی آزمایی captchaمشابه استفاده می‌کند. کاربران برای امنیت بیشتر حساب‌های خود می‌توانند از احراز هویت دو مرحله‌ای یا تایید پیامکی استفاده کنند. اگر فردی به اطلاعات ورودی شما به سیستم دسترسی داشته باشد و بخواهد وارد حساب کاربری شما شود، پیامی مبنی بر ورود جدید به سیستم برایتان ارسال می‌شود. همچنین صرافی کوینکس در آزمون رصد خانه‌ی موزیلا Mozilla))، نمره امنیتی F را دریافت کرده است که از میانگین معمول در بین دیگر صرافی‌ها بالاتر است.

 

برداشت دارایی در صرافی کوینکس

 

برداشت روزانه دارایی در کوینکس، بسته به سطح کاربری شما در صرافی دارد. برای تغییر سطح کاربری، نیاز به انجام فرایند (KYC)یا همان تایید هویت است. کاربرانی که فقط با شماره تلفن یا آدرس ایمیل ثبت نام انجام می‌دهند و وارد می‌شوند، در سطح اول قرار می‌گیرند و به صورت روزانه می‌توانند تا سقف ۱۰ هزار دلار برداشت داشته باشند.
با اسکن پاسپورت و تایید آن، در سطح دوم از کاربری صرافی قرار می‌گیرید که به سطح پایه‌ای شناخته می‌شود. در این صورت تا سقف ۱ میلیون دلار به صورت روزانه می‌توانید برداشذلت داشته باشید. مرحله سوم از سطح کاربری، تایید هویت پیشرفته است و به صورت تصویری از طریق وب کم انجام می‌شود. در این سطح از کاربری هیچ محدودیت برداشتی وجود ندارد.

 

خدمات و مزیت‌های کوینکس

 

ارائه اهرم در معاملات : کوینکس از زمان تاسیس خود (اواخر سال ۲۰۱۷) تا ژوئن سال ۲۰۱۹ اجازه‌ی انجام معاملات اهرمی به کاربران خود نمی‌داد. اما از ماه ژوئن ۲۰۱۹، این امکان برای کاربران فراهم شد. در نظر داشته باشید که معاملات اهرم دار (لوریج دار)، سرمایه‌ی شما را در انجام معامله چندین برابر می‌کند تا سودی چندین برابر برای شما رقم بزند. اما استفاده‌ی نادرست از اهرم ها، ضررهای جبران ناپذیری به همراه دارد.

سپرده‌گذاری : سپرده‌گذاری یکی از انواع روش‌های درامدزایی در صرافی کوینکس، بدون انجام فعالیت در حوزه‌ی کریپتو است. در واقع شما به معامله گران صرافی، از دارایی و منابع مالی خود وام می‌دهید و در ازای آن، به صورت ثابت یا متغیر سود دریافت می‌کنید. در این روش و با توجه به قرارداد ثبت شده، امکان برداشت سپرده و دارایی خود را تا زمان مشخص شده ندارید.

مشارکت در پروژه‌های بلاکچین : اوایل سال ۲۰۱۹ کوینکس سرویسی به نام شتاب دهنده (Accelerator)ارائه داد که در راستای کمک و ارتقاء پروژه‌های بلاکچین ایجاد کرده است.

قطع شدن بایننس

کارمزدهای معاملاتی صرافی کوینکس

 

کارمزد معاملاتی یکی از مهم‌ترین موارد برای انتخاب صرافی است. کارمزدهای معاملاتی اسپات و فیوچرز به دو بخش تیکر و میکر تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه به بررسی کارمزدهای معاملاتی گوینکس می‌پردازیم.
کارمزد معاملات اسپات: همانگونه که عرض شد، کارمزدهای معاملاتی به دو بخش تیکر و میکر تقسیم می‌شوند. حداکثر کارمزد معاملات اسپات به عنوان تیکر و میکر ۰.۲ درصد است.
کارمزد معاملات فیوچرز: در معاملات فیوچرز، حداکثر کارمزد میکر ۰.۰۳ درصد و به عنوان تیکر ۰.۰۵ درصد است.
کوینکس برای کاربران خود تخفیف کارمزد هم در نظر گرفته است. به این صورت که با افزایش حجم معاملات و یا نگهداری از توکن اختصاصی صرافی کوینکس (CET) در حساب خود، از تخفیف کارمزد معاملات بهره‌مند شوید. خرید و نگهداری از توکن اختصاصی کوینکس، کارمزد معاملات شما را شامل ۴۰ درصد تخفیف می‌کند.

 

ثبت نام در کوینکس

 

ابتدا به سایت اصلی کوینکس وارد شوید. سپس گزینه‌ی Sign Upرا انتخاب کرده و وارد صفحه‌ی ثبت نام می‌شوید. سپس اطلاعات لازمه همچون ایمیل و کد تاییدیه فرستاده شده به ایمیل را وارد می‌کنید. برای ثبت پسورد باید بیش از ۶ کاراکتر استفاده کنید.
پسورد باید دارای یک حرف بزرگ و کاراکتری به غیر از حرف و عدد باشد. به همین سادگی و در کمترین زمان ممکن، صاحب یک اکانت یا همان حساب در صرافی کوینکس شدید. پس از انجام مراحل ثبت نام، برای امنیت بیشتر حساب خود می‌توانید از پیامک یا تایید دو مرحله‌ای ایمیل استفاده کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت، از تب Account وارد منویAccount setting شوید. سپس در بخش Securityتنظیمات لازم برای فعال‌سازی را انجام دهید.

 

فعالسازی Anti phishing Code جهت افزایش امنیت حساب در کوینکس

 

یکی دیگر از راه‌های افزایش امنیت حساب، فعال کردن Anti phishing Code است. در این روش، کاربر یک رمز انتخاب می‌کند که بین کاربر و صرافی کوینکس محرمانه می‌ماند. بعد از فعال شدن این قابلیت، در تمامی ایمیل‌های که از طرف کوینکس برای کاربر ارسال می‌شود، رمز انتخاب شده مشخص است.
برای فعال‌سازی این قابلیت، وارد تب یا گزینه‌ی Account شده و گزینه‌ی Account setting را انتخاب نمایید. در صفحه‌ی باز شده در قسمت Anti phishing Code روی تب setting کلیک کنید و گزینه‌ی Send Code را انتخاب کنید. سپس کد ارسال شده به ایمیلتان را وارد کنید. در مرحله‌ی بعدAnti phishing code مورد نظر خود را با زبان انگلیسی تایپ کنید. پس از اتمام این مراحل Anti phishing Code فعال می‌شود.

 

کلام پایانی

 

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ و در هنگ کنگ تاسیس شد. بسیاری از معامله گران و تریدرها مخصوصا تریدرهای ایرانی، پس از قطع شدن دسترسی آن‌ها به بایننس به صرافی کوینکس روی آوردند. کوینکس به عنوان یکی از صرافی‌های مطرح در بین کاربران ایرانی شناخته می‌شود. این صرافی بیش از ۳ میلیون کاربر و ۵۳۸ عدد توکن دارد. همچنین به بیش از ۱۰۰ کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد و از ۱۶ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

https://www.asianews.ir/u/aag
اخبار مرتبط
برای معرفی بهترین صرافی خارجی می‌توان لیست بلندی از این صرافی‌ها را تهیه کرد؛ با این حال، کارمزد کم همیشه هم دلیل بر برتری یک صرافی نیست. در قدم اول صرافی باید امکانات مطلوبی داشته باشد تا بتوانید معاملات سودآوری را در آن انجام دهید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید